Zajęcia ruchowo-sensoryczne dla dzieci w wieku 4-7 lat

W trakcie weryfikacji szczegółowej
Katarzyna Drożdż
projektodawca

Skrócony opis projektu

Projekt przewiduje przeprowadzenie bezpłatnych zajęć ruchowo-sensorycznych w Przystani na ul.Chylońskiej 237, dla dzieci w wieku 4-7 lat (w godzinach wieczornych).
Celem zajęć jest integracja dzieci, miłe spędzenie wolnego czasu, pobudzenie motoryki dużej (zajęcia ruchowe, ogólnorozwojowe) i małej (z wykorzystaniem materiałów nadających się do recyklingu).
Ponadto projekt przewiduje organizację dla każdej z grup: Balu Karnawałowego, Mikołajek oraz Dnia Dziecka.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Cisowa

Typ projektu

Projekt mały

Kategorie projektu

edukacja


Lokalizacja projektu - Adres

Gdynia Cisowa, ul. Chylońska 237

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Budynek przystosowany jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, sąsiaduje z Przedszkolem oraz Żłobkiem, znajduje się w nim Filia Biblioteki, Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej, od niedawna odbywają się tam również aktywności GCS - budynek stanowi więc centrum zrzeszające mieszkańców naszej dzielnicy.


Numery i obręby działek


Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Odbiorcami projektu będą dzieci w wieku przedszkolnym/wczesnoszkolnym od 4 do 7 lat. Przewidziane są dla nich zajęcia, dobrane stosownie do mozliwości i ich zainteresowań w godzinach wieczornych (około 17-18), aby mogly skorzystać z nich również dzieci uczęszczające na codzień do przedszkola/szkoły. Czas trwania zajęć - około 1,5 godziny (plus 0,5 godziny na posprzątanie po zajęciach), grupy do 15 uczestników (w zależności od wielkości sali). Obecność Rodziców na zajęciach nie będzie wymagana, jednakże będą musieli oni przebywać na terenie Przystani w czasie ich trwania.
Projekt przewiduje zajęcia prowadzone przez certyfikowanego Animatora Zabaw Dziecięcych, co drugi tydzień, przez okres 10-ciu miesięcy, z wyłączeniem przerwy wakacyjnej.
Zajęcia podzielone będą na dwie części:
Pierwsza z nich to zajęcia ruchowe - ogólnorozwojowe:
-aktywizujące motorykę dużą dziecka (np.skakanie, bieganie, piosenki z pokazywaniem, taniec z wykorzystaniem balonów, wstęg gimnastycznych, chust, klanzy, pomponów itp.)
Druga część poświęcona będzie głównie sensoryce, zabawom poprzez naukę, eksperymentom, zajęciom plastycznym.
Atutem projektu będą zabawy z wykorzystaniem przede wszystkim materiałów nadających się do recyklingu (np. puszek, folii, kartonów, wytłaczanek po jajkach, rolek od papieru, kubeczków po jogurtach).
Tego typu materiały pobudzą wyobraźnię dziecka, podsuną ciekawe pomysły na wykorzystanie materiałów nadających sie do recyklingu (w myśl idei ZERO WASTE), nauczą dziecko asertywności, niejednokrotnie wprowadzą element zaskoczenia.
Ponadto do zabaw sensorycznych wykorzystywane będą artykuły spożywcze (groch, mąka, makaron, ryż, owoce, warzywa itp.), artykuły gospodarstwa domowego (plastikowe sztućce, słomki, naczynia, gąbki, folia aluminiowa itp.).
Odpowiednio dobrane do wieku i możliwości dziecka zabawy sensoryczne:
-pobudzą motorykę małą (np. poprzez lepienie figurek z masy solnej, malowanie palcami i stopami, spacer po ścieżce sensorycznej,wspólne tworzenie instrumentów muzycznych)
- wpłyną na pamięć i koncentrację (np. zabawa w kodowanie)
- pobudzą wrażliwość na nowe bodźce (np.zabawa masą nienewtonowską, makaronem)
-wpłyną pozytywnie na kontakty międzyludzkie i współpracę w grupie
-wpłyną stymulująco na dzieci wykazujące pewne dysfunkcje w rozwoju i zachowaniu (obniżone napięcie mięśniowe, nadwrażliwość na bodźce dotykowe, zaburzona percepcja wzrokowa, ADHD)
Zajęcia będą dostowane do ich wieku, możliwości oraz zainteresowań: Barwne Wybuchy, Wędrująca tęcza, Tańczący Olej, Skarpetkowy Teatrzyk, Artystyczna Burza - to jedne z wielu propozycji, ktore pobudzą wyobraźnię każdego starszaka, wprowadzą do nauki element zabawy.
Ponadto Projekt przewiduje organizację:
- Mikołajek z drobnym upominkiem dla dzieci
- Balu Karnawalowego z poczęstunkiem
- Dnia dziecka z poczęstunkiem


Uwaga: Kalkulacje przygotowano w oparciu o koszty planowane. W trakcie realizacji projektu zaplanowane kwoty- mogą zostać przesunięte pomiędzy poszczególnymi pozycjami budżetu przedsięwzięcia, w taki sposób, aby nie uległa zmianie ogólna kwota projektu.


Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Projekt zakłada wykorzystanie przestrzeni Przystani jako miejsca przyjaznego i otwartego dla dzieci i ich Rodzicow/Opiekunów. Przystań, mająca w sasiedztwie Przedszkole, Żłobek, Bibliotekę oraz odbywajace sie tam od niedawna aktywnosci GCS, jest idealną lokalizacją dla tego typu przedsięwzięcia.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Certyfikowany Animator , na bieżąco układający repertuar, samodzielnie wykonujący materiały w myśl zasady zero waiste - 21 h w roku po 2h 12600 zł
2Materiały animacyjne, art. biurowe6000 zł
3Drobne upominki 200 zł
4Poczęstunek300 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 19100 zł

Załączniki



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy