Poprawa dostępności i bezpieczeństwa chodnika przy ulicy Kartuskiej w Demptowie — wymiana nawierzchni, oznaczenie znakiem "z dopuszczonym ruchem rowerowym" (5)
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada kompleksowy remont chodnika o szerokości 3 metrów na odcinku około 185 metrów przy ulicy Kartuskiej w Demptowie, wzdłuż ekranu akustycznego przy wjeździe/wyjeździe z dzielnicy. Obecna infrastruktura, charakteryzująca się nierówno ułożonymi płytami chodnikowymi oraz miejscami zapadniętymi lub całkowicie brakującymi, stwarza poważne problemy dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób starszych, osób na wózkach inwalidzkich oraz rodziców i opiekunów z wózkami dziecięcymi. Dodatkowo planowane jest oznaczenie chodnika jako drogi z dopuszczonym ruchem rowerowym, co zapewni alternatywę dla rowerzystów obawiających się jazdy po jezdni.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Pustki Cisowskie-Demptowo
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu, przestrzeń publiczna
Lokalizacja projektu - Adres
Gdynia, ul. KartuskaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
wjazd/wyjazd na Demptowo wzdłuż ekranów akustycznych obwodnicy TrójmiastaNumery i obręby działek
Nr działki 1147 obręb PUSTKI CISOWSKIENr działki 1132 obręb PUSTKI CISOWSKIE
Nr działki 1137 obręb PUSTKI CISOWSKIE
Nr działki 1151 obręb PUSTKI CISOWSKIE
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Projekt zakłada kompleksowy remont chodnika o szerokości 3 metrów na odcinku około 185 metrów bieżących przy ulicy Kartuskiej w Demptowie, wzdłuż ekranu akustycznego obwodnicy Trójmiasta przy wjeździe/wyjeździe z dzielnicy. Obecna infrastruktura — charakteryzująca się nierówno ułożonymi płytami chodnikowymi oraz miejscami zapadniętymi lub całkowicie brakującymi — stwarza poważne problemy dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób starszych, osób na wózkach inwalidzkich oraz rodziców i opiekunów z wózkami dziecięcymi. Dodatkowo planowane jest oznaczenie chodnika jako drogi z dopuszczonym ruchem rowerowym, co zapewni alternatywę dla rowerzystów obawiających się jazdy po jezdni.
Projekt zakłada wykonanie następujących działań:
1. Usunięcie istniejących, nierówno ułożonych płyt chodnikowych oraz wyrównanie podłoża, co zapobiegnie przyszłemu zapadaniu się nawierzchni.
2. Ułożenie nowej, jednolitej nawierzchni chodnika, która będzie gładka i bezpieczna dla wszystkich użytkowników, w tym osób na wózkach inwalidzkich i z wózkami dziecięcymi.
3. Oznaczenie chodnika znakiem „z dopuszczonym ruchem rowerów” w celu umożliwienia rowerzystom bezpiecznego korzystania z chodnika, bez ryzyka otrzymania mandatu za jazdę po chodniku. Jest to szczególnie ważne dla rowerzystów jadących z dziećmi, osób starszych, oraz tych, którzy obawiają się jazdy po jezdni.
4. Implementacja rozwiązań poprawiających widoczność i bezpieczeństwo w miejscach łączenia się chodnika z drogami przeznaczonymi dla ruchu samochodowego.
Korzyści Projektu:
a) Poprawa dostępności i bezpieczeństwa dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób starszych, na wózkach inwalidzkich i rodziców z wózkami dziecięcymi.
b) Zapewnienie bezpiecznej alternatywy dla rowerzystów, umożliwiającej uniknięcie jazdy po jezdni bez ryzyka otrzymania mandatu.
c) Zwiększenie atrakcyjności lokalnej infrastruktury drogowej i zachęcenie do większej aktywności fizycznej wśród mieszkańców.
d) Poprawa estetyki i funkcjonalności przestrzeni publicznej.
Remont chodnika przy ul. Kartuskiej w Gdyni Demptowie stanowi istotny krok w kierunku stworzenia bezpieczniejszej, bardziej dostępnej i przyjaznej przestrzeni publicznej w mieście. Poprzez skupienie się na potrzebach najbardziej wrażliwych użytkowników drogi, projekt ten przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców oraz wzrostu atrakcyjności infrastruktury pieszo-rowerowej.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Głównym celem projektu jest znacząca poprawa komfortu i bezpieczeństwa użytkowników ciągu pieszego wzdłuż ul. Kartuskiej w dzielnicy Pustki Cisowskie-Demptowo, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób z ograniczeniami mobilności. Projekt ma na celu nie tylko renowację nawierzchni, ale również adaptację chodnika do potrzeb współczesnej mobilności miejskiej, oferując bezpieczną przestrzeń dla pieszych i rowerzystów (znak "z dopuszczonym ruchem rowerów").
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Chodnik szerokośći ok. 3 m ograniczony obrzeżem i krawężnikiem + rozbiórka starego chodnika 1900zł/mb x ok. 185 m | 351500 zł |
2 | Znak drogowy z montażem wielkość średni 2 szt. 560zł/szt | 1120 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 352620 zł |