Ciąg pieszo-rowerowy do sklepów i szkoły oraz inne udogodnienia dla pieszych w rejonie osiedla Wiczlino-Ogród

W trakcie weryfikacji szczegółowej
Piotr Borek
projektodawca

Skrócony opis projektu

1. Ciąg pieszo-rowerowy na ul. Kuncewicza na odcinku Danusi - Wiczlińska - wygodne dojście/dojazd z osiedla do sklepów, szkoły, przystanku
2. Przejście dla pieszych, ul. Wiczlińska na końcu ww. CPR
3. Chodnik łączący ww. przejście dla pieszych z terenem szkoły - wygodne dojście od osiedla do szkoły, dodatkowo wygodne dojście ze szkoły na przystanek autobusowy
4. Próg zwalniający - ul. Tęczowa przy dojściu do placu zabaw - bezpieczeństwo najmłodszych
5. Fragment chodnika przy ul. Tęczowej
6. Próg zwalniający - ul. Wyszyńskiego, przy wejściu na wybieg dla psów - bezpieczeństwo psów i ich opiekunów


Charakter projektu

Dzielnicowy, Chwarzno-Wiczlino

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

komunikacja i organizacja ruchu


Lokalizacja projektu - Adres

ul. Kuncewicza na odcinku Danusi - Wiczlińska, ul. Wiczlińska, ul. Tęczowa, ul. Wyszyńskiego

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

- Ciąg pieszo rowerowy - ul. Kuncewicza na odcinku Danusi - Wiczlińska
- Przejście dla pieszych, ul. Wiczlińska na końcu ww. CPR
- chodnik łączący ww. przejście dla pieszych z terenem szkoły
- próg zwalniający - ul. Tęczowa przy dojściu do placu zabaw
- fragment chodnika przy ul. Tęczowej
- próg zwalniający - ul. Wyszyńskiego, przy wejściu na wybieg dla psów


Numery i obręby działek

1. CPR Kuncewicza:
- działki 4254, 4280 - obręb CHWARZNO-WICZLINO

2. Przejście dla pieszych, Wiczlińska:
- działki nr 3845, 3844, 3833 - obręb CHWARZNO-WICZLINO

3. Chodnik Wiczlińska - szkoła:
- działki 3834/1, 3835/1, 3835/2 - obręb CHWARZNO-WICZLINO

4. Próg zwalniający - Tęczowa
- działka 4466 - obręb CHWARZNO-WICZLINO

5. Chodnik - Tęczowa
- działki 4435, 4466 - obręb CHWARZNO-WICZLINO

6. Próg zwalniający - Wyszyńskiego
- działka 4620 - obręb CHWARZNO-WICZLINO

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

1. Ciąg pieszo rowerowy na ul. Kuncewicza na odcinku Danusi - Wiczlińska
Ciąg o nawierzchni bitumicznej, o szerokości 3metrów. Od strony południowej będzie dowiązany do istniejącego chodnika przy ul. Danusi, po wschodniej stronie "skrzyżowania" Danusi - Kuncewicza. Od strony północnej będzie dowiązany do istniejącego chodnika i drogi dla rowerów wzdłuż ul. Wiczlińskiej. Na istniejącym wjeździe z ulicy Wiczlińskiej w ul. Kuncewicza powinny zostać ustawione słupki (4 szt.) uniemożliwiające wjazd samochodów w ul. Kuncewicza.
Dodatkowo, na istniejącym odcinku chodnika przy ul. Kuncewicza pomiędzy ul. Danusi a ul. Filipkowskiego będzie dopuszczony ruch rowerowy (z zachowaniem pierwszeństwa pieszych). Krawężnik przy ul. Filipkowskiego zostanie obniżony, aby umożliwić wjazd rowerem/hulajnogą na chodnik z jezdni ul. Filipkowskiego.

2. Przejście dla pieszych, ul. Wiczlińska na końcu ww. CPR
Przejście wyznaczone jako przedłużenie ciągu pieszo-rowerowego, umożliwiające dojście od osiedla do sklepów, przystanku autobusowego, szkoły.
Ruch rowerowy z CPR w kierunku północnym (dla np. rowerzystów chcących jechać w kierunku sklepu) będzie wprowadzony do ruchu ogólnego na ul. Wiczlińskiej.
Po północnej stronie ul. Wiczlińskiej konieczne będzie połączenie przejścia z chodnikiem - poprzez ułożenie chodnika o szerokości przejścia dla pieszych i długości 1,2m.

3. Chodnik łączący ww. przejście dla pieszych z terenem szkoły
Aby umożliwić wygodne dojście z nowego przejścia na teren szkoły (liceum, biblioteka, przystań dzielnicowa), powstanie chodnik o szerokości 2m łączący chodnik przy ul. Wiczlińskiej z terenem szkolnym za ostatnim miejscem postojowym. Ten chodnik będzie także łączył teren szkolny z przystankiem autobusowym, do którego aktualnie dojście chodnikiem istnieje tylko "dookoła", przez chodnik przy rondzie.

4. Próg zwalniający - ul. Tęczowa przy dojściu do placu zabaw
Ul. Tęczowa nie została jeszcze wykonana w docelowym kształcie, jednak niedawno otrzymała nową nawierzchnię umożliwiającą rozpędzanie się samochodów. Tymczasem przez tę ulicę istnieje dojście do placu zabaw (furtka w płocie) od nowo powstałych bloków przy ul. Tęczowej. By zwiększyć bezpieczeństwo dzieci, korzystających z placu zabaw, powstaną dwa wyspowe progi zwalniające w ciągu ul. Tęczowej.

5. Fragment chodnika przy ul. Tęczowej
Nowopowstałe bloki przy ul. Tęczowej nie posiadają aktualnie wygodnego przejścia pieszego w kierunku ul. Filipkowskiego. Powstały jednak przedepty, z których jeden - biegnący w większości po terenie miejskim - będzie zamieniony na chodnik, umożliwiający w miarę wygodne przejście przez ul. Tęczową. Przejście przez ulicę Tęczową w tym miejscu będzie wyniesione, by wpłynąć na spowolnienie ruchu aut. Ten fragment chodnika niestety nie będzie dowiązany do chodnika na terenie prywatnym, tylko do miejsc parkingowych - jego połączenie z trasami pieszymi na terenie prywatnym w przyszłości pozostanie w gestii właściciela tego terenu. Kwestia biegnącego tam rowu odwadniającego zostanie rozwiązana za pomocą akodrenu.

6. Próg zwalniający - ul. Wyszyńskiego, przy wejściu na wybieg dla psów
Do zbudowanego w 2023 roku wybiegu dla psów, istnieje wygodne dojście od strony osiedla przez teren nowych bloków przy ul. Tęczowej. Dojście to jednak przecina wąską ulicę Wyszyńskiego, służącą niektórym kierowcom jako skrót pomiędzy Bojanem a Gdynią. Aby zabezpieczyć bezpieczeństwo osób i psów korzystających z nowego wybiegu, powstaną dwa wyspowe progi zwalniające w ciągu ul. Wyszyńskiego.

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Celem projektu jest ułatwienie poruszania się pieszo, rowerem, hulajnogą, na rolkach w rejonie osiedla Wiczlino-Ogród.
Ciąg pieszo-rowerowy łączący ul. Danusi z ul. Wiczlińską stworzy wygodne połączenie pomiędzy zachodnią częścią osiedla a licznymi punktami docelowymi, takimi jak - Rossmann i inne sklepy, przychodnia, liceum, biblioteka, przystań dzielnicowa i planowany basen na terenie szkolnym.
Pozostałe elementy projektu zwiększą bezpieczeństwo pieszych w istotnych komunikacyjnie punktach.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Ciąg pieszo-rowerowy, nawierzchnia bitumiczna, ul. Kuncewicza - 127 x 1800 x 3m/2m342900 zł
2Dokumentacja projektowa34290 zł
3Wyznaczenie przejścia dla pieszych - Wiczlińska8000 zł
4Dowiązanie przejścia do chodnika3200 zł
5Chodnik szkoła - Wiczlińska, szer. 2m, 28m*1267 zł35476 zł
6Progi wyspowe na Tęczowej, 2 szt.11200 zł
7Fragment chodnika przy ul. Tęczowej z wyniesieniem przejścia przez ulicę20000 zł
8Progi wyspowe na Wyszyńskiego, 2 szt.11200 zł
9Znaki drogowe "ciąg pieszo-rowerowy", 2 szt.1760 zł
10Słupek wygradzający metalowy z montażem, 4 szt.820 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 468846 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy