Darmowe zajęcia taneczne dla rodziców z dziećmi w parze (5)

Projekt niewybrany w głosowaniu
Anna Mallek-Bojke
projektodawca

Skrócony opis projektu

Nietypowe zajęcia aktywizujące skierowane do gdyńskich rodzin – polegają na wspólnym tańcu rodzica wraz z dzieckiem w parze. Rodzice uczą się wraz z dzieckiem choreografii do najbardziej znanych piosenek stylu Broadway, jazz, elementów tańca współczesnego, poznają się nawzajem, przeżywają emocje swoje oraz dziecka, a także budują swoją lokalną grupę taneczną rodziców i dzieci. Jest to alternatywa dla szeregu typowych zajęć sportowych czy artystyczno-kulturalnych, w których rodzic nie bierze aktywnego udziału, co pozbawia możliwości zacieśnienia więzi rodzinnych, poznania innych systemów rodzinnych, a także integracji społecznej.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Chylonia

Typ projektu

Projekt mały

Kategorie projektu

sport i rekreacja, przestrzeń publiczna, kultura, edukacja


Lokalizacja projektu - Adres

Opata Hackiego 33

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Przystań Opata Hackiego znajduje się na piętrze, tuż na Biblioteka Miejską nr 10 w Gdyni. Posiada świetne zaopatrzone zaplecze w tym salę do organizacji zajęć kulturowo-artystycznych a także aktywizujących. Salka jest świetnie oświetlona, wietrzona, na jednej ścianie ogromne lustra, a na podłoga panele. Spełnia wszystkie wymagania do prowadzenia tanecznych zajęć.

Numery i obręby działek


Własność działek

---

Szczegółowy opis projektu

- Aktywny i zdrowy sposób spędzania wspólnego czasu przez gdyńskie rodziny – rodzic tańczy w parze wraz z dzieckiem, dotychczas istniejąca oferta dotyczy tylko dzieci, gdzie rodzic nie bierze aktywnego udziału w zajęciach. Tutaj nauczy się jak wspólnie partnerować dziecko w tańcu, odczytywać emocje, ruchy, ekspresję ciała i emocji, buduje tak cenną więź emocjonalno-społeczną między rodzicem a dzieckiem, a także między innymi rodzicami i dziećmi. Korzysta z elementów dramy, pedagogiki zabawy, co pozwala wspólnie przepracować rodzicom wraz z dzieckiem trudne emocje, zachowania, działa terapeutycznie na cały system rodzinny.
- Wspólny taniec, poza elementami integrującymi społecznie, charakteryzuje się pełną integracją sensoryczną – elementy gimnastyki, ćwiczenia równowagi, koordynacji świadomości własnego ciała, rozciąganie – oraz jest sprawdzonym sposobem na walkę z tzw. Chorobami cywilizacyjnymi, czyli depresją, problemami zdrowotnymi związanymi z niską albo nawet brakiem aktywności sportowej. Ćwiczy słuch muzyczny, poczucie rytmu oraz zapoznaje od najmłodszych wartości kulturowe, jakie nosi w sobie muzyka – instruktorzy uczą układów, choreografii, którą wykorzystuje się w stylach tanecznych takich jak jazz, Broadway, taniec towarzyski. Wspaniałym elementem jest integracja muzyką pokoleniowo przez wspólne tańczenie oraz zabawa do muzyki Disneya.
- Projekt jest skierowany do dzieci w wieku 4-10 lat, ponieważ jeszcze na tym etapie rodzic bierze ogromny udział w wychowaniu a także dziecko najchętniej bierze udział we wspólnych działaniach z rodzicem. Dzieci spoza podanego przedziału wiekowego, które chcą tańczyć z rodzicami oczywiście również są mile widziane. Projekt nie ma charakteru wykluczającego, lecz integrującego, podane przedziały wiekowe służą tylko do celów orientacyjnych i informacyjnych.
- zajęcia będą się odbywać 1-2 razy w tygodniu (zależne od frekwencji, salka jest w stanie pomieścić około 7 par naraz, zapewniając swobodę ruchu), po 60 min (1 pełna godzina zegarowa)
- zajęcia będą prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów tańca, specjalizujących się w nauce tańca dzieci, mający doświadczenie w prowadzeniu par rodzic-dziecko, korzystający również z różnych metod pedagogicznych w tym celu
- w ramach uczenia się samej choreografii, na zajęcia składają się ćwiczenia gimnastyczne: nauka przewrotów, salta, stania na głowie, chodzenia na rękach, szpagatów, piruetów, utrzymywania równowagi, poprawa kondycji. W ramach zajęć zwraca się uwagę na budowę poprawnych wzorców ruchu, postawy ciała.
- praca muzyką nad emocjami – pedagogika zabawy – w zależności od układu, charakteru piosenki, rodzic i dziecko odgrywa scenę, przekazuje w tym swoje emocje poprzez ruch, gesty, mimikę, wspólne oddziaływanie w parze
- zajęcia świetnie przygotowują do przyszłych występów – teatralnych, muzycznych, budują poczucie własnej wartości, świadomości ciała, pracują nad poczuciem własnej wartości i sprawczości.
- zajęcia taneczne są dostosowane do różnych wydarzeń okolicznościowych, np. w okresie świąt Bożego Narodzenia jest nauka tańca do muzyki świątecznej, możliwy jest wspólny występ angażujący wszystkie pary uczestniczące w zajęcia, budując jedną, wspólną choreografię opowiadająca historię
- jeżeli grupa uczestników wyrazi taką ochotę, finalnym celem będzie przygotowanie występu dla mieszkańców Chyloni –na trawie/na scenie w Parku Kilońskim, na który będzie można zaprosić pozostała część swojej rodziny, przyjaciół, znajomych i zaprezentować, czego można było się nauczyć w trakcie zajęć. Występ obejmuje aktywny taniec rodzica wraz z dzieckiem w parze.

Projektowanie uniwersalne

Nie

Uzasadnienie projektowania uniwersalnego:

Chociaż dostęp do salki jest zapewniony windą – czyli osoby
niepełnosprawne, poruszające się na wózkach inwalidzkich
są w stanie dotrzeć na miejsce zajęć, jednak nie będą w stanie
skorzystać w pełni z wartości tańca, jaką jest ruch całym ciałem,
potrzeba słyszenia muzyki, widzenia instruktora.

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

- Aktywny i zdrowy sposób spędzania wspólnego czasu przez gdyńskie rodziny – rodzic tańczy w parze wraz z dzieckiem, dotychczas istniejąca oferta dotyczy tylko dzieci, gdzie rodzic nie bierze aktywnego udziału w zajęciach.
- Wspólny taniec, poza zaciesnianiem więzi rodzica z dzieckiem, to pełna integracja sensoryczna – elementy gimnastyki, ćwiczenie równowagi, koordynacji, budowanie świadomości własnego ciała, świczenie słuchu, rytmiki.
- Projekt jest skierowany do dzieci w wieku 4-10 lat.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Zajęcia taneczne – wynagrodzenie dla instruktora za 60 min jednych zajęć (40x300=12000)12000 zł
2Prawa do puszczania muzyki w ZAiKSie1000 zł
3Opłata za zakup materiałów, wykorzystywanych podczas zajęć (np. rekwizyty, kostiumy, sceneria na przedstawienie)3000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 16000 zł

Załączniki



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy