Darmowe zajęcia taneczne dla rodziców z dziećmi (10)

Projekt niewybrany w głosowaniu
Justyna Detlaf
projektodawca

Skrócony opis projektu

Nietypowe zajęcia aktywizujące skierowane do gdyńskich rodzin – polegają na wspólnym
tańcu rodzica wraz z dzieckiem w parze. Rodzice uczą się wraz z dzieckiem choreografii do
najbardziej znanych piosenek stylu Broadway, jazz, elementów tańca współczesnego,
poznają się nawzajem, przeżywają emocje swoje oraz dziecka, a także budują swoją lokalną
grupę taneczną rodziców i dzieci. Jest to alternatywa dla szeregu typowych zajęć sportowych
czy artystyczno-kulturalnych, w których rodzic nie bierze aktywnego udziału, co pozbawia
możliwości zacieśnienia więzi rodzinnych, poznania innych systemów rodzinnych, a także
integracji społecznej.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Śródmieście

Typ projektu

Projekt mały

Kategorie projektu

sport i rekreacja, kultura, edukacja, zdrowie i polityka społeczna


Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji


Numery i obręby działek


Własność działek

---

Szczegółowy opis projektu

- Aktywny i zdrowy sposób spędzania wspólnego czasu przez gdyńskie rodziny – rodzic
tańczy w parze wraz z dzieckiem, dotychczas istniejąca oferta dotyczy tylko dzieci, gdzie
rodzic nie bierze aktywnego udziału w zajęciach. Tutaj nauczy się jak wspólnie partnerować
dziecko w tańcu, odczytywać emocje, ruchy, ekspresję ciała i emocji, buduje tak cenną więź
emocjonalno-społeczną między rodzicem a dzieckiem, a także między innymi rodzicami i
dziećmi. Korzysta z elementów dramy, pedagogiki zabawy, co pozwala wspólnie
przepracować rodzicom wraz z dzieckiem trudne emocje, zachowania, działa terapeutycznie
na cały system rodzinny. - Wspólny taniec, poza elementami integrującymi społecznie,
charakteryzuje się pełną integracją sensoryczną – elementy gimnastyki, ćwiczenia
równowagi, koordynacji świadomości własnego ciała, rozciąganie – oraz jest sprawdzonym
sposobem na walkę z tzw. Chorobami cywilizacyjnymi, czyli depresją, problemami
zdrowotnymi związanymi z niską albo nawet brakiem aktywności sportowej. Ćwiczy słuch
muzyczny, poczucie rytmu oraz zapoznaje od najmłodszych wartości kulturowe, jakie nosi w
sobie muzyka – instruktorzy uczą układów, choreografii, którą wykorzystuje się w stylach
tanecznych takich jak jazz, Broadway, taniec towarzyski. Wspaniałym elementem jest
integracja muzyką pokoleniowo przez wspólne tańczenie oraz zabawa do muzyki Disneya. -
Projekt jest skierowany do dzieci w wieku 4-10 lat, ponieważ jeszcze na tym etapie rodzic
bierze ogromny udział w wychowaniu a także dziecko najchętniej bierze udział we wspólnych
działaniach z rodzicem. Dzieci spoza podanego przedziału wiekowego, które chcą tańczyć z
rodzicami oczywiście również są mile widziane. Projekt nie ma charakteru wykluczającego,
lecz integrującego, podane przedziały wiekowe służą tylko do celów orientacyjnych i
informacyjnych.
- zajęcia będą się odbywać przynajmniej raz w tygodniu (zależne od frekwencji, salka jest w
stanie pomieścić około 4-5 par naraz, zapewniając swobodę ruchu), 60 min,
- zajęcia będą prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów tańca,
specjalizujących się w nauce tańca dzieci, mający doświadczenie w prowadzeniu par
rodzic-dziecko, korzystający również z różnych metod pedagogicznych w tym celu
- w ramach uczenia się samej choreografii, na zajęcia składają się ćwiczenia
gimnastyczne: nauka przewrotów, salta, stania na głowie, chodzenia na rękach,
szpagatów, piruetów, utrzymywania równowagi, poprawa kondycji. W ramach zajęć
zwraca się uwagę na budowę poprawnych wzorców ruchu, postawy ciała.
- praca muzyką nad emocjami – pedagogika zabawy – w zależności od układu,
charakteru piosenki, rodzic i dziecko odgrywa scenę, przekazuje w tym swoje emocje
poprzez ruch, gesty, mimikę, wspólne oddziaływanie w parze
- zajęcia świetnie przygotowują do przyszłych występów – teatralnych, muzycznych,
budują poczucie własnej wartości, świadomości ciała, pracują nad poczuciem własnej
wartości i sprawczości.
- zajęcia taneczne są dostosowane do różnych wydarzeń okolicznościowych, np. w
okresie świąt Bożego Narodzenia jest nauka tańca do muzyki świątecznej, możliwy
jest wspólny występ angażujący wszystkie pary uczestniczące w zajęcia, budując
jedną, wspólną choreografię opowiadająca historię
- jeżeli grupa uczestników wyrazi taką ochotę, finalnym celem będzie przygotowanie
występu dla mieszkańców Śródmieścia –na trawie/na plaży Gdyni Śródmieście w
sezonie letnim, na który będzie można zaprosić pozostała część swojej rodziny,
przyjaciół, znajomych i zaprezentować, czego można było się nauczyć w trakcie zajęć.
Występ obejmuje aktywny taniec rodzica wraz z dzieckiem w parze.

Projektowanie uniwersalne

Nie

Uzasadnienie projektowania uniwersalnego:

Chociaż dostęp do salki jest zapewniony rampą – czyli osoby niepełnosprawne, poruszające się na
wózkach inwalidzkich są w stanie dotrzeć na miejsce zajęć, jednak nie będą w stanie skorzystać w pełni
z wartości tańca, jaką jest ruch całym ciałem, potrzeba słyszenia muzyki, widzenia instruktora.

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

- Aktywny i zdrowy sposób spędzania wspólnego czasu przez gdyńskie rodziny – rodzic tańczy w parze wraz z
dzieckiem, dotychczas istniejąca oferta dotyczy tylko dzieci, gdzie rodzic nie bierze aktywnego udziału w zajęciach.
- Wspólny taniec, poza zaciesnianiem więzi rodzica z dzieckiem, to pełna integracja sensoryczna - elementy gimnastyki, ćwiczenie równowagi, koordynacji, budowanie świadomości własnego ciała, świczenie słuchu, rytmiki.
- Projekt jest skierowany do dzieci w wieku 4-10 lat

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Zajęcia taneczne – wynagrodzenie dla instruktora za 60 min jednych zajęć12000 zł
2Opłata eksploatacyjna salki do tańca8000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 20000 zł

Załączniki



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy