Zakup książek, gier planszowych oraz wydarzenia literackie w Bibliotece Cisowa (12)

Projekt wybrany w głosowaniu
Karolina Płotka (karolhannaina@gmail.com)
projektodawca

Skrócony opis projektu

Biblioteka Cisowa od dwóch lat funkcjonuje w nowej lokalizacji przy ulicy Chylońskiej 237. Jej nowoczesne wnętrze oraz księgozbiór spotykają się z dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Zakup nowych gier planszowych z możliwością wypożyczenia oraz książek z szeroko pojętej literatury między innymi literatura dziecięca, młodzieżowa, piękna, poradniki czy komiksy pozwoli na wzbogacenie oferty. Natomiast wydarzenia literackie dla dorosłych oraz dla dzieci w tym spotkania autorskie to doskonały sposób na urozmaicenie oferty oraz zachęcenie mieszkańców dzielnicy, nie będących jeszcze czytelnikami, do odwiedzenia placówki.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Cisowa

Typ projektu

Projekt mały

Kategorie projektu

kultura, edukacja


Lokalizacja projektu - Adres

Chylońska 237, Gdynia Cisowa

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Filia nr 6 Biblioteka Gdynia

Numery i obręby działek


Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Biblioteka Cisowa funkcjonuje w nowej lokalizacji przy ulicy Chylońskiej już drugi rok, współpracując z pobliskimi przedszkolami, szkołą, żłobkiem, Dzielnicowym Ośrodkiem Pomocy Społecznej czy Gdyńskim Centrum Sportu. Celem projektu jest przede wszystkim poprawa jakości zbiorów, promowanie czytelnictwa, integracja oraz aktywizacja mieszkańców w różnych grupach wiekowych. Projekt również realizuje ideę społeczeństwa lokalnego i świadomego swoich potrzeb. Cykle nieodpłatnych wydarzeń o charakterze kulturalno-edukacyjnym zaktywizują mieszkańców dzielnicy Cisowa. Dodatkowo miejsce realizacji projektu umożliwi popularyzację czytelnictwa i pozwoli na dotarcie do większej liczby mieszkańców, a także zmieni postrzeganie biblioteki. Projekt zakładałby spotkania autorskie oraz warsztaty skierowane do poszczególnych grup odbiorców.
4 spotkania autorskie w roku – jedno spotkanie na kwartał dla dorosłych
4 spotkania/warsztaty literackie – jedno spotkanie na kwartał dla dzieci
Zakup książek oraz gier planszowych odbywałby się w kilku etapach.
Etap I – promocja projektu oraz zbieranie propozycji zakupowych od mieszkańców/czytelników (gry planszowe, książki),
Etap II - weryfikacja propozycji przez bibliotekarzy oraz ich zakup,
Etap III – opracowanie oraz przygotowanie do wypożyczania,
Uwaga: Kalkulacje przygotowano w oparciu o koszty planowane. W trakcie realizacji projektu zaplanowane kwoty- mogą zostać przesunięte pomiędzy poszczególnymi pozycjami budżetu przedsięwzięcia, w taki sposób, aby nie uległa zmianie ogólna kwota projektu.

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

- wzbogacenie oferty Biblioteki Cisowa
- promowanie czytelnictwa i zachęcenie do czytania,
- uświadomienie rodzicom roli książki i nawyku czytania w procesie edukacji i życiu dziecka
- rozwijanie zainteresowań dzięki stworzeniu odpowiednich warunków, korzystanie z nowoczesnej i przyjaznej mieszkańcom czytelni
- aktywizacja mieszkańców w różnych grupach wiekowych

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Zakup książek 8000 zł
2Zakup gier planszowych1800 zł
3Spotkania autorskie 8000 zł
4Warsztaty literackie dla dzieci2000 zł
5Promocja200 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 20000 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy