Wyniesienie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniach ulic Redłowska/Korczaka i Kopernika/Cylkowskiego oraz progi zwalniające na ul. Redłowskiej (2)
Skrócony opis projektu
Razem poprawmy bezpieczeństwo pieszych na ulicy Redłowskiej! Ulica Redłowska - główna ulica dzielnicy - to niestety miejsce, gdzie wielu kierowców przekracza prędkość w szczególności, gdy jadą w dół. Na wysokości ulicy Korczaka wyznaczone jest przejście dla pieszych, które znajduje się na lekkim łuku, co ogranicza widoczność. Na skrzyżowaniu Cylkowskiego i Kopernika - po wyjściu z autobusu 133 lub 192 nie ma przejścia dla pieszych idących w kierunku Polanki Redłowskiej i ulicy Orląt Lwowskich. Bezpieczeństwo pieszych to podstawa. Każdy z nas jest pieszym – nieważne czy dorosły, czy dziecko, czy senior. Dlatego prosimy o głos!
Charakter projektu
Dzielnicowy, Redłowo
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
ulica Redłowska (skrzyżowanie z Korczaka, środkowy bieg ulicy), skrzyżowanie z Kopernika z CylkowskiegoLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Redłowska - główna ulica dzielnicy i skrzyżowanie z Kopernika z Cylkowskiego - obok SP34Numery i obręby działek
288, 588, 1208/15- obr. RedłowoWłasność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Razem poprawmy bezpieczeństwo pieszych na ulicy Redłowskiej! Ulica Redłowska - główna ulica dzielnicy - to niestety miejsce, gdzie wielu kierowców przekracza prędkość w szczególności, gdy jadą w dół. Na wysokości ulicy Korczaka wyznaczone jest przejście dla pieszych, które znajduje się na lekkim łuku, co ogranicza widoczność. Obniża to bezpieczeństwo pieszych i utrudnia wyjazd z ulicy podporządkowanej.
Drugim miejscem proponownej poprawy jest skrzyżownie Cylkowskiego i Kopernika - po wyjściu z autobusu 133 lub 192 nie ma przejścia dla pieszych idących w kierunku Polanki Redłowskiej i ulicy Orląt Lwowskich. Projekt zakłada powstanie nowego wyniesionego i doświetlonego przejścia dla pieszych wraz z fragmentem chodnika. To także okolice szkoły nr 34 więc ważne jest, by kierowcy w tym miejscu zdjęli nogę z gazu. Wolniejsza jazda aut pozwoli łatwiej wyjeżdżać kierowcom z ulicy Kopernika, która w tym miejscu jest podporządkowana.
Na prostym zaś odcinku Redłowskiej planuje się 2 zestawy poduszek berlińskich ze względu na fakt kursowania tam komunikacji publicznej.
Projekt zakłada uspokojenie ruchu w taki sposób, by kierowcy w okolicach przejść dla pieszych nie mieli możliwości przekraczania prędkości. Projekt przewiduje poprawę bezpieczeństwa poprzez poprawę oświetlenia oraz wyniesienia przejść dla pieszych w 2 miejscach potencjalnie. Chcemy przede wszystkim poprawić widoczność pieszych i spowolnić zbyt szybki względem przepisów ruch samochodów.
Wyniesione przejścia dla pieszych funkcjonują w licznych miejscach dzielnicy: na Legionów, na Kopernika, na Cylkowskiego. Zdaje to egzamin, kierowcy zwalniają, a piesi mogą bezpiecznie przechodzić. Naszym zdaniem bezpieczeństwo pieszych to podstawa. Każdy z nas jest pieszym – nieważne czy dorosły, czy dziecko, czy senior. Dzięki wygodnym i bezpiecznym warunkom dla pieszych poprawia się komfort życia w dzielnicy, nawiązują się społeczne więzi i lepiej prosperuje lokalny biznes. To bardzo ważne także dla rodzin z dziećmi - dzięki wyniesionym przejściom rodzice mniej boją się wypuszczać samodzielnie swoje dzieci na ulice. To zatem wspólna sprawa!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa mieszkańców Redłowa poprzez taką przebudowę przejść dla pieszych obok szkół, przychodni i przystanków ZKM, by przekraczanie prędkości przez kierowców nie było możliwe.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Wyniesienie przejścia dla pieszych Redłowska/Korczaka wraz z progiem zwalniającym od strony Płyty Redłowskiej | 60000 zł |
2 | Dokumentacja projektowa przejścia Redłowska/Korczaka | 12000 zł |
3 | Progi zwalniające (poduszki berlińskie) (4 szt. x 5600) | 60000 zł |
4 | Wyniesienie przejścia dla pieszych Kopernika/Cylkowskiego | 30000 zł |
5 | Dokumentacja projektowa przejścia Kopernika/Cylkowskiego | 6000 zł |
6 | Dodatkowe oświetlenie przejścia dla pieszych Kopernika/Cylkowskiego (2 latarnie X 15000 zł) | 30000 zł |
7 | Dokumentacja projektowa dla oświetlenia (20%*30000 zł) | 6000 zł |
8 | Budowa chodnika do przejścia dla pieszych od przystanku Cylkowskiego 02 (30*1267 zł) | 38010 zł |
9 | Dokumentacja projektowa budowy nowego chodnika | 7602 zł |
10 | Koszty oznakowania pionowego przejścia dla pieszych Kopernika/Cylkowskiego (2 znaki) | 1920 zł |
11 | Koszty oznakowania poziomego przejścia dla pieszych Kopernika/Cylkowskiego (6 m2) | 1500 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 253032 zł |