Budowa ścieżek rowerowych wzdłuż ul. Zielonej, Dąbka, Śmidowicza - wybrane odcinki - oraz wyrównanie krawężników przy rondach Zielona/Bosmańska i Bosmańska/Dąbka
Skrócony opis projektu
Czas na wygodny i bezpieczny system tras rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby zyskać nowe odcinki dróg rowerowych m.in. wzdłuż ul. Zielonej (brakujący odcinek od Błękitnej do Dąbka), oraz niwelację/likwidację wystających krawężników przy przejazdach rowerowych na rondzie Zielona/Bosmańska oraz Bosmańska/Dąbka.
Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację.
Grupą odbiorców projektu są wszyscy mieszkańcy Gdyni.
Projekt zakłada realizację inwestycji rowerowych w dzielnicy Oksywie, w tym m.in. drogi rowerowej na ul. Zielonej oraz wyrównanie krawężników na rondzie Zielona/Bosmań
Charakter projektu
Dzielnicowy, Oksywie
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
sport i rekreacja, komunikacja i organizacja ruchu, zieleń i ochrona środowiska, przestrzeń publiczna
Lokalizacja projektu - Adres
ul. Zielona, Dąbka, ŚmidowiczaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
ul. Zielona od Błękitnej do Dąbka, rondo Zielona/Bosmańska, rondo Bosmańska/Dąbka, ul. Dąbka od Zielonej w stronę Obłuża, ul. Śmidowicza od Nasypowej w stronę wschodnią, ul. Dąbka od Zielonej w stronę wschodniąNumery i obręby działek
Obręb Oksywie:Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej od Błękitnej do Dąbka (strona zachodnia ulicy) wraz z przejazdem rowerowym przez ul. Dąbka: 121, 2, 324/2, 132, 134
Rondo Bosmańska/Zielona: 875, 876, 335, 337, 1210, 336, 1208, 324/2
Rondo Bosmańska/Dąbka: 1203, 1207, 1973, 1205/2, 1199/1
Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Dąbka od Zielonej w stronę Obłuża (strona północna albo południowa):
- strona południowa: 128, 4, 121, 2, 131, 132, 134, 122/2
- strona północna: 1, 2, 400
Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Śmidowicza (strona północna): 354, 353, 358
Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Dąbka od Zielonej w stronę wschodnią (strona północna albo południowa) wraz z przejazdem rowerowym/przejazdami rowerowymi przez ul. Zieloną:
- strona południowa: 828, 1063, 827, 826, 829, 821, 121, 830, 825, 134
- strona północna: 399, 821, 405, 408, 820, 2, 401/1, 407, 400
Obręb Obłuże:
Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Śmidowicza (strona północna): 2049, 2042/3
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie rozpocznijmy działania na rzecz bezpiecznych i wygodnych tras rowerowych na Oksywiu!
Projekt zakłada realizację inwestycji rowerowych w dzielnicy Oksywie z poniższej listy, wg priorytetu od najwyższego do najniższego - w ramach limitu dla dzielnicy:
1. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej od Błękitnej do Dąbka (strona zachodnia ulicy) wraz z przejazdem rowerowym przez ul. Dąbka,
2. Usunięcie wszystkich wystających krawężników przy przejazdach rowerowych na rondzie Zielona/Bosmańska oraz wyrównanie dwóch krawężników na rondzie Bosmańska/Dąbka, oraz wyrównanie krawędzi nawierzchni bitumicznych w razie konieczności,
3. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Dąbka od Zielonej w stronę Obłuża (strona północna albo południowa),
4. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Śmidowicza (strona północna),
5. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Dąbka od Zielonej w stronę wschodnią (strona północna albo południowa) wraz z przejazdem rowerowym/przejazdami rowerowymi przez ul. Zieloną.
Ulica Zielona stanowi ważne połączenie dla Oksywia, jest to jedna z głównych dróg dojazdu do centrum oraz pozostałych dzielnic.
Niestety droga rowerowa budowana w ramach ogłoszonego przez miasto przetargu (wzdłuż Zielonej od Bosmańskiej na północ) będzie się urywać na skrzyżowaniu z Błękitną, w związku z czym zabraknie około 100 metrów drogi rowerowej wzdłuż Zielonej od Błękitnej do Dąbka, żeby zakończyć budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej. Razem uzupełnijmy tę dziurę! Nie pozwólmy na tworzenie teleportów rowerowych!
Dzięki niwelacji/likwidacji wystających krawężników na rondach na Oksywiu będzie tam wygodniej i bezpieczniej.
Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój i remonty sieci dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.
Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest budowa dróg rowerowych oraz usunięcie/niwelacja krawężników na przejazdach rowerowych w obrębie ronda Zielona/Bosmańska i ronda Bosmańska/Dąbka. Po remoncie usunięte lub zniwelowane zostaną krawężniki przy tych przejazdach rowerowych, dzięki czemu wygodniej będzie poruszać się na rowerze.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Budowa dróg rowerowych (zgodnie z listą w opisie szczegółowym) - 189 mb po 1980 zł/mb razem z projektem | 374912 zł |
2 | Usunięcie wszystkich wystających krawężników przy przejazdach rowerowych na rondzie Zielona/Bosmańska oraz wyrównanie dwóch krawężników na rondzie Bosmańska/Dąbka, oraz wyrównanie krawędzi nawierzchni bitumicznych w razie konieczności | 15000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 389912 zł |