Strefa dla młodzieży w przestrzeni Biblioteki Witomino: warsztaty, komiksy, gry (2)
Skrócony opis projektu
Celem projektu są :
- uświadomienie młodzieży roli książki oraz wyrobienie nawyku czytania
- aktywizacja lokalnej młodzieży poprzez ciekawą ofertę zajęć
- rozwijanie zainteresowań dzięki stworzeniu odpowiednich warunków,
korzystanie z nowoczesnej i przyjaznej mieszkańcom czytelni.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Witomino
Typ projektu
Projekt mały
Kategorie projektu
kultura, edukacja
Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Numery i obręby działek
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Witomino to prężnie rozwijająca się dzielnica Gdyni, która poszczycić się może licznymi placówkami edukacyjnymi oraz nowoczesną, niedawno otwartą Biblioteką.
Dzięki Bibliotece lokalni mieszkańcy zyskali przestrzeń, w której mogą się spotykać, pielęgnować swoje potrzeby czytelnicze, pracować lub uczyć się.
Jednak statystyki pokazują, że co roku maleje liczba aktywnych czytelników w Polsce. Aby temu zapobiec należy promować postawy proczytelnicze wśród młodych ludzi i wzmocnić rolę biblioteki w ich kręgach. Osiągnąć to można poprzez stworzenie interesującej ich oferty w zbiorach bibliotecznych, która uwzględni najpopularniejsze trendy czytelnicze wśród młodzieży – m. in: powieści graficzne, komiksy, mangi, książki z literatury Young Adult czy Teen Drama – oraz nowości z popularnych gier planszowych, karcianych i RPG.
Ponadto w ofercie dla młodzieży znalazłyby się zajęcia, które pozwoliłyby im odkrywać nowe i pielęgnować obecne pasje i zainteresowania, np.: warsztaty z tworzenia gier planszowych, zajęcia z tworzenia lasu w słoiku czy związane z rękodziełem.
Celem projektu jest przede wszystkim aktywizacja młodzieży, poprawa jakości istniejących zbiorów, nauczenie młodych ludzi korzystania z przestrzeni bibliotecznej.
Propozycje zakupu będzie można zgłaszać do bibliotekarzy na specjalnie przygotowanych formularzach.
Uwaga: budżet skalkulowano w oparciu o koszty planowane. W trakcie realizacji projektu zaplanowane kwoty mogą zostać przesunięte pomiędzy poszczególnymi pozycjami budżetu przedsięwzięcia, tak aby nie uległa zmianie ogólna kwota projektu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest zapełnienie Strefy dla Młodzieży w Bibliotece Witomino zbiorami literackimi, dedykowanymi dla wieku 12+,które przyciągną młodzież ucząc ją kultury czytania,oraz grami RPG, planszowymi i karcianymi.
Ponadto zakłada on aktywizację młodych mieszkańców Witomina przez organizację warsztatów,mających na celu rozwijanie pasji i zainteresowań młodzieży. W gdyńskich instytucjach kultury brakuje wydarzeń dedykowanych dla młodzieży i młodych dorosłych. Projekt wypełniły tę lukę.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Warsztaty tworzenia lasu w słoiku: materiały + animator, 2 spotkania (700zł x2) | 1400 zł |
2 | Warsztaty z tworzenia gier planszowych: materiały + animator, 2 spotkania (700zł x2) | 1400 zł |
3 | Warsztaty kreatywne: materiały + animator, 2 spotkania (700zł x2) | 1400 zł |
4 | Zakupy gier planszowych, karcianych, RPG - 2800 zł | 2800 zł |
5 | Zakupy literatury młodzieżowej - 3000 zł | 3000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 10000 zł |