Strefa dla młodzieży w przestrzeni Biblioteki Witomino: warsztaty, komiksy, gry.

W trakcie weryfikacji szczegółowej
Natalia Smykowska
projektodawca

Skrócony opis projektu

Celem projektu są :
- uświadomienie młodzieży roli książki oraz wyrobienie nawyku czytania
- aktywizacja lokalnej młodzieży poprzez ciekawą ofertę zajęć
- rozwijanie zainteresowań dzięki stworzeniu odpowiednich warunków, 
korzystanie z nowoczesnej i przyjaznej mieszkańcom czytelni.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Witomino

Typ projektu

Projekt mały

Kategorie projektu

kultura, edukacja


Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji


Numery i obręby działek


Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Witomino to prężnie rozwijająca się dzielnica Gdyni, która poszczycić się może licznymi placówkami edukacyjnymi oraz nowoczesną, niedawno otwartą  Biblioteką.
Dzięki Bibliotece lokalni mieszkańcy zyskali przestrzeń, w której mogą się spotykać, pielęgnować swoje potrzeby czytelnicze, pracować lub uczyć się.
Jednak statystyki pokazują, że co roku maleje liczba aktywnych czytelników w Polsce. Aby temu zapobiec należy promować postawy proczytelnicze wśród młodych ludzi i wzmocnić rolę biblioteki w ich kręgach. Osiągnąć to można poprzez stworzenie interesującej ich oferty w zbiorach bibliotecznych, która uwzględni najpopularniejsze trendy czytelnicze wśród młodzieży – m. in: powieści graficzne, komiksy, mangi, książki z literatury Young Adult czy Teen Drama – oraz nowości z popularnych gier planszowych, karcianych i RPG.
Ponadto w ofercie dla młodzieży znalazłyby się zajęcia, które pozwoliłyby im odkrywać nowe i pielęgnować obecne pasje i zainteresowania, np.: warsztaty z tworzenia gier planszowych, zajęcia z tworzenia lasu w słoiku czy związane z rękodziełem.

Celem projektu jest przede wszystkim aktywizacja młodzieży, poprawa jakości istniejących zbiorów, nauczenie młodych ludzi korzystania z przestrzeni bibliotecznej.

Propozycje zakupu będzie można zgłaszać do bibliotekarzy na specjalnie przygotowanych formularzach.

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Celem projektu jest zapełnienie Strefy dla Młodzieży w Bibliotece Witomino zbiorami literackimi, dedykowanymi dla wieku 12+,które przyciągną młodzież ucząc ją kultury czytania,oraz grami RPG, planszowymi i karcianymi.
Ponadto zakłada on aktywizację młodych mieszkańców Witomina przez organizację warsztatów,mających na celu rozwijanie pasji i zainteresowań młodzieży. W gdyńskich instytucjach kultury brakuje wydarzeń dedykowanych dla młodzieży i młodych dorosłych. Projekt wypełniły tę lukę.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Warsztaty tworzenia lasu w słoiku: materiały + animator, 2 spotkania (700zł x2)1400 zł
2Warsztaty z tworzenia gier planszowych: materiały + animator, 2 spotkania (700zł x2)1400 zł
3Warsztaty kreatywne: materiały + animator, 2 spotkania (700zł x2)1400 zł
4Zakupy gier planszowych, karcianych, RPG - 2800 zł2800 zł
5Zakupy literatury młodzieżowej - 3000 zł3000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 10000 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy