Darmowe zajęcia taneczne dla rodziców z dziećmi (6)
Skrócony opis projektu
Nietypowe zajęcia aktywizujące skierowane do gdyńskich rodzin – polegają na wspólnym tańcu rodzica wraz z dzieckiem w parze. Rodzice uczą się wraz z dzieckiem choreografii do najbardziej znanych piosenek stylu Broadway, jazz, elementów tańca współczesnego, poznają się nawzajem, przeżywają emocje swoje oraz dziecka, a także budują swoją lokalną grupę taneczną rodziców i dzieci. Jest to alternatywa dla szeregu typowych zajęć sportowych czy artystyczno-kulturalnych, w których rodzic nie bierze aktywnego udziału, co pozbawia możliwości zacieśnienia więzi rodzinnych, poznania innych systemów rodzinnych, a także integracji społecznej.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Oksywie
Typ projektu
Projekt mały
Kategorie projektu
sport i rekreacja, przestrzeń publiczna, kultura, edukacja, zdrowie i polityka społeczna
Lokalizacja projektu - Adres
Inż. Jana Śmidowicza 49, 81-127 GdyniaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Przystań Śmidowicza 49, posiada salę gimnastyczną oraz kameralną salkę fitness idealną do organizacji zajęć sportowych, rekreacyjnych a także kulturowo - artystycznych. Spełnia warunki organizacji zajęć tanecznych.Numery i obręby działek
Własność działek
---Szczegółowy opis projektu
-Aktywny i zdrowy sposób spędzania wspólnego czasu przez gdyńskie rodziny – rodzic tańczy w parze wraz z dzieckiem, dotychczas istniejąca oferta dotyczy tylko dzieci, gdzie rodzic nie bierze aktywnego udziału w zajęciach. Tutaj nauczy się jak wspólnie partnerować dziecko w tańcu, odczytywać emocje, ruchy, ekspresję ciała i emocji, buduje tak cenną więź emocjonalno-społeczną między rodzicem a dzieckiem, a także między innymi rodzicami i dziećmi. Korzysta z elementów dramy, pedagogiki zabawy, co pozwala wspólnie przepracować rodzicom wraz z dzieckiem trudne emocje, zachowania, działa terapeutycznie na cały system rodzinny.
- Wspólny taniec, poza elementami integrującymi społecznie, charakteryzuje się pełną integracją sensoryczną – elementy gimnastyki, ćwiczenia równowagi, koordynacji świadomości własnego ciała, rozciąganie – oraz jest sprawdzonym sposobem na walkę z tzw. Chorobami cywilizacyjnymi, czyli depresją, problemami
zdrowotnymi związanymi z niską albo nawet brakiem aktywności sportowej. Ćwiczy słuch muzyczny, poczucie rytmu oraz zapoznaje od najmłodszych wartości kulturowe, jakie nosi w sobie muzyka – instruktorzy uczą układów, choreografii, którą wykorzystuje się w stylach tanecznych takich jak jazz, Broadway, taniec towarzyski. Wspaniałym elementem jest integracja muzyką pokoleniowo przez wspólne tańczenie oraz zabawa do muzyki Disneya. -
Projekt jest skierowany do dzieci w wieku 4-10 lat, ponieważ jeszcze na tym etapie rodzic bierze ogromny udział w wychowaniu a także dziecko najchętniej bierze udział we wspólnych działaniach z rodzicem. Dzieci spoza podanego przedziału wiekowego, które chcą tańczyć z rodzicami oczywiście również są mile widziane. Projekt nie ma charakteru wykluczającego, lecz integrującego, podane przedziały wiekowe służą tylko do celów orientacyjnych i informacyjnych. - zajęcia będą się odbywać 1-2 razy w tygodniu (zależne od frekwencji, salka jest w stanie pomieścić około 4-5 par naraz, zapewniając swobodę ruchu), po 60 min (1 pełna
godzina zegarowa) - zajęcia będą prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów tańca, specjalizujących się w nauce tańca dzieci, mający doświadczenie w prowadzeniu par rodzic-dziecko, korzystający również z różnych metod pedagogicznych w tym celu - w ramach uczenia się samej choreografii, na zajęcia składają się ćwiczenia gimnastyczne: nauka przewrotów, salta, stania na głowie, chodzenia na rękach, szpagatów, piruetów, utrzymywania równowagi, poprawa kondycji. W ramach zajęć zwraca się uwagę na budowę poprawnych wzorców ruchu, postawy ciała. - praca muzyką nad emocjami – pedagogika
zabawy – w zależności od układu, charakteru piosenki, rodzic i dziecko odgrywa scenę, przekazuje w tym swoje emocje poprzez ruch, gesty, mimikę, wspólne oddziaływanie w parze
- zajęcia świetnie przygotowują do przyszłych występów – teatralnych, muzycznych, budują poczucie własnej wartości, świadomości ciała, pracują nad poczuciem własnej wartości i sprawczości.
- zajęcia taneczne są dostosowane do różnych wydarzeń okolicznościowych, np. w okresie świąt Bożego Narodzenia jest nauka tańca do muzyki świątecznej, możliwy jest
wspólny występ angażujący wszystkie pary uczestniczące w zajęcia, budując jedną, wspólną choreografię opowiadająca historię - jeżeli grupa uczestników wyrazi taką ochotę, finalnym celem może być przygotowanie występu dla mieszkańców Oksywia, na których będzie można zaprosić pozostałą część swojej rodziny, przyjaciół,
znajomych i zaprezentować, czego można było się nauczyć w trakcie zajęć. Występ obejmuje
aktywny taniec rodzica wraz z dzieckiem w parze.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Aktywny i zdrowy sposób spędzania wspólnego czasu przez gdyńskie rodziny – rodzic tańczy w parze wraz z dzieckiem, dotychczas istniejąca oferta dotyczy tylko dzieci, gdzie rodzic nie bierze aktywnego udziału w zajęciach. Wspólny taniec, poza zacieśnianiem więzi rodzica z dzieckiem, to pełna integracja sensoryczna – elementy
gimnastyki, ćwiczenie równowagi, koordynacji, budowanie świadomości własnego ciała, ćwiczenie słuchu, rytmiki.
Projekt jest skierowany do dzieci w wieku 4-10 lat.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Zajęcia taneczne – wynagrodzenie dla instruktora za 60 min jednych zajęć | 12000 zł |
2 | Opłata eksploatacyjna salki do tańca, w tym obsługa muzyczna | 8000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 20000 zł |