Budowa progów wyspowych na końcowym odcinku ul. Zielonej (od ul. Rybaków do bazy wojskowej) i zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Zielona/Rybaków w celu uspokojenia ruchu (6)
Skrócony opis projektu
Czas na wygodny i bezpieczny system tras rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby stworzyć wygodne połączenie między Babimi Dołami a Obłużem!
Projekt zakłada uspokojenie ruchu na końcowym odcinku ul. Zielonej poprzez budowę progów wyspowych metodą brukarską (np. jak na ul. Chylońskiej między Morską a Owsianą) oraz stworzenie nowej organizacji ruchu na skrzyżowaniu Rybaków/Zielona, która umożliwi bezpieczne włączenie się do ruchu z istniejącej drogi rowerowej na jezdnię.
Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację.
Grupą odbiorców projektu są wszyscy mieszkańcy Gdyni.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Babie Doły
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
ul. ZielonaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Ul. Zielona, od końca istniejącej ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Zielonej w stronę północnąNumery i obręby działek
działki: 103, 104, 98, 99 - do opracowania i wdrożenia projektu organizacji ruchu dla skrzyżowania ul. Rybaków/Zielona;działki: 100, 75/2, 6 oraz 21 - budowa/montaż progów wyspowych;
(wszystkie w obrębie Babie Doły, działki miejskie)
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie rozpocznijmy działania na rzecz wygodnych połączeń rowerowych na Babich Dołach!
Zadania do realizacji w ramach projektu:
- Opracowanie i wdrożenie projektu organizacji ruchu dla skrzyżowania ul. Rybaków/Zielona, zakładający możliwość bezpiecznego włączenia się do ruchu z drogi rowerowej na jezdnię.
- Budowa progów wyspowych metodą brukarską na ul. Zielonej, na końcowym odcinku ulicy (od zakończenia istniejącej drogi rowerowej) - załączona jest mapa z orientacyjnymi lokalizacjami, szczegółowa lokalizacja progów zostanie ustalona na etapie projektu organizacji ruchu.
Dzięki tworzeniu tras rowerowych wspieramy zrównoważoną mobilność miejską - zachęcamy do poruszania się po dzielnicy na rowerze, czyli w sposób bezpieczny i ekologiczny.
Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.
Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest ułatwienie dojazdu rowerem do/z Babich Dołów. Obecnie wzdłuż ul. Zielonej można wygodnie dojechać rowerem tylko do skrzyżowania z ul. Rybaków, a dalej trzeba poruszać się po dość ruchliwej i słabo uspokojonej jezdni, przez co część osób na rowerze wybiera nielegalną jazdę chodnikiem. Stąd budowa progów wyspowych metodą brukarską (np. jak na ul. Chylońskiej między Morską a Owsianą) zwiększy bezpieczeństwo zarówno rowerzystów/rowerzystek, jak i pieszych.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Opracowanie i wdrożenie projektu organizacji ruchu dla skrzyżowania ul. Rybaków/Zielona | 10000 zł |
2 | Zaprojektowanie i budowa/montaż progów wyspowych (dokładna lokalizacja do ustalenia) | 150000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 160000 zł |