Remont i korekta przebiegu drogi rowerowej przy przystanku SKM Wzgórze Św. Maksymiliana (3)
Skrócony opis projektu
Czas na wygodny i bezpieczny system ścieżek rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby zyskać bezpieczniejszy przejazd na początkowym odcinku Świętojańskiej.
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez remont i korektę przebiegu drogi rowerowej przy przystanku SKM Wzgórze Św. Maksymiliana Dzięki projektowi powstanie bezpieczna i wygodna dla użytkowników droga rowerowa.
Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację.
Grupą odbiorców projektu są wszyscy mieszkańcy Gdyni.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Wzgórze Św. Maksymiliana
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Ulica Władysława IV przy przystankiem SKM Wzgórze Św. MaksymilianaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Remont i korekta przebiegu drogi rowerowej przy ul. Ulica Władysława IV przy przystanku SKM Wzgórze Św. MaksymilianaNumery i obręby działek
241/6, 241/2, 285/1, 285/2 – obr. Wzgórze św. MaksymilianaWłasność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim.
Ulica Władysława IV, jako element głównej arterii komunikacyjnej trójmiasta, jest dojazdem dla mieszkańców południowej i południowo-zachodniej Gdyni do ścisłego centrum, ale także do terenów wzdłuż morza, Polanki Redłowskiej, czy licznych instytucji takich jak Urząd Miasta, teatr, szkoły, kina etc.
Przy przystanku autobusowym obok SKM Wzgórze Św. Maksymiliana wykonana jest z niskiej jakości nawierzchni (kostka betonowa). Mimo dużego obciążenia ruchu rowerowego, jej przebieg jest nienaturalnie odgięty, co istotnie utrudnia widoczność przy przystanku autobusowym i należytą obserwację pieszych i pasażerów komunikacji miejskiej.
Dlatego właśnie uważamy, że należy skorygować (nieco wyprostować) jej przebieg w oparciu o istniejący projekt remontu oraz odnowić jej nawierzchnię na bitumiczną.
Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.
Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia Remont i korekta przebiegu drogi rowerowej przy ul. Władysława IV przy przystanku SKM Wzgórze Św. Maksymiliana. Ulica Władysława IV, jako element głównej arterii komunikacyjnej trójmiasta, stanowi podstawowy ciąg komunikacyjny do Śródmieścia Gdyni. Tędy wiedzie trasa rowerowa z dzielnic południowych do Centrum.
Mimo dużego obciążenia ruchu rowerowego, wykonana jest z niskiej jakości nawierzchni (kostka betonowa).
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Remont drogi rowerowej na odcinku ok. 80 m (80mb*3000 zł) | 240000 zł |
2 | odtworzenie zieleńca - 15 m2 x 300 zł (na 1 m2: 4 krzewy x 75zł/szt) | 4500 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 244500 zł |