Cykl wydarzeń artystycznych, społecznych i kulturalnych w przestrzeni Gdyńskich Hal Targowych (7)
Skrócony opis projektu
HALA SZTUKI - SZTUKA HALI jest wieloetapowym projektem artystyczno - społeczno- badawczym służącym dogłębnemu poznaniu Gdyńskich Hal Targowych oraz opisaniu historii tego miejsca językiem sztuki przy aktywnym udziale mieszkańców dzięki organizacji warsztatów z różnych dyscyplin sztuki związanych z budynkiem i wizją Hal Targowych.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Śródmieście
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
kultura
Lokalizacja projektu - Adres
Wójta Radtkego 36, 81-355 Gdynia, PolskaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Zespół Miejskich Hal Targowych w GdyniNumery i obręby działek
226201_1.0026.984, ŚRÓDMIEŚCIE226201_1.0026.985, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.986, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.988, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.989, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.990, ŚRÓDMIEŚCIE
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
HALA SZTUKI - SZTUKA HALI jest wieloetapowym projektem artystyczno - społeczno- badawczym służącym dogłębnemu poznaniu Gdyńskich Hal Targowych oraz opisaniu historii tego miejsca językiem sztuki. Myślą przewodnią będzie zaangażowanie mieszkańców w życie i historię Gdyńskich Hal Targowych, poprzez zwrócenie uwagi na istniejące na terenie hal obiekty, zabytki, ludzi, artystów i handel, a także odwołanie się do jej tradycji, historii, kultury i przywołanie symboli.
Poszczególne etapy zadania zakładają:
1. Dogłębną wizję lokalną: spacery z przewodnikami, kwerendy - pozyskiwanie materiałów historycznych, wywiady z kupcami i innymi pracownikami Hal Targowych. Materiały te posłużą do stworzenia próby określenia tożsamości tego wyjątkowego na skalę kraju miejsca. Rezultatem tego etapu będą konsultacje z wybranymi artystami, w celu stworzenia instalacji artystycznych inspirowanych historią Hal Targowych. Instalacje te rozmieszczone będą w wybranych miejscach w obrębie Hal Targowych.
2. Warsztaty z kupcami na temat estetyzacji przestrzeni - pracownicy Hal Targowych będą zgłębiać wiedzę z zakresu rewitalizacji i estetyzacji podobnych miejsc. To zadanie ma pokazać efekty zmian wizerunkowych podobnych obiektów na przestrzeni lat oraz pomóc wprowadzić dobre praktyki estetyzacyjne we własnym zakresie.
3. Projekt i realizacja wydawnictwa artystycznego, przedstawiającego aspekty historyczne, miastotwórcze i społeczne Hal Targowych, w oparciu o zasoby stanowiące wynik kwerend, jak i pochodzące z prywatnych archiwów zdjęcia i zapisy. Na potrzeby takiego wydawnictwa powstał już, rozwijający się w Halach Targowych projekt Szyldex, który ma za zadanie gromadzić dokumentację istniejących szyldów i reklam różnorakich działalności na terenie hal. Szyldex jest próbą przyjrzenia się inwencji twórczej pracowników hal i szerszego spojrzenia na tematykę specyficznej estetyki tego miejsca.
4. Muzyka hal- czyli dokumentacje dźwięków hal i inspirowane nimi koncerty lub innego rodzaju formy muzyczne.
Ważną częścią projektu będą warsztaty z mieszkańcami Gdyni polegające na rejestracji “brzmienia” Gdyńskich Hal Targowych.
Warsztaty mają na celu zainspirowanie mieszkańców do wyostrzenia swoich zmysłów oraz wrażliwości na otoczenie w kontekście lokalnej historii, przemian zachodzących w obrębie śródmieścia Gdyni oraz edukację związaną z nowymi technologiami w zakresie rejestracji dźwięku.
Zarejestrowane przez mieszkańców dźwięki staną się podstawą stworzonego brzmieniowego kolażu będącym autorskim portretem hali stworzonym wraz z prowadzącym warsztaty i mieszkańcami. Materiał zostanie wydany na płycie cd.
Po zakończeniu warsztatów odbędzie się koncert wraz z uczestnikami warsztatów przy wejściu do hali łukowej. Zarejestrowany i wyprodukowany kolaż stanie się również podkładem audio emitowanym przez radiowęzeł Gdyńskich Hal Targowych w wybrane dni tygodnia.
Oprócz koncertu finałowego odbędą się trzy występy artystów, których tematem będzie autorski obraz Gdyńskich Hal Targowych. Zaproszeni artyści, wywodzący się z kręgu muzyki elektronicznej i alternatywnej, wykonają tematyczne występy z wykorzystaniem dźwięków infrastruktury lub zainspirowane historią obiektu.
5. Przeprowadzenie otwartych dla mieszkańców Gdyni warsztatów z różnych dziedzin sztuki skupiających się wokół tematu Hal Targowych, ludzi i historii z nimi związanych i przeprowadzanych przez artystów zaangażowanych w działania związane z Zespołem Gdyńskich Miejskich Hal Targowych. Każdy cykl warsztatów będzie dedykowany lub inspirowany elementami związanymi z budynkiem, lub jego historią. Warsztaty jako całość będą stanowić część procesu twórczego poznawania i dokumentowania
- Warsztaty fotografii artystycznej
- Warsztaty cyjanotypii i fotografii analogowej
- Warsztaty kreatywny kurs z sitodruku na tkaninie i płótnie introligatorskim
- Warsztaty z malarstwa dla dzieci wg założeń i kryteriów paryskiego Malortu
- Warsztaty z żakardu i miniatur tkackich
- Warsztaty tkacko-rękodzielnicze
- Warsztaty jubilerskie
- Warsztaty ceramiczne
- Warsztaty z poligrafii
- Warsztaty teatralne
6. Całość projektu będą suplementowały gadżety popularyzującę historię hal targowych zarówno w historycznym jak i dźwiękowym aspekcie. Planowana jest produkcja następujących produktów w miarę możliwości tworzonych na bazie prac powstałych podczas trwania projektu:
- głośników bluetooth z wygrawerowanym logiem “Hala Radio” (kultowy -radiowęzeł Gdyńskich Hal Targowych)
- limitowanej serii plakatów z wybranymi szyldami wybranych punktów usługowo-handlowych z Gdyńskich Hal Targowych
- pendrive’a z wgranym tekstami napisanymi przez dziesięciu gdyńskich artystów poświęconymi ich wizji oraz osobistemu spojrzeniu na Gdyńskie Hale Targowe.
- koszulki/plecaki/ worki z materiałów ekologicznych
- i inne
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest pogłębienie wiedzy na temat Gdyńskich Hal Targowych, poszukiwanie historii i inspiracji artystycznych w życiorysach kupców i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie przyszłość Hal w nowej rzeczywistości XXI wieku poprzez język sztuki.
Projekt jest odpowiedzią na potrzeby:
- budowania więzi z miejscem w celu identyfikowania się z nim mieszkańców,
- dbania o swoje bliskie otoczenie w celu jego zachowania i zindywidualizowania,
- kształtowanie lokalnego patriotyzmu
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Rozmowy, spotkania, warsztaty prowadzone przez historyka. | 5000 zł |
2 | Praca historyka - przygotowywanie materiałów | 2000 zł |
3 | Materiały i dokumentacja po spotkaniach. | 2000 zł |
4 | Spacery po Hali z udziałem historyka. | 2000 zł |
5 | Spacery po Hali z artystami, architektami i specjalistami. | 5000 zł |
6 | Materiały i dokumentacja spacerów | 2000 zł |
7 | Warsztaty fotografii artystycznej | 5000 zł |
8 | Materiały na warsztaty z fotografii artystycznej | 2000 zł |
9 | Materiały i dokumentacja warsztatów | 400 zł |
10 | Materiały na warsztaty z fotografii analogowej | 3000 zł |
11 | Materiały i dokumentacja zajęć | 400 zł |
12 | Warsztaty- kreatywny kurs z sitodruku na tkaninie i płótnie introligatorskim | 5000 zł |
13 | Materiały na warsztaty z sitodruku na tkaninie i płótnie introligatorskim | 1000 zł |
14 | Materiały i dokumentacja zajęć | 400 zł |
15 | Warsztaty cyjanotypii I fotografii analogowej | 5000 zł |
16 | Warsztaty z malarstwa dla dzieci wg założeń I kryteriów paryskiego Malortu | 10000 zł |
17 | Materiały na warsztaty malarstwa | 3000 zł |
18 | Materiały i dokumentacja zajęć | 400 zł |
19 | Warsztaty z żakardu i miniatur tkackich | 5000 zł |
20 | Materiały na warsztaty z żakardu i miniatur tkackich | 1000 zł |
21 | Materiały i dokumentacja zajęć | 400 zł |
22 | Warsztaty tkacko-rękodzielnicze | 5000 zł |
23 | Materiały na warsztaty tkacko-rękodzielnicze | 500 zł |
24 | Materiały i dokumentacja zajęć | 400 zł |
25 | Warsztaty jubilerskie | 5000 zł |
26 | Materiały na warsztaty jubilerskie | 1500 zł |
27 | Materiały i dokumentacja zajęć | 400 zł |
28 | Warsztaty ceramiczne | 5000 zł |
29 | Materiały i dokumentacja zajęć | 400 zł |
30 | Warsztaty poligrafii | 5000 zł |
31 | Materiały na warsztaty poligrafii | 800 zł |
32 | Materiały i dokumentacja zajęć | 400 zł |
33 | Warsztaty teatralne | 5000 zł |
34 | Materiały na warsztaty teatralne | 800 zł |
35 | Materiały i dokumentacja zajęć | 400 zł |
36 | Warsztaty pod kierunkiem moderatora/specjalisty z obszaru społeczno-twórczego | 4500 zł |
37 | Wykonanie map sentymentalnych hali | 6000 zł |
38 | Wykonanie dzieł przez 2 artystów dla 2 lokalizacji na hali- prace koncepcyjne i projektowe | 8000 zł |
39 | Wykonanie dzieł przez 2 artystów dla 2 lokalizacji na hali- Realizacja prac. | 60000 zł |
40 | Wykonanie projekt albumu/fotobooka o Hali, który byłby dostępny ba stronach Hal Targowych w wersji PDF | 20000 zł |
41 | Stworzenie utworów muzycznych inspirowanych Halą- warsztaty, 4 koncerty i wydanie płyty. | 40000 zł |
42 | Promocja projektu- Stworzenie strony www projektu. | 8000 zł |
43 | Obsługa graficzna projektu | 8000 zł |
44 | Administrowanie profilem wydarzenia na mediach społecznościowych przez czas trwania projektu. Np. Facebook, Instagram. | 8000 zł |
45 | Koordynacja projektu | 15000 zł |
46 | Materiały- bannery, ulotki. | 5000 zł |
47 | Wystawa zbiorcza projektu. | 10000 zł |
48 | Wynajem powierzchni na potrzeby warsztatów i spotkań. | 5000 zł |
49 | Cykl małych wystaw sztuki w przestrzeniach Hal Targowych | 21000 zł |
50 | Performance i warsztaty Sztuki Kulinarnej | 20000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 329100 zł |