Kulturalnie w bibliotece, czyli teatrzyki, warsztaty, robotyka, gry planszowe i eksperymenty naukowe dla mieszkańców (4)

Projekt wybrany w głosowaniu
Aleksandra Trojańczyk
projektodawca

Skrócony opis projektu

Mediateka Pogórze jest naturalnym i przyjaznym miejscem spotkań mieszkańców dzielnicy. Biblioteka to ludzie, którzy mają swoje pasje, zainteresowania i potrzeby. Projekt łączy literaturę z innymi dziedzinami: teatrem, rytmem, nauką, grami planszowymi i robotyką. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu mieszkańców, zakłada cykl spotkań teatralnych skierowanych do rodzin z dziećmi, wspólne spędzenie czasu podczas warsztatów rytmicznych lub pokazów edukacyjnych, możliwość wypożyczenia gier planszowych związanych z postaciami literackimi oraz pobudzenie kreatywności w czasie warsztatów robotyki. Ideą przewodnią jest rozwój poprzez wspólną zabawę i edukację, aktywizacja i integracja rodzin.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Pogórze

Typ projektu

Projekt mały

Kategorie projektu

kultura, edukacja


Lokalizacja projektu - Adres

Gdynia, ul. wadm. K.Porębskiego 21

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Miejska Biblioteka Publiczna w Gdyni, Filia nr 4

Numery i obręby działek


Własność działek

---

Szczegółowy opis projektu

Projekt zakłada wykorzystanie naturalnej przestrzeni biblioteki poprzez organizację bezpłatnych warsztatów i spotkań mających na celu przybliżenie różnych aspektów życia związanego z literaturą. Wykorzystuje potencjał lokalnego centrum kultury.
Projekt skierowany jest do mieszkańców dzielnicy, która przez swoje położenie utrudnia codzienne korzystanie z oferty kulturalnej, odbywającej się głównie w centrum miasta. Ma na celu przybliżenie literatury poprzez cykl spotkań teatralnych, ruchowych, naukowych itp. Integruje i pozwala spędzić czas w przyjaznej atmosferze. Ideą przewodnią jest rozwój poprzez wspólną zabawę i edukację, aktywizacja i integracja mieszkańców Pogórza. Realizuje ideę społeczeństwa lokalnego, aktywnego i świadomego swoich potrzeb. Rozwija wrażliwość i pasje mieszkańców od najmłodszych lat. Pamiętajmy, że kultura łagodzi obyczaje i skraca dystans pomiędzy ludźmi!


HARMONOGRAM DZIAŁAŃ:

Etap wstępny do 15 lutego 2020 r.
Ustalenie szczegółów i listy spotkań. Opracowanie plakatów i ulotek. Zamieszczenie zaproszenia dla mieszkańców za pomocą mediów: Ratusz, Facebook, strona www biblioteki itp.) Dystrybucja plakatów na terenie Pogórza.

I etap projektu do 15 czerwca 2020 r.
• 3 spotkania teatralne dla rodziców z dziećmi od 3 lat;
• 5 spotkań rytmicznych dla rodziców z dziećmi od 2 lat;
• 4 spotkania z robotyką dla dzieci od 7 lat
i młodzieży
• 3 spotkania edukacyjne (eksperymenty naukowe) dla dzieci od 7 lat
i młodzieży
• zakup gier planszowych i przygotowanie do udostępnienia.



II etap projektu do 30 października 2020 r.
• 2 spotkania teatralne dla rodziców z dziećmi od 3 lat;
• 3 spotkania rytmiczne dla rodziców z dziećmi od 2 lat;
• 2 spotkania edukacyjne (eksperymenty naukowe) dla dzieci od 7 lat
i młodzieży
• 2 spotkania z robotyką dla dzieci od 7 lat
i młodzieży


III etap projektu do 15 listopada2020 r.
Zakończenie i rozliczenie projektu

UWAGA:
Budżet skalkulowano w oparciu o koszty planowane. W trakcie realizacji projektu zaplanowane kwoty mogą zostać przesunięte pomiędzy poszczególnymi pozycjami budżetu przedsięwzięcia, tak by nie uległa zmianie ogólna kwota projektu.


Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Spektakle teatralne; 5 spektakli x 500 zł2500 zł
2Warsztaty rytmiczne; 8 spotkań x 250 zł2000 zł
3Pokazy eksperymentów naukowych, 5 spotkań x 400 zł2000 zł
4Zakup gier planszowych1500 zł
5Robotyka i warsztaty z wykorzystaniem klocków LEGO; 6 spotkań x 250 zł1500 zł
6Koszty promocji i reklamy500 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 10000 zł

Załączniki



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy