Kulturalnie w bibliotece, czyli teatrzyki, warsztaty, robotyka, gry planszowe i eksperymenty naukowe dla mieszkańców (4)
Skrócony opis projektu
Mediateka Pogórze jest naturalnym i przyjaznym miejscem spotkań mieszkańców dzielnicy. Biblioteka to ludzie, którzy mają swoje pasje, zainteresowania i potrzeby. Projekt łączy literaturę z innymi dziedzinami: teatrem, rytmem, nauką, grami planszowymi i robotyką. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu mieszkańców, zakłada cykl spotkań teatralnych skierowanych do rodzin z dziećmi, wspólne spędzenie czasu podczas warsztatów rytmicznych lub pokazów edukacyjnych, możliwość wypożyczenia gier planszowych związanych z postaciami literackimi oraz pobudzenie kreatywności w czasie warsztatów robotyki. Ideą przewodnią jest rozwój poprzez wspólną zabawę i edukację, aktywizacja i integracja rodzin.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Pogórze
Typ projektu
Projekt mały
Kategorie projektu
kultura, edukacja
Lokalizacja projektu - Adres
Gdynia, ul. wadm. K.Porębskiego 21Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Miejska Biblioteka Publiczna w Gdyni, Filia nr 4Numery i obręby działek
Własność działek
---Szczegółowy opis projektu
Projekt zakłada wykorzystanie naturalnej przestrzeni biblioteki poprzez organizację bezpłatnych warsztatów i spotkań mających na celu przybliżenie różnych aspektów życia związanego z literaturą. Wykorzystuje potencjał lokalnego centrum kultury.
Projekt skierowany jest do mieszkańców dzielnicy, która przez swoje położenie utrudnia codzienne korzystanie z oferty kulturalnej, odbywającej się głównie w centrum miasta. Ma na celu przybliżenie literatury poprzez cykl spotkań teatralnych, ruchowych, naukowych itp. Integruje i pozwala spędzić czas w przyjaznej atmosferze. Ideą przewodnią jest rozwój poprzez wspólną zabawę i edukację, aktywizacja i integracja mieszkańców Pogórza. Realizuje ideę społeczeństwa lokalnego, aktywnego i świadomego swoich potrzeb. Rozwija wrażliwość i pasje mieszkańców od najmłodszych lat. Pamiętajmy, że kultura łagodzi obyczaje i skraca dystans pomiędzy ludźmi!
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ:
Etap wstępny do 15 lutego 2020 r.
Ustalenie szczegółów i listy spotkań. Opracowanie plakatów i ulotek. Zamieszczenie zaproszenia dla mieszkańców za pomocą mediów: Ratusz, Facebook, strona www biblioteki itp.) Dystrybucja plakatów na terenie Pogórza.
I etap projektu do 15 czerwca 2020 r.
• 3 spotkania teatralne dla rodziców z dziećmi od 3 lat;
• 5 spotkań rytmicznych dla rodziców z dziećmi od 2 lat;
• 4 spotkania z robotyką dla dzieci od 7 lat
i młodzieży
• 3 spotkania edukacyjne (eksperymenty naukowe) dla dzieci od 7 lat
i młodzieży
• zakup gier planszowych i przygotowanie do udostępnienia.
II etap projektu do 30 października 2020 r.
• 2 spotkania teatralne dla rodziców z dziećmi od 3 lat;
• 3 spotkania rytmiczne dla rodziców z dziećmi od 2 lat;
• 2 spotkania edukacyjne (eksperymenty naukowe) dla dzieci od 7 lat
i młodzieży
• 2 spotkania z robotyką dla dzieci od 7 lat
i młodzieży
III etap projektu do 15 listopada2020 r.
Zakończenie i rozliczenie projektu
UWAGA:
Budżet skalkulowano w oparciu o koszty planowane. W trakcie realizacji projektu zaplanowane kwoty mogą zostać przesunięte pomiędzy poszczególnymi pozycjami budżetu przedsięwzięcia, tak by nie uległa zmianie ogólna kwota projektu.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Spektakle teatralne; 5 spektakli x 500 zł | 2500 zł |
2 | Warsztaty rytmiczne; 8 spotkań x 250 zł | 2000 zł |
3 | Pokazy eksperymentów naukowych, 5 spotkań x 400 zł | 2000 zł |
4 | Zakup gier planszowych | 1500 zł |
5 | Robotyka i warsztaty z wykorzystaniem klocków LEGO; 6 spotkań x 250 zł | 1500 zł |
6 | Koszty promocji i reklamy | 500 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 10000 zł |