Edukacyjny plac zabaw przy Szkole Podstawowej nr 20 - instalacja urządzeń typu: koła optyczne, krzywe zwierciadła, peryskop, wir wodny (8)
Skrócony opis projektu
Na terenie Szkoły Podstawowej nr 20 chcielibyśmy stworzyć ogólnodostępny, edukacyjny plac zabaw składający się z 7 interaktywnych i certyfikowanych urządzeń. Dodatkowo powstanie nowe miejsce do zabaw. Misją projektu jest zmotywowanie wszystkich mieszkańców, a w szczególności rodziców z dziećmi, do spędzania czasu na świeżym powietrzu oraz pokazanie, że nauka wcale nie musi być trudna i nudna.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Wielki Kack
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
sport i rekreacja, przestrzeń publiczna, edukacja
Lokalizacja projektu - Adres
ul. Starodworcowa 3681-575 Gdynia
Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Naukowa kraina doświadczeń na świeżym powietrzu miałaby powstać na terenach Szkoły Podstawowej nr 20 w Gdyni.Numery i obręby działek
nr działki 2093Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Na terenie Szkoły Podstawowej nr 20 chcielibyśmy stworzyć ogólnodostępny, edukacyjny plac zabaw, składający się z 7 interaktywnych i certyfikowanych urządzeń. Dodatkowo powstanie nowe miejsce do zabaw. Misją projektu jest zmotywowanie wszystkich mieszkańców, a w szczególności rodziców z dziećmi, do spędzania czasu na świeżym powietrzu oraz pokazanie, że nauka wcale nie musi być trudna i nudna.
W skład placu zabaw wejdą takie elementy jak naukowy Hex (składający się z dwóch kół optycznych, dwóch krzywych zwierciadeł, tablicy ze złudzeniami i „kogo widzisz”), film animowany, głuchy telefon, peryskop, wielobloczek, eko-memory i wir wodny. Każde urządzenie jest wyposażone w tabliczkę informacyjną z opisem działania danego eksponatu. Dodatkowo postawimy duży sprawnościowy zestaw zabawowy ze zjeżdżalnią, ściankami wspinaczkowymi, przelotnią z lin, drabinką ukośną i panelami interaktywnymi oraz huśtawkę dla sześciu osób. Wszystko będzie na podłożu bezpiecznym, które również powstanie w ramach projektu.
Opis urządzeń:
a) naukowy Hex ( zestaw zawiera dwa koła optyczne, krzywe zwierciadła, „kogo widzisz?” i tablice z zagadkami optycznymi)
b) film animowany (jak tworzy się bajka? Po wprawieniu w ruch cylindra można zaobserwować zasadę tworzenia animacji poklatkowej)
c) głuchy telefon (możemy przekazać sobie sekretną wiadomość na odległość. To prototyp telefonu, w którym zaobserwujemy zjawisko rozchodzenia się dźwięku)
d) peryskop ( Powstaje obraz pozorny, który jest tej samej wielkości, co przedmiot obserwowany)
e) wielokrążek (urządzenie pozwala podnieść duży ciężar, używając małej siły. To również przykład działania maszyn prostych)
f) eko-memory (to doskonałe narzędzie do ćwiczenia pamięci wzrokowej, a także poznania różnych ciekawostek z zakresu przyrody)
g) wir wodny ( w prosty sposób wyjaśnia i obrazuje siłę Coriolisa)
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Urządzenia edukacyjne (7 urządzeń + tabliczki informacyjne oraz z regulaminem) | 81979 zł |
2 | Transport oraz montaż urządzeń edukacyjnych | 11503 zł |
3 | Przegląd gwarancyjny urządzeń edukacyjnych wykonywany co roku przez producenta (2 lata) | 6709 zł |
4 | Koszt zestawu zabawowego oraz huśtawki 6-osobowej | 82000 zł |
5 | Koszt powierzchni bezpiecznej | 104550 zł |
6 | Projekt zagospodarowania terenu | 15000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 301741 zł |