Zwiększenie ilości zieleni oraz zmniejszenie hałasu na ul. Morskiej poprzez zaaranżowanie zieleni na odcinku od ul. Mireckiego do ul. Grabowo (12)

Projekt niewybrany w głosowaniu
Marta Konik (martakonik9@gmail.com)
projektodawca

Skrócony opis projektu

Projekt zakłada “więcej zieleni, mniej hałasu na Morskiej”, czyli wykorzystanie naturalnych barier w postaci drzew oraz krzewów w celu zmniejszenia negatywnego wpływu ruchu drogowego przy ul. Morskiej oraz zwiększenia komfortu przemieszczania się pieszym, biegaczom i rowerzystom.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Grabówek

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

zieleń i ochrona środowiska, przestrzeń publiczna


Lokalizacja projektu - Adres

ul. Morska na odcinku od ul. Mireckiego do ul. Grabowo

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Ciąg przydrogowy wzdłuż ul. Morskiej na odcinku od ul. Mireckiego do ul. Grabowo


Numery i obręby działek

Obszar w częściach przynależy do drogi wojewódzkiej nr 468 oraz działek nr: 144 (woj. pomorskie), 155, 159, 182, 682, 712, 720, 736, 737, 746, obręb Grabówek (M. Gdynia)

Własność działek

M. Gdynia, województwo pomorskie (działka 144)

Szczegółowy opis projektu

Głównym celem projektu jest “więcej zieleni, mniej hałasu na Morskiej”, czyli obsadzenie pasów zieleni wzdłuż ulicy drzewami i krzewami, które ograniczą oddziaływanie ruchu drogowego. Ulica Morska jest główną arterią Gdyni, mocno obciążoną ruchem kołowym. Z drugiej strony strony mieszkańcy Grabówka i nie tylko, codziennie pokonują tę trasę pieszo w drodze do szkoły lub pracy, idąc na jeden z przystanków SKM lub przesiadając się między autobusami. Planowane dosadzenie drzew znacząco zmniejszy ilość pyłów, które przez to regularnie wdychamy. Ponadto ograniczy uciążliwości spowodowane wysokim poziomem hałasu odczuwane zarówno przez przechodniów, jak i mieszkańców sąsiednich zabudowań. Wysokie krzewy będą stanowić naturalną barierę wizualną pomiędzy samochodami a pozostałymi uczestnikami ruchu drogowego. Wymienione zostaną ławki, trawnikowi przywrócony będzie dawny blask, a dodatkowo ozdobiony zostanie kwiatami cebulowymi. Od strony morza pojawią się wieloletnie byliny, które osłonią od jezdni przechodniów udających się na zakupy i zniechęcą małych pieszych do wbiegania na ulicę, co zwiększy bezpieczeństwo oraz komfort opiekunów.

Co to oznacza?
- zmniejszenie uciążliwości hałasu dla przechodniów i mieszkańców
- ograniczenie ilości wdychanych pyłów i zanieczyszczeń powietrza
- zwiększenie atrakcyjności drogi dla spacerowiczów, biegaczy i rowerzystów
- stworzenie przyjaznego miejsca oczekiwania na autobus
- przyjemniejszą drogę do sklepu, szkoły, czy pracy
- wykreowanie osłoniętego miejsca zachęcającego do odpoczynku na ławkach, czy przy stojących na zewnątrz stolikach lokali gastronomicznych
- warto też pamiętać, że zieleń działa kojąco na nasz układ nerwowy...

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Wykonanie projektu10000 zł
2Ławki z oparciem ( 2 szt. x 500 zł)1000 zł
3Zrywanie darni (od strony Kaufland) (466 m2 x 8 zł)3728 zł
4Wywóz odpadów zielonych (466 m2 x 0.1 m x 1.8 x 180 zł)15099 zł
5Wywóz kamieni i betonu przy przystanku (190 m2 x 0.1 m x 2.3 x 220 zł)9614 zł
6Palikowanie drzew (28 szt. x 100 zł)2800 zł
7Niskie ogrodzenie drzew przy przystanku (ok. 100 m x 125 zł)12500 zł
8Przygotowanie terenu i wymiana gleby (od strony Kaufland) (466 m2 x 47 zł)21902 zł
9Zasadzenie bylin (od strony Kaufland) (466 m2 x 38 zł)17708 zł
10Zasadzenie drzew niższych – korona ok. 4-5 m szerokości (24 szt. x 1080 zł)25920 zł
11Zasadzenie drzew wyższych – korona ok. 12 m szerokości (4 szt. x 1400 zł)5600 zł
12Zasadzenie dużych krzewów (20 szt. x 33 zł)660 zł
13Zasadzenie średnich krzewów (20 szt. x 20 zł)400 zł
14Zasadzenie cebul kwiatowych (500 szt. x 2,50 zł)1250 zł
15Renowacja trawnika (1176 m2 x 7 zł)8232 zł
16Pielęgnacja roślin (na podst. pozycji 8. do 15.)24502 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 160915 zł



Komentarze


Mitoch123

2019-04-02 20:05:31

Bardzo dobry projekt, który powinien już dawno być wdrożony/zrealizowany. W projekcie koniecznie trzeba uwzględnić zakaz wjazdu na trakt pieszo/rowerowy na tym odcinku, bo obecnie jeżdżą tamtędy auta