Budowa prawoskrętu na skrzyżowaniu ulic Swarzewskiej i Morskiej

Zweryfikowany negatywnie (niemożliwy do realizacji)
Marcin Bełbot (Belbot.marcin@gmail.com)
projektodawca

Skrócony opis projektu

Projekt budowy dodatkowego pasa jezdni do skrętu w prawo na wyjeździe z ulicy Swarzewskiej w Morską skierowany jest przede wszystkim do mieszkańców Chyloni, Pustek Cisowskich oraz Demptowa, którym szczególnie w godzinach porannych przez korek drogowy w tym miejscu znacznie wydłuża się codzienny czas przejazdu w stronę centrum miasta.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Chylonia

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

komunikacja i organizacja ruchu


Lokalizacja projektu - Adres

Gdynia, ul. Swarzewska

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Projekt dotyczy skrzyżowania ulic Swarzewskiej i Morskiej (wyjazdu z ulicy Swarzewskiej w Morską)


Numery i obręby działek

Obręb Chylonia, Działki 3584, 3577, 2497

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Projekt dotyczy budowy dodatkowego pasa jezdni "prawoskrętu" wyłącznie do skrętu w prawo, na skrzyżowaniu ulic Swarzewskiej i Morskiej. Mimo iż na ulicy Swarzewskiej przy włączeniu do ulicy Morskiej sygnalizacja świetlna wyposażona jest w strzałkę do skrętu warunkowego, wystarczy jeden pojazd kierujący się prosto lub w lewo, który w takiej sytuacji spowoduje korek drogowy i zablokuje wyraźną większość pojazdów, próbujących się włączyć w ulicę Morską w stronę centrum (w prawo).

Projekt przewiduje zlikwidowanie lub przeniesienie postoju taxi oraz zajęcie niedużej części istniejącego chodnika pod wybudowanie dodatkowej jezdni bitumicznej. Postój taxi można przenieść na ulicę Swarzewską dalej w stronę ulicy Rozewskiej.

Ulicą Swarzewską bardzo często kierują się w stronę centrum mieszkańcy tej części Chyloni, Pustek Cisowskich oraz Demptowa, którzy chcą uniknąć zatorów tworzących się na ulicy Kartuskiej do ulicy Morskiej. Wybudowanie dodatkowego pasa jezdni spowodowałoby zwiększoną płynność pojazdów skręcających w prawo, nieblokowanych przez pojazdy zmierzające w innym kierunku. Dodatkowo projekt przewiduje przebudowę masztu z sygnalizacją świetlną i kilka metrów.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Nawierzchnia bitumiczna 150zł x 210m231500 zł
2Kratki uliczne546 zł
3Metr kanalizacji lokalnej (zasilenie masztu sygnalizacji) 500zł x 10mb5000 zł
4Maszt niski4000 zł
5Krawężnik betonowy 160zł x 60 mb9600 zł
6Prace rozbiórkowe15000 zł
7Wymalowanie oznakowania poziomego jezdni (86 zł x 10 mb)860 zł
8Dokumentacja projektowa 400 zł x 60 mb24000 zł
9Chodnik ograniczony obrzeżami z obu stron + rozbiórka starego chodnika 830 zł x 5mb4150 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 94656 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy