Budowa prawoskrętu na skrzyżowaniu ulic Swarzewskiej i Morskiej
Skrócony opis projektu
Projekt budowy dodatkowego pasa jezdni do skrętu w prawo na wyjeździe z ulicy Swarzewskiej w Morską skierowany jest przede wszystkim do mieszkańców Chyloni, Pustek Cisowskich oraz Demptowa, którym szczególnie w godzinach porannych przez korek drogowy w tym miejscu znacznie wydłuża się codzienny czas przejazdu w stronę centrum miasta.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Chylonia
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Gdynia, ul. SwarzewskaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Projekt dotyczy skrzyżowania ulic Swarzewskiej i Morskiej (wyjazdu z ulicy Swarzewskiej w Morską)Numery i obręby działek
Obręb Chylonia, Działki 3584, 3577, 2497Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Projekt dotyczy budowy dodatkowego pasa jezdni "prawoskrętu" wyłącznie do skrętu w prawo, na skrzyżowaniu ulic Swarzewskiej i Morskiej. Mimo iż na ulicy Swarzewskiej przy włączeniu do ulicy Morskiej sygnalizacja świetlna wyposażona jest w strzałkę do skrętu warunkowego, wystarczy jeden pojazd kierujący się prosto lub w lewo, który w takiej sytuacji spowoduje korek drogowy i zablokuje wyraźną większość pojazdów, próbujących się włączyć w ulicę Morską w stronę centrum (w prawo).
Projekt przewiduje zlikwidowanie lub przeniesienie postoju taxi oraz zajęcie niedużej części istniejącego chodnika pod wybudowanie dodatkowej jezdni bitumicznej. Postój taxi można przenieść na ulicę Swarzewską dalej w stronę ulicy Rozewskiej.
Ulicą Swarzewską bardzo często kierują się w stronę centrum mieszkańcy tej części Chyloni, Pustek Cisowskich oraz Demptowa, którzy chcą uniknąć zatorów tworzących się na ulicy Kartuskiej do ulicy Morskiej. Wybudowanie dodatkowego pasa jezdni spowodowałoby zwiększoną płynność pojazdów skręcających w prawo, nieblokowanych przez pojazdy zmierzające w innym kierunku. Dodatkowo projekt przewiduje przebudowę masztu z sygnalizacją świetlną i kilka metrów.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Nawierzchnia bitumiczna 150zł x 210m2 | 31500 zł |
2 | Kratki uliczne | 546 zł |
3 | Metr kanalizacji lokalnej (zasilenie masztu sygnalizacji) 500zł x 10mb | 5000 zł |
4 | Maszt niski | 4000 zł |
5 | Krawężnik betonowy 160zł x 60 mb | 9600 zł |
6 | Prace rozbiórkowe | 15000 zł |
7 | Wymalowanie oznakowania poziomego jezdni (86 zł x 10 mb) | 860 zł |
8 | Dokumentacja projektowa 400 zł x 60 mb | 24000 zł |
9 | Chodnik ograniczony obrzeżami z obu stron + rozbiórka starego chodnika 830 zł x 5mb | 4150 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 94656 zł |