Piesi, kierowcy, rowerzyści – kampania edukacyjna podnosząca poziom świadomości i znajomości zasad ruchu drogowego

Zweryfikowany pozytywnie, niewybrany na listę głosowania podczas warsztatów
komunikacja3i4
projektodawca

Skrócony opis projektu

Celem kampanii informacyjnej jest zwiększenie świadomości kierowców, pieszych i rowerzystów odnośnie zagrożeń na drodze. Kampania powinna, z jednej strony wskazywać zagrożenia, informować o tym, jak, zgodnie z przepisami, radzić sobie na drodze, z drugiej, powinna pokazywać dobre praktyki, uczyć każdą grupę uczestników i uczestniczek ruchu spojrzenia z innej, niż swoja własna, perspektywy.

Kampania będzie prowadzona zarówno na poziomie miediów społecznościowych i internetu, jak i poprzez bardzo doraźne działania w konkretnych, wybranych uprzednio miejscach w Gdyni - od przystanków zaczynając, po przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe, czy same autobusy i linie autobusowe komunikacji


Charakter projektu

Ogólnomiejski

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

komunikacja i organizacja ruchu


Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Gdynia

Numery i obręby działek


Własność działek

---

Szczegółowy opis projektu

Celem kampanii jest zwiększenie świadomości i znajomości przepisów ruchu drogowego wśród wszystkich jego uczestników i uczestniczek. Kampania ma charakter edukacyjny - kierowana jest "od dorosłych do dorosłych", zarówno do kierowców, jak i rowerzystów, czy pieszych. Działania planowane w kampanii mają mieć charakter edukacyjny - powinny wskazywać dobre maniery, uczyć właściwych zachowań oraz samych przepisów. Proponowany czas trwania kampanii to 3mce.

Kampania zostanie podzielona na trzy osobne poziomy (ukierunkowane pod kątem jej odbiorców):

Po pierwsze, kampania miejska - plakaty, tablice informacyjne, infografiki umieszczone na pojazdach komunikacji miejskiej (przede wszystkim tylne burty autobusów), przystankach i na stacjach benzynowych, parkometrach. Materiały powinny pojawić się w takich miejscach, gdzie dana grupa użytkowników infrastruktury drogowej ma czas, by zapoznać się z informacją. Na przykład czekając na pojazd komunikacji miejskiej lub stojąc za nim w korku. Dodatkowym elementem kampanii mogą być informacje i ostrzeżenia umieszczane na infrastrukturze rowerowej lub pieszej (na przykład hasła o zwróceniu uwagi na drogę podczas przechodzenia przez ulicę, zapisane na chodniku)

Po drugie, kampania medialna - materiały informacyjne powinny trafić do różnego rodzaju mediów lokalnych - w tym radia i czasopism. Odpowiednie materiały powinny zostać opracowane na podstawie przygotowanego uprzednio scenariusza oraz stanowić komplementarne uzupełnienie poziomu miejskiego kampanii edukacyjnej.

Po trzecie, kampania online, w oparciu głównie o media społecznościowe - w ramach tego obszaru powinny powstać krótkie materiały filmowe, ewentualnie wydarzenia, infografiki, których zasięg, ze względu na specyfikę dobranego medium, uzupełniłby dodatkowo pozostałe dwa obszary działań.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Przygotowanie koncepcji kampanii edukacyjnej, wraz z jej prowadzeniem i opieką merytoryczną 35000 zł
2Stworzenie multiplanu i przygotowanie kampanii medialnej (mediaplan, materiały video, projekty graficzne, spoty radiowe, krótkie filmy, artykuły, plakaty, fb, twitter)50000 zł
3Druk materiałów informacyjnych i promocyjnych do umieszczenia na stacjach rowerowych w Gdyni, parkomatach, autobusach i trolejbusach 15000 zł
4Wynajem nośników i czasu antenowego, billbordów, strona fb, twitter30000 zł
5Ulotki, gadżety informacyjne (odświeżacze powietrza, ulotki, opaski odblaskowe etc.)20000 zł
6Organizacja konkursów, warsztatów podczas zawodów sportowych, akcje w przestrzeni miasta25000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 175000 zł

Załączniki



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy