Piesi, kierowcy, rowerzyści – kampania edukacyjna podnosząca poziom świadomości i znajomości zasad ruchu drogowego
Skrócony opis projektu
Celem kampanii informacyjnej jest zwiększenie świadomości kierowców, pieszych i rowerzystów odnośnie zagrożeń na drodze. Kampania powinna, z jednej strony wskazywać zagrożenia, informować o tym, jak, zgodnie z przepisami, radzić sobie na drodze, z drugiej, powinna pokazywać dobre praktyki, uczyć każdą grupę uczestników i uczestniczek ruchu spojrzenia z innej, niż swoja własna, perspektywy.
Kampania będzie prowadzona zarówno na poziomie miediów społecznościowych i internetu, jak i poprzez bardzo doraźne działania w konkretnych, wybranych uprzednio miejscach w Gdyni - od przystanków zaczynając, po przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe, czy same autobusy i linie autobusowe komunikacji
Charakter projektu
Ogólnomiejski
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
GdyniaNumery i obręby działek
Własność działek
---Szczegółowy opis projektu
Celem kampanii jest zwiększenie świadomości i znajomości przepisów ruchu drogowego wśród wszystkich jego uczestników i uczestniczek. Kampania ma charakter edukacyjny - kierowana jest "od dorosłych do dorosłych", zarówno do kierowców, jak i rowerzystów, czy pieszych. Działania planowane w kampanii mają mieć charakter edukacyjny - powinny wskazywać dobre maniery, uczyć właściwych zachowań oraz samych przepisów. Proponowany czas trwania kampanii to 3mce.
Kampania zostanie podzielona na trzy osobne poziomy (ukierunkowane pod kątem jej odbiorców):
Po pierwsze, kampania miejska - plakaty, tablice informacyjne, infografiki umieszczone na pojazdach komunikacji miejskiej (przede wszystkim tylne burty autobusów), przystankach i na stacjach benzynowych, parkometrach. Materiały powinny pojawić się w takich miejscach, gdzie dana grupa użytkowników infrastruktury drogowej ma czas, by zapoznać się z informacją. Na przykład czekając na pojazd komunikacji miejskiej lub stojąc za nim w korku. Dodatkowym elementem kampanii mogą być informacje i ostrzeżenia umieszczane na infrastrukturze rowerowej lub pieszej (na przykład hasła o zwróceniu uwagi na drogę podczas przechodzenia przez ulicę, zapisane na chodniku)
Po drugie, kampania medialna - materiały informacyjne powinny trafić do różnego rodzaju mediów lokalnych - w tym radia i czasopism. Odpowiednie materiały powinny zostać opracowane na podstawie przygotowanego uprzednio scenariusza oraz stanowić komplementarne uzupełnienie poziomu miejskiego kampanii edukacyjnej.
Po trzecie, kampania online, w oparciu głównie o media społecznościowe - w ramach tego obszaru powinny powstać krótkie materiały filmowe, ewentualnie wydarzenia, infografiki, których zasięg, ze względu na specyfikę dobranego medium, uzupełniłby dodatkowo pozostałe dwa obszary działań.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Przygotowanie koncepcji kampanii edukacyjnej, wraz z jej prowadzeniem i opieką merytoryczną | 35000 zł |
2 | Stworzenie multiplanu i przygotowanie kampanii medialnej (mediaplan, materiały video, projekty graficzne, spoty radiowe, krótkie filmy, artykuły, plakaty, fb, twitter) | 50000 zł |
3 | Druk materiałów informacyjnych i promocyjnych do umieszczenia na stacjach rowerowych w Gdyni, parkomatach, autobusach i trolejbusach | 15000 zł |
4 | Wynajem nośników i czasu antenowego, billbordów, strona fb, twitter | 30000 zł |
5 | Ulotki, gadżety informacyjne (odświeżacze powietrza, ulotki, opaski odblaskowe etc.) | 20000 zł |
6 | Organizacja konkursów, warsztatów podczas zawodów sportowych, akcje w przestrzeni miasta | 25000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 175000 zł |