Transport i wsparcie dla seniorów (65+) w dotarciu do miejsc użyteczności publicznej (5)
Skrócony opis projektu
Integracja i pomoc osobom starszym – seniorom poprzez szerokie spectrum pomocy w dotarciu do lekarza, załatwienie spraw w urzędach, świetlic seniora, miejsc kultu religijnego. Projekt ma na celu przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu seniorów i pomoc im w życiu codziennym, załatwienie spraw bieżących wymagających ich osobistej obecności
Charakter projektu
Ogólnomiejski
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
zdrowie i polityka społeczna
Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Numery i obręby działek
Własność działek
---Szczegółowy opis projektu
Transport dla seniorów 65 + osób samotnych i schorowanych, poruszających się samodzielnie , wymagających niewielkiego wsparcia, pomocy w dotarciu do urzędu, lekarza, powrocie ze szpitala, świetlicy seniora lub dojeździe do nich. Częstotliwość, maksymalnie 4 x w m-cu. Może być stopniowana w zależności od frekwencji seniorów zwłaszcza w początkowym okresie. Kierowca – opiekun seniora, powinien zaopiekować się osobą przewożoną od jej miejsca zamieszkania do miejsca docelowego np. lekarza, jeśli zachodzi taka potrzeba doprowadzi do gabinetu lekarskiego lub pokoju w UM itd. Kierowca powinien posiadać przeszkolenie w zakresie mobilnego asystenta seniora oraz udzielania pierwszej pomocy. Odpłatność dla seniora – 12 zł, ryczałt za przewóz na terenie miasta Gdyni z punktu A do punktu B, bez względu na ilość przejechanych kilometrów.W przypadku transportu osoby z osobą towarzyszącą jedna osoba dodatkowo podróżuje w cenie, natomiast każda kolejna dodatkowa osoba musiała by dopłacać po 12 zł. Oczekiwanie na seniora do 15 min gratis, natomiast dłuższe płatne 36 zł/h. Osoby korzystające mają nie blokować auta aby nie ograniczać dostępu do takiego środka transportu innym, ani nie wprowadzać zmian w grafiku. Osoba udająca się do lekarza lub urzędu powinna mniej więcej określić czas powrotu jeśli będzie z niego korzystać. To samo dotyczy przejazdu z punktu A do B , ludzie korzystający z tego przywileju nie mogą załatwiać spraw np. w kilku miejscach w jednej cenie. Jeśli będzie możliwość czasowa i kierowca w danym terminie będzie mógł poświęcić więcej czasu na załatwienie np. dwóch spraw w różnych miejscach to opłata powinna być dwukrotna. Proponowana liczba przewozów dziennie, to 20 przewozów. Do dyspozycji transportu potrzebne są co najmniej 2 samochody aby sprostać zadaniu, gdyż potrzeby transportu często nakładają się na podobne lub te same godziny. Usługa dostępna od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 16:00. Weryfikacja osób poprzez przeprowadzenie wywiadu telefonicznego, ostateczna ocena przez kierowcę – opiekuna. Przyjmowanie zamówień na usługę poprzez centralę telefoniczną w w/w godzinach oraz posiadanie odpowiednich środków transportu (wskazane auta typu kombi, samochody wysoko i nisko podłogowe w zależności od stopnia schorzenia osoby starszej, możliwość przewożenia balkoniku, kul lub chodzika itp.). Zgłaszanie z przynajmniej jednodniowym wyprzedzeniem. Posiadanie programu do zarządzania i logistyki transportu, pozwalający na ścisła kontrolę ilości przejazdów oraz identyfikację klienta w celu usprawnienia realizacji zamówień.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Kierowca x 2 – opiekun – 4500 zł m-sc = 9000 zł brutto x 12 m-sc | 108000 zł |
2 | Pracownik centrali x 1 – 4000 zł m-sc = 4000 zł brutto | 48000 zł |
3 | Przewozy, 20 przewozów dziennie x średnio 22 dni miesięcznie x 12 miesięcy x 20 zł – koszt dotacji | 105600 zł |
4 | Materiały marketingowe – rozpowszechnienie informacji o projekcie | 2000 zł |
5 | Koordynator projektu 500 zł x 12 m - sc | 6000 zł |
6 | Księgowość 12 x 300 zł | 3600 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 273200 zł |