Kampania edukacyjna dot. segregacji odpadów oraz śmieciomaty/recyklomaty– urządzenia do zdawania odpadów aluminiowych i szkła z wymianą na bilety/zniżki z użyciem Karty Mieszkańca (2)

Projekt niewybrany w głosowaniu
ochronasrodowiska2
projektodawca

Skrócony opis projektu

Projekt zakłada kampanię w ramach której mieszkańcy, turyści, i osoby pracujące w Gdyni będą edukowani z zakresu segregacji odpadów, lepszego przetwarzania i będą zachęcani do zmniejszenia produkcji śmieci we własnym domu. Śmieciomaty urządzenia zbierające odpady do recyclingu. Mieszkańcy dzięki oddaniu odpadów do urządzenia zbierają punkty, które będzie można wymienić na bilet do kina, teatru, muzeum czy mecz (bonifikaty zawarte w Karcie Mieszkańca). Śmieciomaty są świetnym rozwiązaniem prawidłowej selekcji odpadów, ochrony środowiska i promocji dobrego i racjonalnego gospodarowania odpadami.


Charakter projektu

Ogólnomiejski

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

zieleń i ochrona środowiska


Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Wstępne propozycje lokalizacji maszyn: okolice: 1) Domu Handlowego Chylonia, 2) CH Batory, 3) Kaufland Unruga 5, 4) koło PPNT, 5) Dąbrowa

Numery i obręby działek

1. Jedna z: 2235,2236,2273,2238,2239,2250,2241,2242,2243, 2246 lub 2251 obręb Chylonia
2. Jedna z: 1818, 1816,1822,1824,1827,1829, obręb Śródmieście
3. 1604, 1607, 2042/1, obręb Obłuże
4. 14, obręb Redłowo
5. 2705 i 3329, obręb Dąbrowa

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Projekt jest reakcją na nadmierną produkcję śmieci, odpowiadając na potrzebę lepszej utylizacji i segregacji odpadów/śmieci oraz zwiększenie świadomości mieszkańców Gdyni na temat segregacji odpadów.
Projekt zakłada kampanię edukacyjną mającą na celu zwiększenia świadomości mieszkańców na temat segregacji odpadów oraz zmniejszenia produkcji odpadów w gospodarstwach domowych. Kampania edukacyjna będzie promowana na plakatach, na fanpage’u Gdyni i nowo utworzonego na potrzeby projektu oraz poprzez ustawienie w wybranych dzielnicach miasta śmieciomatów. Te automaty vendingowe będą stanowiły formę promocji selektywnej gospodarki odpadami. W ramach projektu mieszkańcy, turyści, i osoby pracujące w Gdyni będą edukowani z zakresu segregacji odpadów, poznają jak prawidłowo w Gdyni segreguje się odpady i poznają zasady dotyczące bio kontenerów, które staną w Gdyni od stycznia 2020 roku. Gdynianie będą zachęcani do korzystania ze strony wyrzucam.to, na której znajdują się potrzebne informacje. Śmieciomaty – urządzenia do zdawania odpadów szklanych i puszek aluminiowych, wspierające rozwiązanie problemu zaśmiecania miasta, lasów i parków. Śmieciomaty to system zdawania odpadów szklanych i puszek aluminiowych. Śmieciomaty będą również „tablicą informacyjną” o segregacji odpadów. Dodatkowo (jeśli będzie taka możliwość), śmieciomaty będą przyozdobione pracami lokalnych artystów (np. Halo Kultura, Traffic Design). Zachęcimy mieszkańców do popularyzacji akcji selektywnego wyrzucania śmieci poprzez upominki, bilety. Odbędzie się również konkurs dla osób, które najwięcej wyrzucą odpadów do śmieciomatów.
Produkt jest skanowany i zabierany przez maszynę. W Niemczech w zamian za oddanie do nowoczesnego skupu otrzymuje się bon zniżkowy na zakupy. W Gdyni proponujemy połączenie maszyny z Gdyńską Kartą Mieszkańca. Każdy posiadacz takiej karty miałby możliwość zbierania punktów/wirtualnych pieniędzy, które pozwolą zdobyć bilety do miejskich inwestycji kultury lub na wydarzenia sportowe (analogiczne do obecnych w Karcie Mieszkańca). To świetny pomysł na gospodarkę odpadami, ponadto rozwiąże to problem zaśmiecania miasta, lasów i parków. Dzięki takiemu rozwiązaniu zwrócimy uwagę, że warto odpowiednio segregować odpady. Zachęcimy społeczeństwo do upubliczniania informacji jak korzystają ze śmieciomatów. Pokażemy, co dzieje się z gdyńskimi surowcami wrzuconymi do recyclingu. Mamy nadzieję na współpracę z Pucką Manufakturą szkła, która zrobi 100 szklanek z naszego szkła dla 100 osób, które zbiorą najwięcej punktów z odpadów oddanych do recyclingu. Wskaźniki monitorujące na zakończenie akcji co i ile mieszkańcy Gdyni odzyskali, dzięki połączeniu z Kartą mieszkańca. Na zakończenie projektu przekażemy do publicznej informacji ile gdynianie posegregowali odpadów w ramach projektu.
Wieluń jest pierwszym miastem w Polsce, które już zainstalowało śmieciomaty. Obecnie Kraków również uruchomił swój pierwszy śmieciomat na plastik gdzie zwrot jest 10 gr za butelkę. Natomiast w Gdyni innowacyjnym rozwiązaniem jest podłączenie do Karty Mieszkańca. Dzięki zebranym punktom otrzyma realną korzyść do wykorzystania, w formie biletów na wydarzenia/seanse w instytucjach miejskich. Za każdą puszkę/butelkę naliczane będą punkty, za które z czasem będzie można odebrać bezpłatny bilet do:
•Muzeum Emigracji w Gdyni
•Muzeum Miasta Gdyni
•Teatru Miejskiego im. Witolda Gombrowicza w Gdyni
•Gdyńskiego Centrum Kultury
•mecz: Arka Gdynia (Asseco Gdynia, koszykówka)
•mecz: Arka Gdynia Sportowa S.A. (piłka nożna)
Trzeba zaznaczyć, że w ramach projektu miejskiego nie możemy ustanowić zwrot w postaci pieniężnej oraz, że jest to dla Gdyni program pilotażowy i liczymy na jego rozwój w postaci zwiększonej ilości lepiej posegregowanych odpadów w gospodarstwach domowych, ale i kontynuowania projektu przez Gminę w latach następnych oraz dodania odpadów z plastiku do śmieciomatów.
Oprócz urządzeń, ich podłączenia (źródło zasilania oraz internet) i zaprogramowania rozwiązania informatycznego umożliwiającego zbieranie punktów, projekt zakłada kampanię informacyjną dot. śmieciomatów- poprzez plakaty w autobusach oraz lokalne media: Ratusz, gdynia.pl i fanpage Gdyni.

https://www.tvp.info/38047406/pierwsze-miasto-w-polsce-wprowadza-smieciomaty
https://www.tvn24.pl/krakow,50/pierwszy-butelkomat-stanal-w-krakowie,928367.html
https://www.youtube.com/watch?v=A_WQMCT0oH4
https://www.tomra.com/pl-pl/sorting/recycling/products

Wieluń jest pierwszym miastem w Polsce, które już zainstalowało śmieciomaty. Obecnie Kraków również uruchomił swój pierwszy śmieciomat na plastik gdzie zwrot jest 10 gr za butelkę. Natomiast w Gdyni innowacyjnym rozwiązaniem jest podłączenie do Karty Mieszkańca. Dzięki zebranym punktom otrzyma realną korzyść do wykorzystania, w formie biletów na wydarzenia/seanse w instytucjach miejskich. Za każdą puszkę/butelkę naliczane będą punkty, za które z czasem będzie można odebrać bezpłatny bilet do:
•Muzeum Emigracji w Gdyni
•Muzeum Miasta Gdyni
•Teatru Miejskiego im. Witolda Gombrowicza w Gdyni
•Gdyńskiego Centrum Kultury
•mecz: Arka Gdynia (Asseco Gdynia, koszykówka)
•mecz: Arka Gdynia Sportowa S.A. (piłka nożna)
Trzeba zaznaczyć, że w ramach projektu miejskiego nie możemy ustanowić zwrot w postaci pieniężnej oraz, że jest to dla Gdyni program pilotażowy i liczymy na jego rozwój w postaci zwiększonej ilości lepiej posegregowanych odpadów w gospodarstwach domowych, ale i kontynuowania projektu przez Gminę w latach następnych.

Śmieciomaty będą również „tablicą informacyjną” o segregacji odpadów, zawierająca informacje dot. m.in. kampanii wrzucamto. Dodatkowo (jeśli będzie taka możliwość), śmieciomaty będą przyozdobione pracami lokalnych artystów (np. Halo Kultura, Traffic Design).

Oprócz urządzeń, ich podłączenia (źródło zasilania oraz internet) i zaprogramowania rozwiązania informatycznego umożliwiającego zbieranie punktów, projekt zakłada kampanię informacyjną dot. śmieciomatów- poprzez plakaty w autobusach oraz lokalne media: Ratusz, gdynia.pl i fanpage Gdyni.

https://www.tvp.info/38047406/pierwsze-miasto-w-polsce-wprowadza-smieciomaty
https://www.tvn24.pl/krakow,50/pierwszy-butelkomat-stanal-w-krakowie,928367.html
https://www.youtube.com/watch?v=A_WQMCT0oH4
https://www.tomra.com/pl-pl/sorting/recycling/products

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1śmieciomaty – 5 szt. (5 szt. x 40.000 zł) z serwisem 12 miesięcy250000 zł
2przyłączenie 5 śmieciomatów (elektryk, sieć Wi-Fi,)40000 zł
3rozbudowanie modułu w aplikacji w karcie mieszkańca – zbieranie punktów i wymiana na bilety30000 zł
4monitoring przy śmieciomatach 12 mc x 100pln x 56000 zł
5bilety dla mieszkańców i mieszkanek do instytucji kultury, na wydarzenia sportowe np.1pkt=1gr bilet kino 1400pkt 1 puszka 10pktmożna zrobić pule np. 600 biletów do kina,400 do teatru itd. 50 abonamentów miesięcznych mevo (jeżeli jest w KM)200000 zł
6wynagrodzenie dla artystów (prace artystów na 5 śmieciomatach) 5x1000=50005000 zł
7kampania informacyjna – plakaty w autobusach (wydruk X sztuk) 200 sztx30 pln=50005000 zł
8filmiki pokazowe na FB - wykonane amatorsko bezkosztowo0 zł
9kampania edukacyjna100000 zł
10wykonanie 100 szt szklanek ze szkła przez Manufakturę15000 zł
11koszty projektu zadania i dokumentacji30000 zł
12koszty operacyjne85000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 766000 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy