Kampania społeczna promująca zachowania empatyczne, popularyzujące wzajemną życzliwość i okazywanie sobie sympatii: „Kochasz Gdynię? Pokochaj Gdynian!”
Skrócony opis projektu
Kampania społeczna promująca empatię adresowana do wszystkich mieszkańców i osób przyjezdnych. W Gdyni mówimy stop! agresji i mowie nienawiści, pomagamy innym, uśmiechamy się do siebie. Zapraszamy, dołącz do nas
Charakter projektu
Ogólnomiejski
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
przestrzeń publiczna, kultura, edukacja, zdrowie i polityka społeczna
Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Numery i obręby działek
Własność działek
---Szczegółowy opis projektu
Akcja trwa około 3 miesiące.
Polega na umieszczeniu w przestrzeni publicznej haseł (reklamy na autobusach, naklejki, plakaty, reklamy w mediach społecznych).
Hasło kampanii zostanie wybrane w wyniku konkursu skierowanego do dzieci i młodzieży z Gdyni. Na pierwszym etapie zostanie przeprowadzona ankieta online, w której młodzi gdynianie i gdynianki zaproponują hasła kampanii. W kolejnej fazie, zgłoszone hasła zostaną poddane pod głosowanie, za pomocą ankiety online, w której gdynianie i gdynianki wybiorą hasło kampanii. Przykładowa treść: „W Gdyni uśmiechamy się!”, „W Gdyni pomagamy sobie” itp.
Kampania może być realizowana we współpracy z Muzeum Miasta Gdyni lub innymi organizacjami/instytucjami społecznymi.
Umieszczenie w przestrzeni miejskiej treści zwracających uwagę na empatię, odwzajemnianie innym sympatii, kulturalnych zachowań i gotowości do pomocy wywoła pozytywne skojarzenia, skłoni do zastanowienia, podejmowania pozytywnych zachowań, zaniechania agresji, zmiany wzajemnych relacji. Jest to istotne wobec powszechnej obojętności, licznych zachowań agresywnych i obecnej w mediach mowy nienawiści.
Udział młodzieży i dzieci w tworzenie haseł kampanijnych spowoduje ich zaangażowanie, wzbudzi zainteresowanie rodziców, rodzin i spowoduje, że poczują się oni autorami kampanii, tym samym w naturalny sposób swoim zachowaniem promując stworzone przez siebie hasła promocyjne.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Konkursy dla młodzieży w szkołach na wyłonienie haseł promocyjnych | 1000 zł |
2 | Wynagrodzenie osoby koordynującej | 3000 zł |
3 | Koszt projektu graficznego | 10000 zł |
4 | Koszt umieszczenia reklam graficznych na pojazdach gdyńskiego ZKM (1000 zł x 50 pojazdów na 1 miesiąc) | 50000 zł |
5 | Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych | 10000 zł |
6 | Materiały reklamowe: ulotki, naklejki + kolportaż | 30000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 104000 zł |