Pasy ruchu dla rowerów na ul. Redłowskiej od al. Zwycięstwa do ul. Nocznickiego (10)
Skrócony opis projektu
Stworzenie pasów ruchu dla rowerów w ciągu ul Redłowskiej od al. Zwycięstwa do ul. Nocznickiego w obu kierunkach ruchu oraz śluz rowerowych przy skrzyżowaniach.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Redłowo
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
ul. Redłowska, od al. Zwycięstwa do ul. Nocznickiego, ul. Pawła ŁaźniakaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
ul. Redłowska od al. Zwycięstwa do ul. Nocznickiego, ul. Pawła ŁaźniakaNumery i obręby działek
26, 176, 178, 179, 181, 182, 288 (obręb Redłowo)Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Zamierzeniem projektu jest stworzenie pasów ruchu dla rowerów dla obydwu kierunków ruchu w ciągu ul. Redłowskiej od skrzyżowania z al. Zwycięstwa do skrzyżowania z ul. Nocznickiego oraz śluz rowerowych przy skrzyżowaniach.
Pasy rowerowe połączą istniejącą drogę dla rowerów w ciągu al. Zwycięstwa z pasami rowerowymi na ul. Legionów i w bezpieczny sposób poprowadzą rowerzystów w kierunku Płyty Redłowskiej. Potrzeba stworzenia infrastruktury rowerowej na ul. Redłowskiej wynika z częstych przypadków, gdy rowerzyści poruszają się po wąskim chodniku oraz po przejściach dla pieszych zmierzając od i do drogi dla rowerów przy alei Zwycięstwa. Nowe pasy rowerowe będą stanowić połączenie istniejącej infrastruktury rowerowej na al. Zwycięstwa i ul. Legionów oraz w bezpieczny sposób wyprowadzą ruch rowerowy w kierunku Płyty Redłowskiej.
Projekt zakłada:
- wykonanie analizy ruchu oraz projekt organizacji ruchu;
- frezowanie istniejącego oznakowania poziomego;
- malowanie oznakowania poziomego farbą białą grubowarstwową;
- malowanie pasów farbą czerwoną grubowarstwową w miejscach przecinania się kierunków ruchu;
- przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Redłowskiej z al. Zwycięstwa oraz na skrzyżowaniu ul. Redłowskiej z ul. Legionów, w tym dodanie sygnalizatora dla rowerzystów i sterownika;
- wymiana oznakowania pionowego.
Ul. Redłowska stanowi granicę dla dzielnic Redłowo i Wzgórze św. Maksymiliana. Projekt zgłaszany jest do budżetu obywatelskiego dla dzielnicy Redłowo, gdyż oddziaływanie projektu (dojazd rowerem do osiedli przy ul. Legionów oraz w kierunku Płyty Redłowskiej) wpływa głównie na mieszkańców Redłowa. Do projektu dołączono dwie listy poparcia dla projektu - podpisane zarówno przez mieszkańców Redłowa, jak i mieszkańców Wzgórza św. Maksymiliana.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | frezowanie istniejącego oznakowania poziomego 48,3 m2 x 147,6 zł | 7129 zł |
2 | oznakowanie poziome "białe" (linie, strzałki kierunkowe, rowery) - 282,89 m2 x 93,35 | 26407 zł |
3 | oznakowanie poziome "czerwone" - 465,75 m2 x 106,42 zł | 49565 zł |
4 | przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej | 30750 zł |
5 | oznakowanie pionowe | 22140 zł |
6 | projekt organizacji ruchu | 6150 zł |
7 | wykonanie analizy ruchu, sterownik i sygnalizacja dla rowerzystów, śluza | 20000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 162141 zł |