Wykonanie sygnalizacji świetlnej przy przejściu dla pieszych w pobliżu przystanku Steyera 02 (1)
Skrócony opis projektu
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa pieszych na przejściu dla pieszych przy przystanku ZKM: Steyera 02 (w kierunku Suchy Dwór). Proponowanym rozwiązaniem jest wykonanie sygnalizacji świetlnej przy ul. Steyeraj - tak jak w przypadku całego pasma ''świateł'' na wcześniejszych przejściach wzdłuż ul. Płk. Dąbka spowoduje spowolnienie aut i znaczne zwiększenie bezpieczeństwa dla pieszych i samych kierowców - zarówno przy wyjściu z autobusu jak i na drugim przejściu w stronę Gdyni. Piesi poczuliby się bezpieczniej, kierowcy musieliby ''zdjąć nogę z gazu''.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Pogórze
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu, przestrzeń publiczna, inna
Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
przejście dla pieszych przy przystanku ZKM : Steyera 02Numery i obręby działek
707, obręb Pogórze708, obręb Pogórze
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Po wielu wypadkach i kolizjach, które miały miejsce wzdłuż ul. Pułkownika Dąbka udało się finalnie zainstalować światła na przejściach dla pieszych - zarówno przy skrzyżowaniu do sklepu Netto, na przejściu dla pieszych naprzeciwko Biedronki oraz w okolicach Stacji Kontroli Pojazdów na rogu Romanowskiego i Porębskiego.
Obecnie nadszedł najwyższy czas abyśmy także przy przystanku Steyera 02 (w kierunku Suchy Dwór) poczuli się bezpieczniej. Wypadki na tym przejściu dla pieszych są nagminne. Co więcej - przy przystanku Steyera 02 kierowcy poczuli się "bezkarnie", tj.wielokrotnie wręcz przyspieszają na widok pieszych, wymuszając pierwszeństwo. Wynika to z faktu, że kierowcy mają świadomość, że od świateł przy Stacji Kontroli Jazdów mogą przyspieszyć, gdyż do skrzyżowania w kierunku Suchego Dworu/Kosakowa nic już ich nie powstrzymuje. Wykonanie sygnalizacji świetlnej - tak jak w przypadku całego pasma ''świateł'' na wcześniejszych przejściach wzdłuż ul. Płk. Dąbka spowoduje spowolnienie aut i znaczne zwiększenie bezpieczeństwa dla pieszych i samych kierowców - zarówno przy wyjściu z autobusu jak i na drugim przejściu w stronę Gdyni. Piesi poczuliby się bezpieczniej, kierowcy musieliby ''zdjąć nogę z gazu''.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | sterownik | 110000 zł |
2 | maszt wysoki | 90000 zł |
3 | maszt niski | 20000 zł |
4 | przycisk | 3900 zł |
5 | sygnalizator dźwiękowy | 4200 zł |
6 | kanalizacja lokalna | 110000 zł |
7 | oznakowanie | 5950 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 344050 zł |