Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Modernizacja miejsca spotkań dzieci i młodzieży - Plac Zabaw (ul. Amona) oraz szkolny plac zabaw przy SP48 (ul. Jowisza 60) (CHW/0015)

Imię: Urszula
Nazwisko: Kubicka-Formela
E-mail: u.kubicka-formela@zdiz.gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Zarząd Dróg i Zieleni
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17.
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22.
23.

---
Opinia w zakresie placu zabaw przy ul. Amona, będącego w utrzymaniu ZDiZ
Działka wskazana pod inwestycję, tj. 1711, obręb 0011 Chwarzno-Wiczlino stanowi własność Gminy Miasta Gdyni. Na przedmiotowym terenie usytuowane są sieci energetyczne.
We wniosku zamieszczono informację o potrzebie przebudowy dwóch placów zabaw, tj.: przy ul. Amona i na terenie SP48. Jednak w punkcie dot. przybliżonych kosztów realizacji projektu autorka wniosku nie przypisuje składowych części zadania do lokalizacji, wobec czego trudno zweryfikować liczbę i rodzaj urządzeń zabawowych i koszty przyjęte na przebudowę placu zabaw przy ul. Amona. Mimo to, przewidziane we wniosku koszty w wysokości 361.000 zł są zbyt niskie na realizację obu zadań. Ponadto we wniosku należy określić powierzchnię terenu, objętego wnioskiem oraz dostawę wyposażenia dodatkowego, jak: ławki z oparciem i podłokietnikami, ławki młodzieżowe, kosze na odpady, tablica z regulaminem, stojaki rowerowe.
Plac zabaw przy ul. Amona ma powierzchnię ok. 1.500 m2 i wymaga kompleksowej przebudowy w oparciu o nowy projekt zagospodarowania terenu. We wniosku (poza huśtawką bocianie gniazdo) nie uwzględniono urządzeń przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami (OzN). Projekt powinien uwzględniać jak najwięcej elementów do zabawy dla OzN, np. piaskownicę ze stolikiem do zabawy piaskiem, bujak z oparciem, bocianie gniazdo, zestawy zabawowe/ sprawnościowe, w których min. 1/3 elementów będzie umożliwiała zabawę OzN. W praktyce oznacza to posadowienie przynajmniej części urządzeń na nawierzchni syntetycznej oraz wykonanie nawierzchni utwardzonej (np. z kostki betonowej), stanowiącej wygodne dojście przynajmniej do części urządzeń oraz w strefie wejściowej i w obrębie ławek. Jednocześnie na etapie opracowywania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy rozwiązać sposób wybudowania dojścia do obiektu dla OzN, którego obecnie nie ma, jak również uwzględnić renowację ogrodzenia.
Reasumując, we wniosku należałoby zwiększyć koszt realizacji zadania. Wnioskodawczyni w korespondencji mailowej wyraziła zgodę na zwiększenie kwoty o maksymalnie 100 tys. zł. W związku z powyższym proponujemy, jn.:
1. Uwzględnienie w kosztach projektu wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla kompleksowej przebudowy obiektu, z podziałem na etapy realizacji.
2. W przypadku realizacji zadania w oparciu o wniosek CHW/0015, wykonany zostanie pierwszy etap inwestycji (zakres będzie uzgadniany z Wnioskodawczynią na etapie opracowywania dokumentacji).
3. Wykonanie zadania w powyższym kształcie umożliwi modernizację części placu zabaw, z możliwością korzystania z całego obiektu, bez konieczności realizacji kolejnych etapów.
4. Wykonanie projektu zagospodarowania dla całego terenu umożliwi kontynuację zadania (realizację kolejnych etapów) w momencie posiadania środków finansowych.
Poniżej propozycja rozpisania kosztów dla I etapu realizacji.
Propozycja rozpisania kosztów:
1. Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla potrzeb przebudowy placu zabaw o powierzchni ok. 1.500 m2 – 20.000,00 zł.
2. Dostawa i montaż urządzeń zabawowych i wyposażenia: 177.900,00 zł
a) Zestaw zabawowy średni dla małych dzieci – 50.000,00 zł
b) Huśtawka potrójna z siedziskami typu: koszyk – 2szt., bocianie gniazdo – 1 szt.– 12.500,00 zł
c) Huśtawka podwójna z siedziskami typu ławeczka – 6.000,00 zł
d) Piaskownica ze stolikiem – 6.000,00 zł
e) Bujak z oparciem – 3.500,00 zł
f) Huśtawka ważka – 3.500,00 zł
g) Trampolina – 2 szt. – 30.000,00 zł
h) Zestaw sprawnościowy – 50.000,00 zł
i) Karuzela – 6.000,00 zł
j) Ławka z oparciem i podłokietnikami – 3 szt. – 4.500,00 zł
k) Ławka młodzieżowa – 2 szt. x 1.200,00 zł = 2.400,00 zł
l) Kosz na odpady – 2 szt. x 1.000,00 zł – 2.000,00 zł
m) Tablica z regulaminem korzystania z obiektu – 1.500,00 zł
3. Wykonanie nawierzchni: 163.000,00 zł
a) Syntetycznej: 160 m2 x 450,00 zł = 72.000,00 zł
b) Z kostki betonowej: 70 m2 x 300,00 zł = 21.000,00 zł
c) Żwirowej: 200 m2 x 200,00 zł = 40.000,00 zł
d) Trawnika: 300 m2 x 100,00 zł = 30.000,00 zł
4. Łączna kwota realizacji zadania: 360.900,00 zł
Weryfikacja w zakresie modernizacji placu zabaw na terenie SP48 nie podlega tut. jednostce.
Uwagi dodatkowe:
1. Przyjęte w projekcie koszty należy traktować jako orientacyjne, a liczbę urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilość różnego rodzaju nawierzchni – jako propozycję wstępną, dającą możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zbaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
2. Ilości i rodzaj urządzeń zabawowych, wyposażenia i nawierzchni należy traktować jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, rodzaj i charakter urządzeń i wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany z Wnioskodawcą na etapie jego opracowywania.
3. Na etapie opracowywania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
12.05.2021 r. Wnioskodawczyni naniosła zmiany. Bez uwag.
Data publikacji: 2021-05-12 14:35