Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Budowa parkingu "Kiss and ride" i zmiana organizacji ruchu przy SP 28. (BAD/0014)

Imię: Alina
Nazwisko: Liwerska
E-mail: a.liwerska@gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Wydział Inwestycji UM
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17. ---
18. ---
19. ---
20. ---
21.
22.

Kiss and ride i chodnik przy ul. Zielonej
Zatoka Kiss and Ride nie może powstać w miejscu garaży z uwagi na zakaz parkowania w obszarze skrzyżowania (Prawo o Ruchu Drogowym). Ponadto działka 71/1 jest działką gminną ale garaże znajdują się w zarządzie Agencji Mienia Wojskowego.
Jeśli zatoka miałaby być usytuowana pomiędzy garażami a przejściem dla pieszych, to trzeba spełnić warunki: zatoka musi kończyć się nie bliżej niż 10 m od przejścia i jednocześnie zaczynać się nie bliżej niż 10 m od skrzyżowania (tego naprzeciwko garaży). Równolegle do tej zatoki powinien być poprowadzony 2 m chodnik, który prowadziłby dalej do przejścia dla pieszych i schodów. Na budowę zatoki i chodnika potrzeba ok. 5 m szerokości terenu.
Dla ul. Zielonej obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego części dzielnic Babie Doły, Obłuże i Oksywie w Gdyni, rejon ulic Zielonej i A.Dickmana nr 0101, karta terenu 061 KD-Z 1/2. Zgodnie z rysunkiem planu wzdłuż ul. Zielonej należy pozostawić miejsce na budowę drogi rowerowej – ok. 2,5 m.
Zgodnie z powyższym budowa zatoki postojowej wymaga, po uwzględnieniu drogi rowerowej, wcięcia w skarpę ok. 7,5 m a budowa chodnika ok. 4,5 m. Z uwagi na różnicę wysokości terenu ok. 3 m zarówno budowa zatoki postojowej jak i chodnika wymaga budowy murów oporowych oraz wycinki zieleni.
Zgodnie z zapisami MPZP teren pod chodnik i zatokę stanowi obszar potencjalnie narażony na osuwanie się mas ziemnych i zgodnie z § 8 ust.1 pkt 5 planu wszelkie inwestycje budowlane na tych terenach powinny być poprzedzone szczegółowym rozpoznaniem budowy geologicznej i ustaleniem kategorii geotechnicznej warunków ich posadowienia z uwzględnieniem stateczności skarp – zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku konieczności zabezpieczenia stabilności skarp,
w projekcie budowlanym należy przewidzieć sposób ich zabezpieczenia.
Budowa chodnika i zatoki wymaga również przestawienia słupów oświetleniowych, sygnalizatora świetlnego i znaków drogowych, postawienia nowych znaków drogowych oraz zabezpieczenia kolidującej infrastruktury podziemnej (w poprzek planowanego chodnika przebiega sieć gazowa średniego ciśnienia oraz sieć elektroenergetyczna).
Koszt powyższej części projektu: ok. 377.800 zł.

Chodnik i organizacja ruchu przy SP 28
Zaproponowane umiejscowienie chodnika za miejscami postojowymi oznacza wejście na teren szkoły, co wymaga uzyskania przez autora projektu zgody dyrektora szkoły. Ponadto budowa chodnika wymagałaby przestawienia ogrodzenia oraz słupa oświetleniowego.
Nie ma możliwości wykonania zawrotki.

Biorąc powyższe pod uwagę nie ma możliwości zrealizowania projektu
Data publikacji: 2021-05-11 14:22