Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Plac zabaw obok boiska do piłki nożnej, przy ul. Skarbka (2025/PCD/0024)
Imię: | Paulina |
Nazwisko: | Wandachowicz |
E-mail: | p.wandachowicz@gdyniasport.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Gdyńskie Centrum Sportu |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
Lokalizacja inwestycja i wpływ na sąsiednie obiekty
9.06.2025 r.
Zgodnie z uzyskaną przez GCS opinią, Rada Dzielnicy Pustki Cisowskie-Demptowo opiniuje projekt negatywnie i wnioskuje o jego odrzucenie w obecnej formie. RD wskazuje, iż obszar stanowi funkcjonalne miejsce spędzania czasu, a naturalnie istniejąca górka jest chętnie wykorzystywana przez dzieci do zabaw. Ponadto, z uwagi na ograniczenia terenowe, RD obawia się usunięcia otaczającej teren zieleni, a także likwidacji ciągu komunikacyjnego prowadzącego do pobliskiego przedszkola i utrudnień dla pieszych.
28.05.2025 r.
Na wskazanej działce, w 2023 roku zrealizowana została inwestycja polegająca na budowie obiektów sportowych i rekreacyjnych wraz z niezbędną infrastrukturą. Inwestycja powstawała przy współpracy m.in. z Radą Dzielnicy Pustki Cisowskie-Demptowo, dzięki czemu powstało kompleksowe zagospodarowane terenu odpowiadające potrzebom różnych grup mieszkańców, w szczególności dzieciom i młodzieży w różnym wieku. Na obszarze wskazanym we wniosku, zlokalizowany jest pagórek, który na prośbę Rady Dzielnicy, został pozostawiony i wkomponowany w nowe zagospodarowanie terenu. Zgodnie z założeniem, pagórek pełni funkcję naturalnego elementu terenowego, porośniętego trawa i umożliwia wspinanie się dzieci, a w okresie zimowym służy jako górka saneczkowa dla najmłodszych dzieci. W bezpośrednim sąsiedztwie pagórka zlokalizowane są urządzenia placu zabaw, podzielone na strefy odpowiadające różnym grupom wiekowym. Strefa dla młodszych dzieci oferuje dwie huśtawki z siedziskami tradycyjnymi oraz z siedziskiem typu „bocianie gniazdo” (wiek 3-12 lat), a także piaskownicę ze stolikiem (wiek 1-7 lat), umożliwiającą skorzystanie również osobom ze szczególnymi potrzebami. Strefa dla starszych dzieci oferuje ściankę wspinaczkową (wiek 3-12 lat) oraz dla użytkowników w wieku 5-14 lat zjazd linowy, potocznie zwany tyrolką. Pomiędzy urządzeniami zlokalizowane zostały stoły do gier umożliwiające integracje. Strefy zostały uzupełnione obiektami małej architektury tj. ławkami z oparciem i podłokietnikami, koszami na śmieci oraz tablicami z regulaminem. Mając powyższe na uwadze, część elementów wymienionych we wniosku BO (zgodnie z zakresem określonym w szacunkowym kosztorysie), znajduje się już na ww. terenie i nie ma zasadności ich powielania.
Ponadto, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z kartą weryfikacji Wydziału Architektoniczno-Budowlanego, w przypadku realizacji placu zabaw należy zachować odległość 10 m od linii rozgraniczających ulicę, dróg, ciągów pieszo-jezdnych, od okien pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi oraz od miejsc gromadzenia odpadów, a także odległość od miejsc postojowych określonych w §19 ust.1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dodatkowo, na działce sąsiedniej nr 1351 zlokalizowany jest kanał stanowiący zarurowany odcinek Potoku Demptowskiego. W związku z powyższym, od granicy działki nr 1351 należy pozostawić wydzielony pas eksploatacyjny wolny od zabudowań o szerokości określonej przez administratora. Obszar wskazany we wniosku otoczony jest zielenią wysoką. Zgodnie z kartą weryfikacji Wydziału Ogrodnika Miasta, na terenie występują cenne drzew. W związku z powyższym, projektowane elementy wyposażenia wraz z przewidzianą strefą prac powinny znajdować się w odległości minimum 1 m od rzutu korony drzew istniejących. Nie wolno dopuścić do zniszczenia lub obniżenia kondycji zdrowotnej zieleni istniejącej na terenie oraz w sąsiedztwie inwestycji. Biorąc pod uwagę powyższe, po pozostawieniu wymaganych odległości na wnioskowanym terenie pozostaje niewielki fragment, który koliduje z obecnym zagospodarowaniem, tj. z pagórkiem wraz z terem przyległym.
Dodatkowo, ww. zrealizowane kompleksowe zagospodarowanie terenu objęte jest gwarancją. W związku z powyższym, w bezpośrednim sąsiedztwie ww. obiektów lub na obiektach nie mogą być prowadzone roboty budowlane, które mogłyby doprowadzić do ich uszkodzenia lub rozbiórki, np. w przypadku konieczności budowy dojścia pieszego ingerującego w istniejące obiekty lub nasadzenia zieleni. Zabrania się również przejazdu przez istniejące obiekty w celu dojazdu do placu budowy, w szczególności ciężkim sprzętem, ponieważ skutkować to może uszkodzeniem nawierzchni.
Kompleksowe zagospodarowanie terenu na cele sportowe i rekreacyjne powstało z uwzględnienie potrzeb różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych, aby zapewnić możliwości skorzystania przez wszystkich mieszkańców. Realizacji wniosku do BO wiązałaby się z likwidacją elementu, który został pozostawiony na prośbę Rady Dzielnicy, a także z ryzykiem uszkodzenia innych obiektów lub nawierzchni objętych gwarancją. W związku powyższym, GCS opiniuje wniosek negatywnie.
We wniosku nie uwzględniono kosztów ogrodzenia placu zabaw oraz kosztów utrzymania obiektu, zgodnie z kosztorysem BO. Ponadto, wniosek jest niespójny, ponieważ nie wszystkie elementy wymienione w opisie zostały uwzględnione w kosztorysie.
Zgodnie z uzyskaną przez GCS opinią, Rada Dzielnicy Pustki Cisowskie-Demptowo opiniuje projekt negatywnie i wnioskuje o jego odrzucenie w obecnej formie. RD wskazuje, iż obszar stanowi funkcjonalne miejsce spędzania czasu, a naturalnie istniejąca górka jest chętnie wykorzystywana przez dzieci do zabaw. Ponadto, z uwagi na ograniczenia terenowe, RD obawia się usunięcia otaczającej teren zieleni, a także likwidacji ciągu komunikacyjnego prowadzącego do pobliskiego przedszkola i utrudnień dla pieszych.
28.05.2025 r.
Na wskazanej działce, w 2023 roku zrealizowana została inwestycja polegająca na budowie obiektów sportowych i rekreacyjnych wraz z niezbędną infrastrukturą. Inwestycja powstawała przy współpracy m.in. z Radą Dzielnicy Pustki Cisowskie-Demptowo, dzięki czemu powstało kompleksowe zagospodarowane terenu odpowiadające potrzebom różnych grup mieszkańców, w szczególności dzieciom i młodzieży w różnym wieku. Na obszarze wskazanym we wniosku, zlokalizowany jest pagórek, który na prośbę Rady Dzielnicy, został pozostawiony i wkomponowany w nowe zagospodarowanie terenu. Zgodnie z założeniem, pagórek pełni funkcję naturalnego elementu terenowego, porośniętego trawa i umożliwia wspinanie się dzieci, a w okresie zimowym służy jako górka saneczkowa dla najmłodszych dzieci. W bezpośrednim sąsiedztwie pagórka zlokalizowane są urządzenia placu zabaw, podzielone na strefy odpowiadające różnym grupom wiekowym. Strefa dla młodszych dzieci oferuje dwie huśtawki z siedziskami tradycyjnymi oraz z siedziskiem typu „bocianie gniazdo” (wiek 3-12 lat), a także piaskownicę ze stolikiem (wiek 1-7 lat), umożliwiającą skorzystanie również osobom ze szczególnymi potrzebami. Strefa dla starszych dzieci oferuje ściankę wspinaczkową (wiek 3-12 lat) oraz dla użytkowników w wieku 5-14 lat zjazd linowy, potocznie zwany tyrolką. Pomiędzy urządzeniami zlokalizowane zostały stoły do gier umożliwiające integracje. Strefy zostały uzupełnione obiektami małej architektury tj. ławkami z oparciem i podłokietnikami, koszami na śmieci oraz tablicami z regulaminem. Mając powyższe na uwadze, część elementów wymienionych we wniosku BO (zgodnie z zakresem określonym w szacunkowym kosztorysie), znajduje się już na ww. terenie i nie ma zasadności ich powielania.
Ponadto, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z kartą weryfikacji Wydziału Architektoniczno-Budowlanego, w przypadku realizacji placu zabaw należy zachować odległość 10 m od linii rozgraniczających ulicę, dróg, ciągów pieszo-jezdnych, od okien pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi oraz od miejsc gromadzenia odpadów, a także odległość od miejsc postojowych określonych w §19 ust.1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dodatkowo, na działce sąsiedniej nr 1351 zlokalizowany jest kanał stanowiący zarurowany odcinek Potoku Demptowskiego. W związku z powyższym, od granicy działki nr 1351 należy pozostawić wydzielony pas eksploatacyjny wolny od zabudowań o szerokości określonej przez administratora. Obszar wskazany we wniosku otoczony jest zielenią wysoką. Zgodnie z kartą weryfikacji Wydziału Ogrodnika Miasta, na terenie występują cenne drzew. W związku z powyższym, projektowane elementy wyposażenia wraz z przewidzianą strefą prac powinny znajdować się w odległości minimum 1 m od rzutu korony drzew istniejących. Nie wolno dopuścić do zniszczenia lub obniżenia kondycji zdrowotnej zieleni istniejącej na terenie oraz w sąsiedztwie inwestycji. Biorąc pod uwagę powyższe, po pozostawieniu wymaganych odległości na wnioskowanym terenie pozostaje niewielki fragment, który koliduje z obecnym zagospodarowaniem, tj. z pagórkiem wraz z terem przyległym.
Dodatkowo, ww. zrealizowane kompleksowe zagospodarowanie terenu objęte jest gwarancją. W związku z powyższym, w bezpośrednim sąsiedztwie ww. obiektów lub na obiektach nie mogą być prowadzone roboty budowlane, które mogłyby doprowadzić do ich uszkodzenia lub rozbiórki, np. w przypadku konieczności budowy dojścia pieszego ingerującego w istniejące obiekty lub nasadzenia zieleni. Zabrania się również przejazdu przez istniejące obiekty w celu dojazdu do placu budowy, w szczególności ciężkim sprzętem, ponieważ skutkować to może uszkodzeniem nawierzchni.
Kompleksowe zagospodarowanie terenu na cele sportowe i rekreacyjne powstało z uwzględnienie potrzeb różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych, aby zapewnić możliwości skorzystania przez wszystkich mieszkańców. Realizacji wniosku do BO wiązałaby się z likwidacją elementu, który został pozostawiony na prośbę Rady Dzielnicy, a także z ryzykiem uszkodzenia innych obiektów lub nawierzchni objętych gwarancją. W związku powyższym, GCS opiniuje wniosek negatywnie.
We wniosku nie uwzględniono kosztów ogrodzenia placu zabaw oraz kosztów utrzymania obiektu, zgodnie z kosztorysem BO. Ponadto, wniosek jest niespójny, ponieważ nie wszystkie elementy wymienione w opisie zostały uwzględnione w kosztorysie.
Data publikacji: 2025-06-25 12:35