Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Ciąg pieszo-rowerowy przy ul. Chabrowej - od ul. Żurawiej do Osiedla Zamek wraz z nasadzeniami zieleni (2025/PCD/0020)
Imię: | Jakub |
Nazwisko: | Furkal |
E-mail: | j.furkal@zdiz.gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Zarząd Dróg i Zieleni |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
Wzdłuż ul. Chabrowej, na dystansie 530 m (od ul. Czeremchowej do ul. Żurawiej) jest obecnie ciąg pieszy z dopuszczonym ruchem rowerowym (nie jest to ciąg pieszo-rowerowy).
Dla bezpieczeństwa, spójności i wygody wszystkich uczestników ruchu, nowy odcinek oznakować w ten sam sposób, tzn. C-16 z tabliczką "dopuszczony rower" (ciąg pieszy z dopuszczonym ruchem rowerowym). Umożliwi to sprawniejszym i szybszym rowerzystom na korzystanie z jezdni.
W przeciwnym przypadku, odcinek 150 m wykonany jako DDPiR (droga dla pieszych i rowerów) będzie utrudnieniem dla sprawniej poruszających się rowerzystów (brak możliwości wyboru jazdy jezdnią).
Aby połączyć ze sobą dwa odcinki (istniejący i wnioskowany), zaprojektować również przejazd rowerowy przez ul. Żurawią.
Projektując uwzględnić zaniżenie krawężnika na początku przystanku oraz na wysokości ul. Rydzowej, co umożliwi rowerzystom wjazd i zjazd z parkingu sklepowego oraz z budynków położonych przy ul. Rydzowej, bezpośrednio na nowoprojektowany ciąg pieszy z dopuszczonym ruchem rowerowym.
Dla bezpieczeństwa, spójności i wygody wszystkich uczestników ruchu, nowy odcinek oznakować w ten sam sposób, tzn. C-16 z tabliczką "dopuszczony rower" (ciąg pieszy z dopuszczonym ruchem rowerowym). Umożliwi to sprawniejszym i szybszym rowerzystom na korzystanie z jezdni.
W przeciwnym przypadku, odcinek 150 m wykonany jako DDPiR (droga dla pieszych i rowerów) będzie utrudnieniem dla sprawniej poruszających się rowerzystów (brak możliwości wyboru jazdy jezdnią).
Aby połączyć ze sobą dwa odcinki (istniejący i wnioskowany), zaprojektować również przejazd rowerowy przez ul. Żurawią.
Projektując uwzględnić zaniżenie krawężnika na początku przystanku oraz na wysokości ul. Rydzowej, co umożliwi rowerzystom wjazd i zjazd z parkingu sklepowego oraz z budynków położonych przy ul. Rydzowej, bezpośrednio na nowoprojektowany ciąg pieszy z dopuszczonym ruchem rowerowym.
Data publikacji: 2025-06-16 16:31