Karta weryfikacji lokalizacji dla projektu System włączania czerwonego światła przy przekroczeniu prędkości na przejściu dla pieszych - ul. Zielona Szkoła Podstawowa Nr 6 (2025/BAD/0005)

Imię: Magdalena
Nazwisko: Zalewska
E-mail: magdalena.zalewska@gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Wydział Architektoniczno-Budowlany
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Nie dotyczy
1.
2.
3.
4.

2025/BAD/0005
„wdrożenie inteligentnego systemu aktywującego czerwone światło na przejściu dla pieszych w przypadku przekroczenia prędkości – przejście dla pieszych do szkoły podstawowej nr 6 (dawna 28) z ul. Zielonej” – ul. Zielona – dz. nr 75/2, obręb 0009 Babie Doły

1. sytuacja planistyczna i ograniczenia wynikające z zapisów planu miejscowego
dz. nr 75/2, obręb 0009 Babie Doły
znajduje się na terenie, na którym obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego nr 0101 części dzielnic Babie Doły, Obłuże i Oksywie w Gdyni, rejon ulic Zielonej i A. Dickmana (uchwalony Uchwałą nr XXIII/479/12 Rady Miasta Gdyni z dnia 26 września 2012r.) znajduje się w strefie planistycznej:

061 KD-Z 1/2 – ULICA ZBIORCZA – ul. Zielona
Uwarunkowania i ograniczenia wynikające z zapisów planu:
- na ww. terenie występują ograniczenia zagospodarowania wynikające z przebiegu magistrali cieplnej i gazociągu średniego ciśnienia, dlatego też wszelkie działania inwestycyjne w tej strefie należy uzgodnić z odpowiednim gestorem sieci,
- na ww. terenie występuje infrastruktura telekomunikacyjna Marynarki Wojennej, wszelkie roboty podziemne należy uzgodnić z właściwymi służbami teleinformatycznymi Marynarki Wojennej;

2. Własność terenu:
działka nr 75/2, obręb 0009 Babie Doły - stanowi użytek: dr – własność: Gmina Miasta Gdyni.

3. Tryb postępowania:
a. Planowana inwestycja: instalacja inteligentnej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych do szkoły podstawowej i przedszkola na Babich Dolach SP6. System będzie włączał automatycznie czerwone światło w przypadku przekroczenia prędkości, docelowo pozwoli to na usunięcie progów zwalniających, planowane urządzenia: 2 detektory prędkości oraz moduły sterownika sygnalizacji świetlnej, prace elektryczne - prowadzenie kabli, montaż konstrukcji wsporczych, kalibracja urządzeń -oprogramowanie sterownika sygnalizacji świetlnej,
zgodnie z art. 29 ust. 2 pkt 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t. j. Dz. U.z 2025 r. poz. 418) urządzenia sytuowane w pasie drogowym dróg publicznych, wraz z fundamentami, konstrukcjami wsporczymi oraz przynależnymi elementami wyposażenia: służącymi do zarządzania drogami, w tym do wdrażania inteligentnych systemów transportowych, służącymi do zarządzania ruchem drogowym, w tym urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, o których mowa w art. 13o ust. 1 i art. 20g ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych - nie wymagają decyzji o pozwoleniu na budowę ani zgłoszenia organowi administracji architektoniczno-budowlanej zamiaru wykonania robót budowlanych

b. demontaż progów zwalniających i odtworzenie w ich miejscu nawierzchni bitumicznej – kwalifikowany jako remont drogi - zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t. j. Dz. U.z 2025 r. poz. 418) wymagają zgłoszenia organowi administracji architektoniczno-budowlanej zamiaru wykonania robót budowlanych,

4. pozostałe uwarunkowania
wymagane uzgodnienia:
- zarządca drogi - przez Wydział Inwestycji UM Gdyni (w zakresie planowanych robót w pasie drogowym)
- gestorzy uzbrojenia podziemnego,
- wymagana zgoda właściciela terenu,



Data publikacji: 2025-04-18 11:12