Budowa jachtu badawczego na potrzeby szkolenia oraz edukacji dzieci i młodzieży w ramach badań ekosystemu Zatoki Gdańskiej, wraz z bezpłatnym udostępnieniem przez okres 10 lat.
Skrócony opis projektu
Żeglarstwo to wyjątkowe doświadczenie, niezwykła szansa zmieniająca życie, i - dla wielu osób - styl życia sam w sobie. Głęboko wierzymy, że możliwość badania Morza Bałtyckiego i przebywania na wodzie powinna być dostępna dla jak największej liczby członków naszej społeczności. Wiedza z pierwszej ręki o ekosystemach Zatoki Puckiej i Gdańskiej prowadzi do poznania środowiska, w którym żyjemy. Jest to bardzo ważny elementu samorozwoju, budowania społeczności lokalnej i jej świadomości.
Charakter projektu
Miejski w ramach Klimatycznego Budżetu Obywatelskiego (KBO)
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
sport i rekreacja, zieleń i ochrona środowiska, edukacja
Lokalizacja projektu - Adres
Marina Gdyniaal. Jana Pawła II 13a
81-345 Gdynia
Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Przystań jachtowa „Marina Gdynia”Numery i obręby działek
Własność działek
---Szczegółowy opis projektu
1. Charakterystyka jednostki: jacht żaglowy o długości 9-12 metrów z elektrycznym napędem pomocniczym (stacjonarny o mocy wejściowej min. 25KW), zdolny do uprawiania żeglugi pełnomorskiej (Rejon 3). Jednostka powinna być zgodna z wymogami Paris Olimpic Games 2024 Equipment - Mixed Two Person Offshore Keelboat w celu potencjalnego wykorzystania jachtu do szkolenia regatowego dzieci i młodzieży.
2. Wyposażenie badawcze:
* konduktometr terenowy przenośny (pomiar pH, potencjał redox (mV), przewodność, zasolenie, stężenie tlenu rozpuszczonego w wodzie w % nasycenia lub w mg/l, ciśnienie atmosferyczne i temperaturę).
* kamera podwodna z funkcją noktowizji, z prezentacją wizyjną na monitorze
* echosonda wysokiej rozdzielczości
* wiatromierz / stacja pogodowa
3. Wyposażenie nawigacyjne:
* chartplotter GPS
* kompletne wyposażenie nawigacyjne w zakresie wymaganym do żeglugi pełnomorskiej (Rejon 3);
* log
4. Wyposażenie jachtu:
* dodatkowy zestaw żagli z logo Gdynia (min. 50 proc. powierzchni żagla): grot, fok, genaker, code zero, spinaker
* kompletne wyposażenie asekuracyjne i bezpieczeństwa (środki ratunkowe, sprzęt sygnałowy) w zakresie wymaganym do żeglugi pełnomorskiej (Rejon 3);
* kompletne wyposażenie radiokomunikacyjne w zakresie wymaganym do żeglugi pełnomorskiej (Rejon 3) oraz radio UKF;
* sprzęt ochrony przeciwpożarowej;
* wyposażenie pokładowe: osprzęt kotwiczny, osprzęt cumowniczy, zestaw narzędzi i części zapasowych niezbędnych do dokonania prac naprawczych na jednostce; apteczka;
* dodatkowy osprzęt pomocniczy dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi: uprząż transportowa, uprząż asekuracyjna, ułatwienia do systemu sterowania jachtem;
* moduł paneli fotowoltaicznych zapewniających zasilanie awaryjne.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Niniejszy program edukacyjny został opracowywany w celu uświadomienia roli, jaką pełni system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gdyni w procesie ochrony dzikiej przyrody i siedlisk morskich. Istotą programu jest pogłębienie związku między ludźmi a przyrodą, oraz odkrywanie najpiękniejszych morskich sanktuariów na Bałtyku. Badania prowadzone przez dzieci i młodzież pomogą w realizacji misji promowania zachowania i ochrony życia morskiego oraz naturalnych siedlisk flory i fauny.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Budowa i wyposażenie jachtu żaglowego | 500000 zł |
2 | Zakup i montaż wyposażenia badawczego | 40000 zł |
3 | Utrzymanie i udostępnienie jednostki w okresie 10 lat | 460000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 1000000 zł |
Tomasz Arczyński
2021-02-22 17:04:46
"Ponadto w projektach miejskich została wyodrębniona oddzielna kategoria Klimatyczny Budżet Obywatelski (KBO). Jest to zachęta, żeby poprzez Budżet Obywatelski włączyć się w działania zmierzające do przygotowania Gdyni do postępujących zmian klimatu. Można w nim składać projekty, których celem jest:
- zwiększenie efektywności energetycznej i udziału alternatywnych źródeł pozyskiwania energii (np. panele fotowoltaiczne na budynkach miejskich, wymiana żarówek na energooszczędne);
- zmniejszenie emisji CO2 (np. poprawa spójności sieci dróg rowerowych, uspokojenie ruchu samochodowego, pomiary stanów jakości powietrza);
- zwiększenie ilości zieleni w mieście (np. parki kieszonkowe, pielęgnacja drzew dorosłych, nasadzenia, zwiększanie bioróżnorodności – w tym łąki kwietne),
- efektywne gospodarowanie wodą (np. ogrody deszczowe i inne formy małej retencji, powierzchnie przepuszczalne, punkty pomiarów opadów),
- działania edukacyjne, kulturalne i informacyjne w ww. obszarach oraz dot. gospodarowania odpadami komunalnymi."
Roman Paszak
- Autor projektu2021-02-22 20:01:04
Tomasz Arczyński
2021-02-23 14:28:03
Roman Paszak
- Autor projektu2021-02-23 16:22:28