"Hala Sztuki- Sztuka Hali"- Projekt dzielnicowy artystyczno-badawczy służący dogłębnemu poznaniu Gdyńskich Hal Targowych oraz opisaniu historii tego miejsca językiem sztuki. (7)

Projekt niewybrany w głosowaniu
Cyprian Ożóg-Orzegowski (Cyppin@wp.pl)
projektodawca

Skrócony opis projektu

Projekt miejski HALA SZTUKI - SZTUKA HALI jest okazją do poznania Gdyńskich Hal
Targowych oraz twórczego uczestnictwa w powstawaniu unikatowej publikacji, opartej
zarówno na przesłankach historycznych, jak również tych dotyczących najnowszej historii
miejsca. Projekt ten daje możliwość międzypokoleniowego dialogu pomiędzy mieszkańcami
Gdyni, opartego o wspólne poszukiwania materiałów archiwalnych oraz zaangażowanie się w
powstawanie projektu na różnych jego etapach. HALA SZTUKI - SZTUKA HALI jest wnikliwym
spojrzeniem na dziedzictwo kulturowe emblematycznego miejsca w naszym mieście -
żyjącego organizmu, jakim jest hala.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Śródmieście

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

kultura


Lokalizacja projektu - Adres

Wójta Radtkego 36, 81-355 GdyniaPolska

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Miejska Hala Targowa

Numery i obręby działek

226201_1.0026.984, ŚRÓDMIEŚCIE 226201_1.0026.985, ŚRÓDMIEŚCIE 226201_1.0026.986,
ŚRÓDMIEŚCIE 226201_1.0026.988, ŚRÓDMIEŚCIE 226201_1.0026.989, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.990, ŚRÓDMIEŚCIE

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

HALA SZTUKI - SZTUKA HALI jest wieloetapowym projektem artystyczno - badawczym służącym dogłębnemu poznaniu Gdyńskich Hal Targowych oraz opisaniu historii tego miejsca językiem sztuki. Myślą przewodnią będzie zaangażowanie mieszkańców w życie i historię
Gdyńskich Hal Targowych, poprzez zwrócenie uwagi na istniejące na terenie hal obiekty, zabytki, ludzi, artystów i handel, a także odwołanie się do jej tradycji, historii, kultury i przywołanie symboli. Poszczególne etapy zadania zakładają: 1 Dogłębną wizję lokalną:
spacery z przewodnikami, kwerendy - pozyskiwanie materiałów historycznych, wywiady zkupcami i innymi pracownikami Hal Targowych. Materiały te posłużą do stworzenia próby określenia tożsamości tego wyjątkowego na skalę kraju miejsca. Rezultatem tego etapu będą
konsultacje z wybranymi artystami, w celu stworzenia 2 instalacji artystycznych inspirowanych historią Hal Targowych. Instalacje te rozmieszczone będą w wybranych miejscach w obrębie Hal Targowych.
2 Warsztaty z kupcami na temat estetyzacji przestrzeni
- pracownicy Hal Targowych będą zgłębiać wiedzę z zakresu rewitalizacji i estetyzacji
podobnych miejsc. To zadanie ma pokazać efekty zmian wizerunkowych podobnych
obiektów na przestrzeni lat oraz pomóc wprowadzić dobre praktyki estetyzacyjne we
własnym zakresie.
3 Projekt i realizacja wydawnictwa artystycznego, przedstawiającego
aspekty historyczne, miastotwórcze i społeczne Hal Targowych, w oparciu o zasoby
stanowiące wynik kwerend, jak i pochodzące z prywatnych archiwów zdjęcia i zapisy. Na
potrzeby takiego wydawnictwa powstał już, rozwijający się w Halach Targowych projekt
Szyldex, który ma za zadanie gromadzić dokumentację istniejących szyldów i reklam
różnorakich działalności na terenie hal. Szyldex jest próbą przyjrzenia się inwencji twórczej
pracowników hal i szerszego spojrzenia na tematykę specyficznej estetyki tego miejsca.
4 Muzyka hal- czyli dokumentacje dźwięków hal i inspirowane nimi koncerty lub innego rodzaju
formy muzyczne- dla tej części projektu założenie budowy systemu audio na Hali
umożliwiającego ekspozycje dźwięku. Ważną częścią projektu będą warsztaty z
mieszkańcami Gdyni polegające na rejestracji “brzmienia” Gdyńskich Hal Targowych.
Warsztaty, będą edukowały mieszkańców zarówno w kontekście rejestracji dźwięków za pomocą łatwo dostępnej technologii jak i w zakresie rytmu, odczuwania danych częstotliwości a wreszcie - procesu mixu dźwięków i utworów.
Warsztaty mają na celu zainspirowanie mieszkańców do wyostrzenia swoich zmysłów oraz
wrażliwości na otoczenie w kontekście lokalnej historii, przemian zachodzących w obrębie
śródmieścia Gdyni oraz edukację związaną z nowymi technologiami w zakresie rejestracji
dźwięku. Zarejestrowane przez mieszkańców dźwięki staną się podstawą stworzonego
brzmieniowego kolażu będącym autorskim portretem hali stworzonym wraz z prowadzącym
warsztaty i mieszkańcami. Materiał zostanie wydany na płycie cd. Po zakończeniu warsztatów odbędzie się
koncert wraz z uczestnikami warsztatów przy wejściu do hali łukowej. Zarejestrowany i
wyprodukowany kolaż stanie się również podkładem audio emitowanym przez radiowęzeł
Gdyńskich Hal Targowych w wybrane dni tygodnia. Oprócz koncertu finałowego odbędą się
występy artystów, których tematem będzie autorski obraz Gdyńskich Hal Targowych. Zaproszeni artyści, wywodzący się z kręgu
muzyki elektronicznej i alternatywnej, wykonają tematyczne występy z wykorzystaniem dźwięków infrastruktury lub zainspirowane historią obiektu.
5 Całość projektu będą suplementowały gadżety popularyzującę
historię hal targowych zarówno w historycznym jak i dźwiękowym aspekcie. Planowana jest
produkcja następujących produktów: - głośników bluetooth z wygrawerowanym logiem Halo
Kultura oraz logiem “Hala Radio” (kultowy -radiowęzeł Gdyńskich Hal Targowych) - Piórników
z logiem Hala Radio - Limitowanej serii plakatów z wybranymi szyldami wybranych punktów
usługowo-handlowych z Gdyńskich Hal Targowych - Pendrive’a z wgranym tekstami
napisanymi przez dziesięciu gdyńskich artystów poświęconymi ich wizji oraz osobistemu
spojrzeniu na Gdyńskie Hale Targowe. - i inne

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Celem projektu jest pogłębienie wiedzy na temat Gdyńskich Hal Targowych, poszukiwanie historii i inspiracji
artystycznych w życiorysach kupców i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie przyszłość Hal w nowej rzeczywistości XXI
wieku poprzez język sztuki. Projekt jest odpowiedzią na potrzeby: budowania więzi z miejscem w celu
identyfikowania się z nim mieszkańców, dbania o swoje bliskie otoczenie w celu jego zachowania i
zindywidualizowania, kształtowanie lokalnego patriotyzmu

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Pogadanki, spotkania, warsztaty prowadzone przez historyka4000 zł
2Praca historyka - przygotowywanie materiałów2000 zł
3Materiały i dokumentacja po spotkaniach.2000 zł
4Spacery po Hali z udziałem historyka.1500 zł
5Spacery po Hali z artystami, architektami i specjalistami.3000 zł
6Materiały i dokumentacja spacerów1500 zł
7Warsztaty fotograficzne8000 zł
8Materiały na warsztaty5000 zł
9Materiały i dokumentacja warsztatów1000 zł
10Zajęcia plastyczne5000 zł
11Materiały na zajęcia plastyczne3500 zł
12Materiały i dokumentacja zajęć500 zł
13Warsztaty pod kierunkiem moderatora/specjalisty z obszaru społeczno-twórczego4000 zł
14Wykonanie map sentymentalnych hali6000 zł
15Wykonanie dzieł przez 2 artystów plastyków dla 2 lokalizacji na hali- prace koncepcyjne i projektowe4000 zł
16Wykonanie dzieł przez 2 artystów plastyków dla 2 lokalizacji na hali- realizacja45000 zł
17Wykonanie projektu i wydruk fotobooka o Hali.15000 zł
18Stworzenie utworów muzycznych inspirowanych Halą- warsztaty, koncert i wydanie płyty.20000 zł
19Promocja projektu- Stworzenie pod strony www projektu w ramach portalu wydziału Kultury.2000 zł
20Obsługa graficzna projektu4000 zł
21Administrowanie mediami społecznościowymi przez czas trwania projektu4000 zł
22Koordynacja projektu6000 zł
23Materiały- bannery, ulotki2000 zł
24Gadgety z projektu dla mieszkańców. Koszulki, kubki długopisy, ołówki, notesy etc.15000 zł
25Wynajem powierzchni na potrzeby warsztatów i spotkań.6000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 170000 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy