Sensoryka dla smyka, czyli doposażenie placu zabaw przy Przedszkolu nr 35

Zweryfikowany negatywnie (niemożliwy do realizacji)
profil-603501a62355d3.25967880
projektodawca

Skrócony opis projektu

Zielony teren wokół Przedszkola nr 35 chcemy doposażyć w sensoryczne urządzenia, które są interaktywne i certyfikowane.
W skład doposażenia wejdą takie elementy jak: eko-kuchnia, eko-memory, tablica magnetyczna z kulodromem, kompas i głuchy telefon. Każde urządzenie jest wyposażone w tabliczkę informacyjną z opisem działania danego eksponatu. Przestrzeń stanie się nie tylko miejscem spotkań mieszkańców, ale również rodzinną atrakcją turystyczną miasta. Urządzenia są dostosowane do osób z niepełnosprawnością.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Oksywie

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

sport i rekreacja, edukacja


Lokalizacja projektu - Adres

UL. PŁK. DĄBKA 167
81-167 GDYNIA

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Teren zielony wokół Przedszkola nr 35 „POD ŻAGLAMI”


Numery i obręby działek

Nr ew. 64, numer działki 132

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Sensoryczny plac zabaw to taki, który pobudza i rozwija różne zmysły np. wzrok, słuch, dotyk, ale też zmysły takie jak: przedsionkowy czy prioprioceptywny. Projektując integracyjny plac zabaw chcielibyśmy aby pojawiły się takie urządzenia jak: eko-kuchnia, eko-memory, tablica magnetyczna z kulodromem, głuchy telefon i kompas. Przestrzeń stanie się nie tylko miejscem spotkań mieszkańców, ale również rodzinną atrakcją turystyczną miasta.

Zielony teren wokół Przedszkola nr 35 chcemy doposażyć w sensoryczne urządzenia, które są interaktywne i certyfikowane.
W skład doposażenia wejdą takie elementy jak: eko-kuchnia, eko-memory, tablica magnetyczna z kulodromem, kompas i głuchy telefon. Każde urządzenie jest wyposażone w tabliczkę informacyjną z opisem działania danego eksponatu. Przestrzeń stanie się nie tylko miejscem spotkań mieszkańców, ale również rodzinną atrakcją turystyczną miasta. Urządzenia są dostosowane do osób z niepełnosprawnością.

Jak zaproponowane urządzenia wpłyną na rozwój dziecka? Otóż:
• Głuchy telefon – gra w głuchy telefon doskonali umiejętności komunikacyjne, zbliża uczestników gry i w praktyczny sposób pokazuje dzieciom, jak zmienia się informacja przetworzona przez wiele osób. Głuchy telefon jest również doskonałą zabawą integrującą.
• Kompas- znajomość zasad funkcjonowania kompasu to fundament dla przyszłego podróżnika i obserwatora świata. Kompas, jak i inne nasze urządzenia mają odkryć w dzieciach pasję odkrywania świata, nauczyć praktycznych i klasycznych umiejętności, które w dobie cyfryzacji powoli zanikają.
• Eko-kuchnia- zabawa w gotowanie to jedna z najbardziej ulubionych dziecięcych zabaw. Naśladowanie czynności dorosłych i wcielanie się w role to ważny etap w rozwoju społecznym dziecka. Dzieci uczą się opowiadania historii, a wymyślanie nowych potraw sprzyja naturalnemu rozwijaniu kreatywności. Urządzenie uczy najmłodszych, że do zabawy nie potrzeba gotowych zabawek, czasem wystarczą liście, trawa i kamienie, by stworzyć imitację najlepszej uczty kulinarnej! Dzięki dużym gabarytom Eko-Kuchni dzieci mają szansę na interakcję z rówieśnikami, jednocześnie ucząc się współpracy, podziału zadań i rozwiązywania konfliktów. Urządzenie rozwija także zdolności manualne i motorykę dłoni.
• Eko-memory- to jedna z najbardziej popularnych gier, która pomaga ćwiczyć pamięć i koncentrację. Wspiera kojarzenie faktów, a zaproponowana autorska wersja łączy zabawę z wiedzą o przyrodzie
i ekologii. Gra doskonale stymuluje psycho-ruchowo i stanowi mądrą rozrywkę zarówno dla dziecka, jak i dorosłego.
• Tablica magnetyczna z kulodromem- urządzenie bardzo dobrze wpływa na wyobraźnię przestrzenną, zdolności manualne, koordynację wzrokowo-ruchową, a także uczy ciągów przyczynowo-skutkowych. Dziecko buduje i planuje trajektorię dla swoich kulek, nabywając przy tym również umiejętności planowania. Urządzenie angażuje zmysł wzroku, słuchu, dotyku, dlatego poza czystą frajdą z zabawy, stymuluje również integracje sensoryczną.

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Plac zabaw dla wszystkich to miejsce, z którego mogą korzystać dzieci o różnym poziomie sprawności, wieku czy umiejętności. A integracyjny plac zabaw, który proponujemy pozwala także dorosłym aktywnie angażować się w opiekę nad dziećmi i budować relacje z innymi. Dobrze przemyślany plac zabaw może więc stać się miejscem spotkań dla wielopokoleniowej społeczności, przestrzenią do wspólnej socjalizacji, ruchu, rozrywki i pomysłowej zabawy – a to jest nam w świecie cyfrowego chaosu potrzebne.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Zakup urządzenia edukacyjnego ”Głuchy telefon”8856 zł
2Zakup urządzenia edukacyjnego „kompas”9164 zł
3Zakup urządzenia edukacyjnego „eko-kuchnia”7749 zł
4Zakup urządzenia edukacyjnego „eko-memory”7257 zł
5Zakup urządzenia edukacyjnego „tablica magnetyczna z kulodromem”7196 zł
6Koszt transportu i montażu 5 urządzeń edukacyjnych, 5 tabliczek informacyjnych7858 zł
7Koszt wykonania projektu zagospodarowania terenu10000 zł
8Koszt prac ogrodniczych (wyrównanie ubytków, zasianie trawy itp.)5000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 63080 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy