Dwa nowe przejazdy rowerowe przez ul. Unruga (przy Podgórskiej i przy SP 39), zieleń przed pawilonem, lepsza widoczność przy przedszkolu oraz inne usprawnienia rowerowe (2)

Projekt niewybrany w głosowaniu
Wojciech Kukla
projektodawca

Skrócony opis projektu

Czas na wygodny i bezpieczny system tras rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby stworzyć wygodną sieć na Obłużu!

Projekt zakłada szereg inwestycji rowerowych przy ulicy Unruga, Podgórskiej i Boisko - m.in. budowę nowego przejazdu rowerowego łączącego ul. Podgórską z drogą rowerową wzdłuż Unruga, chodniki, stojaki rowerowe.

Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację.
Grupą odbiorców projektu są wszyscy mieszkańcy Gdyni


Charakter projektu

Dzielnicowy, Obłuże

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

sport i rekreacja, komunikacja i organizacja ruchu, zieleń i ochrona środowiska, przestrzeń publiczna


Lokalizacja projektu - Adres

ul. Unruga 37-53, ul. Podgórska 1-14, E. Kwiatkowskiego

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Szereg inwestycji rowerowych przy ulicy Unruga, Podgórskiej, Boisko i Perłowej - m.in. budowa nowych przejazdów rowerowych przez ul. Unruga, poprawa widoczności przy płocie przedszkola, stworzenie obszaru zieleni przed Pawilonem, budowa chodników, stojaków rowerowych.


Numery i obręby działek

Działki: wszystkie obręb Obłuże:
Podgórska/Unruga/Boisko (skrzyżowanie): 15, 37, 38, 332, 333, 51, 337, 336, 338, 283
Boisko (płot przedszkola): 49
Unruga/Kuśnierska (nowy przejazd rowerowy): 324, 313, 404, 402, 403
Unruga/Kuśnierska (zieleń wzdłuż placu i drogi rowerowej): 420
Podgórska (stojaki i słupki): 14
Podgórska (stojaki i zmiana organizacji ruchu): 285, 270, 285, 269
Podgórska (trasa rowerowa w stronę lasu): 273, 283
Kwiatkowskiego/Perłowa: 547, 807
Bosmańska (drewniana palisada): 2055, 2052

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Chcemy bezpiecznie dojechać rowerem do bloków mieszkalnych przy Podgórskiej czy do Szkoły Podstawowej nr 39. Wspólnie rozpocznijmy działania na rzecz wygodnych połączeń rowerowych na Obłużu!

Projekt dotyczy tworzenia przyjemnej przestrzeni publicznej wzdłuż ulic na Obłużu poprzez wsparcie komunikacji rowerowej. Dzięki temu wspieramy zrównoważoną mobilność miejską - zachęcamy do poruszania się po dzielnicy na rowerze.

Zadania do realizacji w ramach projektu (numery punktów odnoszą się do map z załącznika z mapami):

1. Usunięcie uskoków na krawężnikach przy przejeździe rowerowym na skrzyżowaniu Unruga/Boisko. Dodatkowo przesunięcie płotu przedszkola celem zwiększenia widoczności niechronionych uczestników ruchu na skrzyżowaniu. (Działka 38, 332, 336, 51, 333, 337, 338, 49)
2. Budowa przejazdu rowerowego w poprzek ul. Unruga na skrzyżowaniu Unruga/Boisko/Podgórska, a także zbudowanie chodnika w miejscu istniejącego przedeptu (między przejściem dla pieszych a kioskiem; chodnik nie może ingerować w nowo nasadzone drzewa (w tym korzenie)); odbrukowanie fragmentów chodnika od strony jezdni przy skrzyżowaniu oraz zapewnienie ciągłości połączenia rowerowego w kierunku ul. Podgórskiej.
Dzięki tej inwestycji będzie można dojechać rowerem z osiedli położonych po północnej stronie ulicy Unruga na drogę rowerową po południowej stronie ulicy (między innymi bloki: Unruga 90 oraz 92, Podgórska 2 i 3). Obecnie rowerzyści muszą jeździć nielegalnie po przejściu dla pieszych albo przez sam środek ruchliwego skrzyżowania. Skorzystają także piesi, którzy nie będą musieli chodzić wydeptaną w trawniku ścieżką. (Działka 283, 14, 15, 37, 38, 332)
3. Budowa przejazdu rowerowego przez ul. Unruga koło Kuśnierskiej/SP 39. Dzięki temu przejazdowi rowerowemu będzie można wreszcie bezpiecznie dojechać do Szkoły Podstawowej nr 39 oraz okolicznych bloków mieszkalnych. (Działka 324, 313, 404, 402, 403)
4. Utworzenie obszaru zieleni przed Pawilonem: odbetonowanie części placu przed pawilonem wzdłuż drogi rowerowej, nasadzenie zieleni, krzewów i drzew, przestawienie stojaków Mevo, demontaż barierek wzdłuż drogi rowerowej tam, gdzie to możliwe, stworzenie krótkiego fragmentu chodnika w połowie zieleńca (dojście na przystanek) (działka 420)
5. Postawienie stojaków rowerowych koło ul. Podgórskiej 1, 2, Unruga 92 i 51. Skorzystają na nich mieszkańcy okolicznych bloków mieszkalnych, którzy obecnie nie mają do dyspozycji żadnych stojaków rowerowych. Stojaki powinny być ustawione tak, żeby można było łatwo do nich dojechać i żeby wraz z zaparkowanymi rowerami nie przeszkadzały w poruszaniu się pieszym (rysunek w załączniku orientacyjny). (Działka 14, 285, 337, 338)
6. - (Usunięte) - (działka 273, 283)
7. Uspokojenie ruchu na ul. Podgórskiej: stworzenie i wdrożenie nowego projektu organizacji ruchu, instalacja elementów uspokajających ruch (np. poduszki berlińskie) (Działka 285, 270, 285, 269)
8. Uporządkowanie przestrzeni/lepsza widoczność przy Podgórskiej 1 oraz dwa stojaki rowerowe (działka 14, 283, 285)
9. Remont fragmentów dróg rowerowych przy przejeździe przez ul. Kuśnierską i obniżenie krawężnika przy przejeździe przez ul. Kwiatkowskiego (działka 404)
10. Poszerzenie fragmentu chodnika wzdłuż ul. Kwiatkowskiego i wyznaczenie ciągu pieszo-rowerowego chodnika między ul. Kwiatkowskiego a ul. Perłową (działka 547, 807)
11. Ustawienie drewnianej palisady na terenie zieleni po dwóch stronach drogi rowerowej przy ul. Bosmańskiej (w odległości min. 0,5 m od krawędzi drogi rowerowej) w celu zabezpieczenia skrajni drogi rowerowej oraz terenu zieleni (działka 2055 i 2052).

Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.
Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!

Realizacja projektu powinna być przeprowadzona zgodnie z obowiązującymi dokumentami i wytycznymi:
- „Aktualizacja i integracja standardów technicznych dla infrastruktury rowerowej w Gdańsku, Gdyni i Sopocie” dostępne na stronie: https://www.zdiz.gdynia.pl/standardy-rowerowe/
- "Standardy równoważenia mobilności w projektowaniu dla Gminy Miasta Gdyni" dostępne na stronie: https://bo.gdynia.pl/poradnik-bo/dokumenty-2/
- Wytyczne projektowania infrastruktury dla rowerów WR-D-42-1, WR-D-42-2, WR-D-42-3, dostępne na stronie: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wr-d/

Kosztorys:
Nazwa Kwota
Zadania 1, 2a, 2b: Skrzyżowanie Unruga/Boisko/Podgórska (koszt dokumentacji projektowej zawarty w poszczególnych punktach):
1. Zad. 1. Usunięcie krawężnika i wyrównanie nawierzchni na styku drogi rowerowej i jezdni przy skrzyżowaniu Unruga/Boisko, przy przejeździe rowerowym + ewentualne odtworzenie oznakowania poziomego (2 szt x 1000 zł/szt) 2 000,00 zł
2. Zad. 1. Chodnik do wybudowania w miejscu przedeptu w południowo-wschodnim rogu skrzyżowania - możliwe zastosowanie nawierzchni wodoprzepuszczalnej lub żwirowej - projekt organizacji ruchu w ramach zadania 7 (7,5 mb x 839 zł/mb) 6 292,50 zł
3. Zad. 1. Przesunięcie ogrodzenia przedszkola przy jego narożniku o około 1-2 m dalej od skrzyżowania, na długości ok. 9-11 mb (3 segmenty płotu po ok. 2 mb, 1 segment po 3 mb), celem zwiększenia widoczności na skrzyżowaniu i umożliwienia poprowadzenia chodnika między hydrantem a płotem przedszkola - wydatki na przesunięcie/wykonanie podmurówki pod płot w nowym miejscu i przesadzenie/nasadzenie żywopłotu - projekt organizacji ruchu w ramach zadania 7 (1 szt x 6000 zł/szt) 6 000,00 zł
4. Zad. 2a. Droga rowerowa - nowy przejazd rowerowy przez Unruga koło ul. Podgórskiej, w tym połączenie z Podgórską + projekt (31 m zmierzonego odcinka minus 14 m przejazdów rowerowych) (17 mb x 1980 zł/mb) 33 660,00 zł
5. Zad. 2a. Poszerzenie istniejącego chodnika wzdłuż ul. Podgórskiej koło brzozy do szerokości 3-3,5 m, zamiana nawierzchni na asfalt albo niefazowaną kostkę betonową i ustanowienie tam chodnika z dopuszczonym ruchem rowerowym albo ciągu pieszo-rowerowego; połączenie tego chodnika/ciągu z ul. Podgórską można zaprojektować pod większym kątem niż na mapce ze zmierzonym odcinkiem. Mogę zrezygnować z tego punktu. (29 mb x 1980 zł/mb) 57 420,00 zł
6. Zad. 2a. Przejazdy rowerowe przez ul. Unruga k. Podgórskiej i przez Podgórską k. Unruga - czerwona i biała farba (14 mb x 200 zł/mb) 2 800,00 zł
7. Zad. 2a. Chodnik do wybudowania w miejscu przedeptu (między przejściem dla pieszych a sklepikiem) - z nawierzchni wodoprzepuszczalnej z obrzeżami, możliwe przerwanie chodnika w pobliżu drzew albo zastosowanie w tych miejscach nawierzchni żwirowej/mineralnej typu Hanse Grand (23 mb x 664 zł/mb) 15 272,00 zł
8. Zad. 2a. Projekt organizacji ruchu (Unruga/Boisko/Podgórska) (1 szt x 3000 zł/szt) 3 000,00 zł
9. Zad. 2b. Nowy trawnik z siewu w trzech rogach skrzyżowania Boisko/Unruga/Podgórska (9 m2 + 14 m2 + 23 m2) - projekt organizacji ruchu w ramach zadania 7 (46 m2 x 100 zł/m2) 4 600,00 zł
Zadanie 3.: Unruga/Kuśnierska - przejazd rowerowy:
10. Zad. 3. Droga rowerowa - połączenie drogi rowerowej wzdłuż Unruga z drogą prowadzącą do SP 39 + projekt (61 m zmierzonego odcinka minus 21 m przejazdów rowerowych) (40 mb x 1980 zł/mb) 79 200,00 zł
11. Zad. 3. Jednokierunkowa droga rowerowa - wlot od strony SP 39 w stronę ul. Kuśnierskiej + projekt (może być samo obniżenie krawężnika i oznakowanie) (8,5 mb x 1525 zł/mb) 12 962,50 zł
12. Zad. 3. Przejazdy rowerowe przez ul. Unruga k. Kuśnierskiej i przez drogę prowadzącą do SP 39 - czerwona i biała farba (21 mb x 200 zł/mb) 4 200,00 zł
13. Zad. 3. Sierżanty rowerowe na jezdni - dla rowerzystów jadących od ul. Kuśnierskiej na północ (za całość) (1 szt x 1000 zł/szt) 1 000,00 zł
14. Zad. 3. Projekt inżynierii ruchu dla skrzyżowania z sygnalizacją ul. Unruga/Kuśnierska (1 szt x 12000 zł/szt) 12 000,00 zł
15. Zad. 3. Projekt elektryczny (związany z przenoszeniem masztów sygnalizacji świetlnej) - ul. Unruga/Kuśnierska (1 szt x 19000 zł/szt) 19 000,00 zł
16. Zad. 3. Programowanie sterownika dla skrzyżowania Unruga/Kuśnierska (1 szt x 5000 zł/szt) 5 000,00 zł
17. Zad. 3. Przeniesienie masztu niskiego sygnalizacji świetlnej (4 szt x 3000 zł/szt) 12 000,00 zł
18. Zad. 3. Ewentualne przeniesienie skrzynki teletechnicznej w pasie rozdziału jezdni ul. Unruga (1 szt x 3000 zł/szt) 3 000,00 zł
19. Zad. 3. Projekt organizacji ruchu (skrzyżowanie - Unruga/Kuśnierska) (1 szt x 3000 zł/szt) 3 000,00 zł
20. Zad. 3. Nowe maszty niskie sygnalizacji dla rowerzystów (2 szt x 5000 zł/szt) 10 000,00 zł
21. Zad. 3. Nowe cztery pętle rowerowe do automatycznej detekcji rowerzystów (1 całość x 5500 zł/całość) 5 500,00 zł
22. Zad. 3. Przeniesienie dwóch kratek odwodnienia (2 szt x 1000 zł/szt) 2 000,00 zł
Zadanie 4. Unruga/Kuśnierska - teren zieleni przy placu przed Pawilonem/przy DDR:
23. Zad. 4. Przesunięcie stojaku mevo przy pawilonie Unruga 39 (1 szt x 400 zł/szt) 400,00 zł
24. Zad. 4. Przesunięcie dwóch ławek i donicy (3 szt x 100 zł/szt) 300,00 zł
25. Zad. 4. Utworzenie terenu zieleni, w tym nawiezienie ziemi, nasadzenia drzew i krzewów (1 szt x 70000 zł/szt) 70 000,00 zł
26. Zad. 4. Rozbetonowanie i wywiezienie kostki (70 m2 x 900 zł/m2) 63 000,00 zł
Zadanie 5. Stojaki rowerowe:
27. Zad. 5a, 5b, 5c. Ustawienie stojaków rowerowych koło bloków: Unruga 92 (2 szt), Podgórska 2 (4 szt), Unruga 51 (2 szt) + geokrata pod stojakami rowerowymi (8 szt x 1050 zł/szt) 8 400,00 zł
Zadanie 7. Podgórska (odcinek od ul. Podgórskiej 2 do 12):
28. Zad. 7. Uspokojenie ruchu na ul. Podgórskiej poprzez montaż progów zwalniających wyspowych (np. przy Podgórskiej 7 i Podgórskiej 4) (2 szt x 5600 zł/szt) 11 200,00 zł
29. Zad. 7. Projekt organizacji ruchu (ul. Podgórska, dotyczy powyższego zadania) (1 szt x 3000 zł/szt) 3 000,00 zł
Pozostałe:
30. Zad. 8. Ustawienie słupków na skrzyżowaniu przy ul. Podgórskiej 1 - po północno-zachodniej (8 szt), południowo-zachodniej (9 szt.) i północno-wschodniej (3 szt) stronie skrzyżowania (20 szt x 213 zł/szt) 4 260,00 zł
31. Zad. 8. Ustawienie stojaków rowerowych koło skrzyżowania przy ul. Podgórskiej 1 - po północno-zachodniej stronie skrzyżowania (2 szt x 1050 zł/szt) 2 100,00 zł
32. Zad. 8. Projekt organizacji ruchu dla skrzyżowania przy Podgórskiej 1. (1 szt. x 1500 zł/szt.) 1 500,00 zł
33. Zad. 9a. Remont odcinka drogi rowerowej wzdłuż Unruga przy przejeździe rowerowym przez ul. Kuśnierską (likwidacja niepotrzebnych krawężników poprzecznych i remont drogi rowerowej koło tych krawężników) - 2 metry bieżące plus 3 m2 + projekt + ewentualne odtworzenie oznakowania poziomego (3 mb x 1900 zł/mb) 5 700,00 zł
34. Zad. 9b. Usunięcie krawężnika i wyrównanie nawierzchni na styku drogi rowerowej i jezdni przy skrzyżowaniu Unruga/Kwiatkowskiego, przy przejeździe rowerowym + ewentualne odtworzenie oznakowania poziomego (1 szt x 1000 zł/szt) 1 000,00 zł
35. Zad. 10. Perłowa - poszerzenie chodnika między przejazdem rowerowym przez ul. Kwiatkowskiego a ul. Perłową (zmienna szerokość poszerzenia, powyżej 1 m poszerzenia wzdłuż Kwiatkowskiego, 0 m od Kwiatkowskiego do Perłowej) i ustanowienie tam ciągu pieszo-rowerowego lub chodnika z dop. ruchem rowerowym), wraz z dokumentacją projektową (50 mb x 550 zł/mb) 27 500,00 zł
36. Zad. 11. Palisada ze słupków wzdłuż drogi rowerowej na ul. Bosmańskiej (słupki i montaż) (40 szt x 50 zł/ szt) 2 000,00 zł
37. Rezerwa na zwiększenie kosztów projektu (1 szt. x 40000 zł/szt.) 40 000,00 zł

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Celem projektu jest zwiększenie atrakcyjności rowerowej Obłuża. Obecnie dojechanie rowerem do bloków przy Unruga/Podgórskiej oraz do Szkoły Podstawowej jest bardzo utrudnione i niewygodne, stąd potrzeba wybudowania przejazdów rowerowych przez ul. Unruga obok istniejących przejść dla pieszych. Dodatkowo nowa zieleń wzdłuż drogi rowerowej na wysokości Pawilonu umili jazdę rowerem.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Realizacja wszystkich zadań (wymienione w szczegółowym opisie)540267 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 540267 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy