Cykl czterech koncertów i performance'ów w przestrzeniach Gdyńskich Hal Targowych (3)
Skrócony opis projektu
Cykl czterech wydarzeń performatywnych współczesnych artystów i wystaw w przestrzeniach Hali zgodnych z wypracowaną specjalnie na 100 lecie Gdyni ideą kuratorską Agnieszki Wołodźko.
Cykl czterech koncertów niezależnych, nowoczesnych muzyków w przestrzeniach Hali zgodnych z wypracowaną specjalnie na 100 lecie Gdyni ideą kuratorską Michała Miegonia.
Charakter projektu
Miejski w ramach Jubileuszowego Budżetu Obywatelskiego (JBO)
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
kultura
Lokalizacja projektu - Adres
Wójta Radtkego 36, 81-355 GdyniaPolskaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Miejska Hala TargowaNumery i obręby działek
226201_1.0026.984, ŚRÓDMIEŚCIE226201_1.0026.985, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.986, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.988, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.989, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.990, ŚRÓDMIEŚCIE
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Cykl czterech działań muzyczno-performerskich w przestrzeniach Hali na 100-lecie Gdyni
Kurator koncertów: Michał Miegoń
Kuratorka performance: Agnieszka Wołodźko
Podczas czterech wydarzeń muzyczno-performerskich publiczność wyruszy w przyszłość Gdyni – zarówno tą, jaką wyobrażali sobie wszyscy Ci, którzy przybywali budować miasto, jak i tą nienamacalną, pełną siły i optymizmu która nas czeka. To w Gdyni pulsowało serce Trójmiejskiej Sceny Alternatywnej, to tu występowały i występują najlepsze solistki wokalne i artystki z całego świata. Performance natomiast nie jest jeszcze formą artystyczną dostatecznie dobrze obeznaną na gdyńskiej scenie artystycznej. Warto, wkraczając w nowe stulecie miasta, rozpropagować szerzej tę interesującą formę ekspresji twórczej.
Cykl czterech, zróżnicowanych a jednak spójnych gdyńską energią wydarzeń pokaże bogactwo lokalnej sceny i stanie się przyczynkiem to ukazania bogactwa kulturalnego naszego miasta w jego stulecie.
Wydarzenie 1) Gdynia – nazwa żeńska
Gdynia była i jest kobietą. Kobiety kształtowały obraz miasta, przez dekady będąc często w cieniu, pozornie z daleka od głównej „sceny” życia Gdyni zdominowanej przez mężczyzn, a jednak nadając jej zdecydowany ton. Podczas pierwszego z występów wystąpią trzy artystki z trzech różnych kulturalnych obszarów, które łączy wrażliwość, czujne, czasem krytyczne zaś czasem dające nadzieję i siłę spojrzenie na świat w piosenkach. Co łączy rubieże Kaszub, nowoczesną Gdynię i Łemkowszczyznę?
Zespoły które mogą zostać zaproszone do realizacji projektu to na przykład: Misia Furtak / Paulina Kowalska / Tatiana Slowi
Performance: zostanie zrealizowany przez artystkę, która w swoim wystąpieniu odniesie się do zagadnień z obszaru szeroko pojętego feminizmu.
Wydarzenie 2) Młode miasto – młoda twórczość
Tanecznym krokiem przez miasto. Tak, jak do Gdyni przypływały i przypływają nowoczesny statki pasażerskie, tak w muzycznym gdyńskim porcie zacumują sztandarowe zespołu mocnego alternatywno-popowego brzmienia. Formacje Żurawie oraz Drewnofromlas reprezentują melodyjne ale i iście rockowe podejście do muzyki alternatywnej, zaś przebojowa Niemoc to zasłużona dla młodej sceny alternatywnej formacja mieszająca instrumentalne granie w klimatach lat 80-tych XX wieku z futurystycznym entoure’agem.
Zespoły które mogą zostać zaproszone do realizacji projektu to na przykład: Niemoc / Żurawie / Drewnofromlas
Performance: będzie stanowił prezentację wrażliwości twórczej artysty/artystki młodego pokolenia.
Wydarzenie 3) Potencjał 100-lecia
W 1926 roku Gdynia uzyskuje prawa miejskie. W tym samym roku w Wielkiej Brytanii nadana zostaje pierwsza audycja muzyki jazzowej w radiu BBC. Nowe gatunku światowej muzyki oraz największy zryw społeczny II RP szły dłoń w dłoń ku przyszłości. Podczas koncertu poznamy nowe spojrzenie na jazzową tradycję prezentowane przez muzyków oraz artystki z Gdyni – z młodego oraz starszego pokolenia. Od Jazzu tradycyjnego przez Yass aż po Jazz elektroniczny.
Zespoły które mogą zostać zaproszone do realizacji projektu to na przykład: Królestwo / Jutra / Neverending Delays
Performance: jego treść odniesie się do wartości i zagrożeń, które pojawiły się w życiu miast europejskich w okresie ostatnich 100-lat.
Wydarzenie 4) Siła alternatywy
Gdyńska Scena Alternatywna była zjawiskiem które zmieniło muzyczną scenę krajową lat 80-tych XX wieku. To świeżość, łączenie gatunków i bezkompromisowość. Jak brzmi Gdynia dziś? Metal, kosmiczny rok, brzmienia akustyczne i melodyjna muzyka elektroniczna – cztery twarze nowej gdyńskiej sceny zaprezentują premierowe materiały w przestrzeni gdyńskich hal.
Zespoły które mogą zostać zaproszone do realizacji projektu to na przykład: 8 Minute Agony / Furrora / Lady Electric / Cisowa-Wrzeszcz
Performance: w swojej prowokującej formie zmusi widzów do odmiennego niż zazwyczaj spojrzenia na otaczającą rzeczywistość.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest promocja odważnej i nowoczesnej sztuki w nieoczywistych przestrzeniach.
Projekt jest odpowiedzią na potrzeby:
- budowania więzi z miejscem w celu identyfikowania się z nim mieszkańców,
- dbania o swoje bliskie otoczenie w celu jego zachowania i zindywidualizowania,
- kształtowanie lokalnego patriotyzmu
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | 4x performance wraz z organizacją i obsługą techniczną (oświetlenie, nagłośnienie itp.). | 40000 zł |
2 | 4x koncert wraz z organizacją i obsługa techniczną (oświetlenie, nagłośnienie itp.). | 40000 zł |
3 | Obsługa graficzna- projekty graficzne plakatów i zaproszeń w wersji przygotowanej do druku i cyfrowej (dla całego cyklu w 4 odsłonach) | 5000 zł |
4 | Koordynacja- 1 osoba od koordynacja formalnej + 2 kuratorów od koordynacji produkcji i artystów | 5000 zł |
5 | Koncepcje kuratorskie. ( Szczegółowe opisy kuratorskie. Wytyczne dla grafika.) | 5000 zł |
6 | Promocja i marketing wydarzeń. (Przygotowanie opisów dla mediów, prowadzenie profilu wydarzenia w SM, wysłanie zaproszeń, reklamy w prasie, portalach i mediach społecznościowych. Wydruki i rozprowadzenie materiałów marketingowych przygotowanych przez grafika. ITP) | 5000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 100000 zł |