Cykl czterech koncertów i performance'ów w przestrzeniach Gdyńskich Hal Targowych.

W trakcie weryfikacji szczegółowej
Cyprian Ożóg-Orzegowski (Cyppin@wp.pl)
projektodawca

Skrócony opis projektu

Cykl czterech wydarzeń performatywnych współczesnych artystów i wystaw w przestrzeniach Hali zgodnych z wypracowaną specjalnie na 100 lecie Gdyni ideą kuratorską Agnieszki Wołodźko.
Cykl czterech koncertów niezależnych, nowoczesnych muzyków w przestrzeniach Hali zgodnych z wypracowaną specjalnie na 100 lecie Gdyni ideą kuratorską Michała Miegonia.


Charakter projektu

Miejski w ramach Jubileuszowego Budżetu Obywatelskiego (JBO)

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

kultura


Lokalizacja projektu - Adres

Wójta Radtkego 36, 81-355 GdyniaPolska

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Miejska Hala Targowa

Numery i obręby działek

226201_1.0026.984, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.985, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.986, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.988, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.989, ŚRÓDMIEŚCIE
226201_1.0026.990, ŚRÓDMIEŚCIE

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Cykl czterech działań muzyczno-performerskich w przestrzeniach Hali na 100-lecie Gdyni
Kurator koncertów: Michał Miegoń
Kuratorka performance: Agnieszka Wołodźko

Podczas czterech wydarzeń muzyczno-performerskich publiczność wyruszy w przyszłość Gdyni – zarówno tą, jaką wyobrażali sobie wszyscy Ci, którzy przybywali budować miasto, jak i tą nienamacalną, pełną siły i optymizmu która nas czeka. To w Gdyni pulsowało serce Trójmiejskiej Sceny Alternatywnej, to tu występowały i występują najlepsze solistki wokalne i artystki z całego świata. Performance natomiast nie jest jeszcze formą artystyczną dostatecznie dobrze obeznaną na gdyńskiej scenie artystycznej. Warto, wkraczając w nowe stulecie miasta, rozpropagować szerzej tę interesującą formę ekspresji twórczej.

Cykl czterech, zróżnicowanych a jednak spójnych gdyńską energią wydarzeń pokaże bogactwo lokalnej sceny i stanie się przyczynkiem to ukazania bogactwa kulturalnego naszego miasta w jego stulecie.

Wydarzenie 1) Gdynia – nazwa żeńska

Gdynia była i jest kobietą. Kobiety kształtowały obraz miasta, przez dekady będąc często w cieniu, pozornie z daleka od głównej „sceny” życia Gdyni zdominowanej przez mężczyzn, a jednak nadając jej zdecydowany ton. Podczas pierwszego z występów wystąpią trzy artystki z trzech różnych kulturalnych obszarów, które łączy wrażliwość, czujne, czasem krytyczne zaś czasem dające nadzieję i siłę spojrzenie na świat w piosenkach. Co łączy rubieże Kaszub, nowoczesną Gdynię i Łemkowszczyznę?

Zespoły które mogą zostać zaproszone do realizacji projektu to na przykład: Misia Furtak / Paulina Kowalska / Tatiana Slowi

Performance: zostanie zrealizowany przez artystkę, która w swoim wystąpieniu odniesie się do zagadnień z obszaru szeroko pojętego feminizmu.

Wydarzenie 2) Młode miasto – młoda twórczość

Tanecznym krokiem przez miasto. Tak, jak do Gdyni przypływały i przypływają nowoczesny statki pasażerskie, tak w muzycznym gdyńskim porcie zacumują sztandarowe zespołu mocnego alternatywno-popowego brzmienia. Formacje Żurawie oraz Drewnofromlas reprezentują melodyjne ale i iście rockowe podejście do muzyki alternatywnej, zaś przebojowa Niemoc to zasłużona dla młodej sceny alternatywnej formacja mieszająca instrumentalne granie w klimatach lat 80-tych XX wieku z futurystycznym entoure’agem.

Zespoły które mogą zostać zaproszone do realizacji projektu to na przykład: Niemoc / Żurawie / Drewnofromlas

Performance: będzie stanowił prezentację wrażliwości twórczej artysty/artystki młodego pokolenia.

Wydarzenie 3) Potencjał 100-lecia

W 1926 roku Gdynia uzyskuje prawa miejskie. W tym samym roku w Wielkiej Brytanii nadana zostaje pierwsza audycja muzyki jazzowej w radiu BBC. Nowe gatunku światowej muzyki oraz największy zryw społeczny II RP szły dłoń w dłoń ku przyszłości. Podczas koncertu poznamy nowe spojrzenie na jazzową tradycję prezentowane przez muzyków oraz artystki z Gdyni – z młodego oraz starszego pokolenia. Od Jazzu tradycyjnego przez Yass aż po Jazz elektroniczny.

Zespoły które mogą zostać zaproszone do realizacji projektu to na przykład: Królestwo / Jutra / Neverending Delays

Performance: jego treść odniesie się do wartości i zagrożeń, które pojawiły się w życiu miast europejskich w okresie ostatnich 100-lat.

Wydarzenie 4) Siła alternatywy

Gdyńska Scena Alternatywna była zjawiskiem które zmieniło muzyczną scenę krajową lat 80-tych XX wieku. To świeżość, łączenie gatunków i bezkompromisowość. Jak brzmi Gdynia dziś? Metal, kosmiczny rok, brzmienia akustyczne i melodyjna muzyka elektroniczna – cztery twarze nowej gdyńskiej sceny zaprezentują premierowe materiały w przestrzeni gdyńskich hal.

Zespoły które mogą zostać zaproszone do realizacji projektu to na przykład: 8 Minute Agony / Furrora / Lady Electric / Cisowa-Wrzeszcz

Performance: w swojej prowokującej formie zmusi widzów do odmiennego niż zazwyczaj spojrzenia na otaczającą rzeczywistość.

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Celem projektu jest promocja odważnej i nowoczesnej sztuki w nieoczywistych przestrzeniach.
Projekt jest odpowiedzią na potrzeby:
- budowania więzi z miejscem w celu identyfikowania się z nim mieszkańców,
- dbania o swoje bliskie otoczenie w celu jego zachowania i zindywidualizowania,
- kształtowanie lokalnego patriotyzmu

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
14x performance wraz z organizacją i obsługą techniczną (oświetlenie, nagłośnienie itp.). 40000 zł
24x koncert wraz z organizacją i obsługa techniczną (oświetlenie, nagłośnienie itp.). 40000 zł
3Obsługa graficzna- projekty graficzne plakatów i zaproszeń w wersji przygotowanej do druku i cyfrowej (dla całego cyklu w 4 odsłonach) 5000 zł
4Koordynacja- 1 osoba od koordynacja formalnej + 2 kuratorów od koordynacji produkcji i artystów5000 zł
5Koncepcje kuratorskie. ( Szczegółowe opisy kuratorskie. Wytyczne dla grafika.)5000 zł
6Promocja i marketing wydarzeń. (Przygotowanie opisów dla mediów, prowadzenie profilu wydarzenia w SM, wysłanie zaproszeń, reklamy w prasie, portalach i mediach społecznościowych. Wydruki i rozprowadzenie materiałów marketingowych przygotowanych przez grafika. ITP) 5000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 100000 zł

Załączniki



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy