Sekundniki przy sygnalizatorach dla pieszych i rowerzystów dla poprawy komfortu i bezpieczeństwa na drodze. Trójmiejska Inicjatywa Kierowców

Zweryfikowany negatywnie (niemożliwy do realizacji)
TrojmiejskaInicjatywaKierowcow
projektodawca

Skrócony opis projektu

Sekundniki dla pieszych i rowerzystów wyświetlają czas do końca danej fazy sygnalizacji świetlnej. Dzięki temu zarówno pies, jak i rowerzyści wiedzą, kiedy zapali się zielone światło oraz kiedy się skończy. To rozwiązanie nie tylko uprzyjemnia oczekiwanie na zmianę świateł!
Pieszy lub rowerzysta wiedząc, że za kilka sekund otrzyma zielone światło może zawczasu obejrzeć się w poszukiwaniu nadjeżdżających pojazdów, co poprawia bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych.
Jak wskazują liczne badania naukowe sekundniki ograniczają ilość pieszych przechodzących na czerwonym świetle!


Charakter projektu

Miejski w ramach Klimatycznego Budżetu Obywatelskiego (KBO)

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

komunikacja i organizacja ruchu


Lokalizacja projektu - Adres

Skrzyżowanie ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego z ul. Morską Skrzyżowanie ul. Władysława IV z ul. 10 Lutego
Skrzyżowanie Al. Zwycięstwa z ul. Wielkopolską Skrzyżowanie ul. Lotników z ul. Wielkopolską
Skrzyżowanie ul. Nowowiczlińskiej z ul. Chwaszczyńską (DW 474)
Skrzyżowanie ul. Wielkopolskiej (DW474) z ul. Nowodworcową i Buraczaną
Skrzyżowanie ul. Wielkopolskiej (DW474) z ul. Sopocką i Strzelców
Skrzyżowanie ul. Spacerowej (DW218) z ul. Spacerową (dojazd do Centum Handlowego)
Skrzyżowanie Al. Zwycięstwa z Al. Piłsudzkiego i ul. Władysława IV
Skrzyżowanie ul. Kieleckiej z ul. Śląską i Drogą Gdyńską
Skrzyżowanie ul. Morskiej z ul. Warszawską
Skrzyżowanie ul. Małokaciej, Wielkokackiej, Chwarznieńskiej i Rolniczej

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Sekundniki będą zamontowane przy istniejących sygnalizatorach, na każdym z wlotów.

Numery i obręby działek

Chylonia: 1813; Cisowa: 2403, 2404, 2407, 2408, 2429; Leszczynki:
486,487,506,508,644,1098,1099,1100; Śródmieście: 1514,1515,1642,1653,1654,1816; Orłowo:
1145,1985,1982,1295/1,1295/2,1156/1; Orłowo: 430,440,441,1106; Wielki Kack:
615/2 Karwiny: 67,129,199,203; Karwiny: 794/1,794/2,795,797 Wielki Kack: 2605/1; Mały
Kack: 2740,2741,2745,2751, Wielki Kack: 2644/2,2644/1; Śródmieście:
2410,2453 Wzgórze Św. Maksymiliana: 285/2; Działki leśne: 1367,1368,1369; Wzgórze Św.
Maksymiliana: 24,25,26,28; Działki Leśnie: 219/2,220,221,222, Grabówek: 1326 Działki leśne:
1341,1377,1587,1593; Witomino-Radiostacja: 295, 299/1,401; Witomino-Leśniczówka: 341/2,
519/1,521

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Sekundniki dla pieszych i rowerzystów wyświetlają czas do końca danej fazy sygnalizacji świetlnej. Dzięki temu zarówno pies, jak i rowerzyści wiedzą, kiedy zapali się zielone światło oraz kiedy się skończy. To rozwiązanie nie tylko uprzyjemnia oczekiwanie na zmianę świateł!
Pieszy lub rowerzysta wiedząc, że za kilka sekund otrzyma zielone światło może zawczasu obejrzeć się w poszukiwaniu nadjeżdżających pojazdów, co poprawia bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych. Sekundnik może też zauważyć kierowca i przygotować się na przepuszczenie pieszego lub rowerzysty.
Jak wskazują liczne badania naukowe sekundniki ograniczają ilość pieszych przechodzących na czerwonym świetle, co przekłada się na kolejną poprawę bezpieczeństwa! Po co przechodzić, na czerwonym, skoro wiemy że za kilka sekund zapali nam się zielone światło?

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Sekundniki dla pieszych i rowerzystów wyświetlają czas do końca danej fazy sygnalizacji świetlnej. Dzięki temu zarówno pies, jak i rowerzyści wiedzą, kiedy zapali się zielone światło oraz kiedy się skończy. To rozwiązanie nie tylko uprzyjemnia oczekiwanie na zmianę świateł!
Pieszy lub rowerzysta wiedząc, że za kilka sekund otrzyma zielone światło może zawczasu obejrzeć się w poszukiwaniu nadjeżdżających pojazdów, co poprawia bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Montaż sekundników we wskazanych lokalizacjach 800000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 800000 zł



Komentarze


Roman Paszak

2024-03-02 13:40:44

Badania, które były przeprowadzone w Grudziądzu, jednoznacznie wskazały, iż tego typu urządzenia wpływają negatywnie na zachowanie kierowców, tym samym na bezpieczeństwo w ruchu pojazdów i pieszych. Sekundniki zamontowano w Grudziądzu w pierwszej połowie 2014 roku. Przez kilka miesięcy korzystali z nich kierowcy na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego, Sikorskiego i Mikołaja z Ryńska. Badania wykazały że umieszczony w tym miejscu wideorejestrator Straży Miejskiej notował dużo więcej wjazdów aut na czerwonym świetle niż to miało miejsce przed zamontowaniem liczników. Wynikało to z faktu, iż kierowcy gwałtownie przyspieszali gdy kończył się czas, wyświetlany na sekundniku, który był przeznaczony na przejazd.