Podniesione przejście dla pieszych
Skrócony opis projektu
Bezpieczeństwo pieszych – Obszar ten jest intensywnie użytkowany przez mieszkańców, w tym dzieci, osoby starsze oraz osoby z ograniczoną mobilnością. Tradycyjne przejście dla pieszych nie zapewnia dostatecznej ochrony.
Ograniczenie prędkości pojazdów – Podniesione przejście działa jako naturalny próg zwalniający, co skłania kierowców do zmniejszenia prędkości.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Wielki Kack
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Gryfa Pomorskiego 79 / Waleriana Szefki 2Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
róg Gryfa Pomorskiego 79 / Waleriana Szefki 2Numery i obręby działek
Własność działek
M. Gdynia, spółdzielniaSzczegółowy opis projektu
. Nawierzchnia przejścia
Wykonana z kostki brukowej, asfaltu lub specjalnych płyt antypoślizgowych.
Odpowiednio wyprofilowana, aby zapewnić płynne najazdy dla pojazdów.
Może zawierać oznakowanie poziome (białe pasy „zebry”).
2. Najazdy (pochylnie najazdowe)
Łagodne podjazdy o nachyleniu ok. 1:10 – 1:20.
Wykonane z asfaltu, betonu lub kostki brukowej.
Często mają inne oznaczenie wizualne, np. w kolorze czerwonym.
3. Oznakowanie poziome i pionowe
Poziome: Białe pasy na jezdni (malowane farbą lub termoplastyczne).
Pionowe: Znaki D-6 („przejście dla pieszych”), czasem dodatkowe oznaczenia LED.
4. Oświetlenie
Lampy LED oświetlające przejście i jego najbliższe otoczenie.
Czasem stosuje się oświetlenie wbudowane w nawierzchnię.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Bezpieczeństwo pieszych – Obszar ten jest intensywnie użytkowany przez mieszkańców, w tym dzieci, osoby starsze oraz osoby z ograniczoną mobilnością. Tradycyjne przejście dla pieszych nie zapewnia dostatecznej ochrony.
Ograniczenie prędkości pojazdów – Podniesione przejście działa jako naturalny próg zwalniający, co skłania kierowców do zmniejszenia prędkości.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | koszt budowy podwyższonego przejścia na 18 000 zł, a instalację sygnalizacji aktywnego przejścia na 50 000 zł, co łącznie wynosi 68 000 zł | 68000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 68000 zł |