Podniesione przejście dla pieszych

Zweryfikowany negatywnie (braki formalne)
KomaMada (a.komorowski79@gmail.com)
projektodawca

Skrócony opis projektu

Bezpieczeństwo pieszych – Obszar ten jest intensywnie użytkowany przez mieszkańców, w tym dzieci, osoby starsze oraz osoby z ograniczoną mobilnością. Tradycyjne przejście dla pieszych nie zapewnia dostatecznej ochrony.
Ograniczenie prędkości pojazdów – Podniesione przejście działa jako naturalny próg zwalniający, co skłania kierowców do zmniejszenia prędkości.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Wielki Kack

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

komunikacja i organizacja ruchu


Lokalizacja projektu - Adres

Gryfa Pomorskiego 79 / Waleriana Szefki 2

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

róg Gryfa Pomorskiego 79 / Waleriana Szefki 2


Numery i obręby działek


Własność działek

M. Gdynia, spółdzielnia

Szczegółowy opis projektu

. Nawierzchnia przejścia
Wykonana z kostki brukowej, asfaltu lub specjalnych płyt antypoślizgowych.
Odpowiednio wyprofilowana, aby zapewnić płynne najazdy dla pojazdów.
Może zawierać oznakowanie poziome (białe pasy „zebry”).
2. Najazdy (pochylnie najazdowe)
Łagodne podjazdy o nachyleniu ok. 1:10 – 1:20.
Wykonane z asfaltu, betonu lub kostki brukowej.
Często mają inne oznaczenie wizualne, np. w kolorze czerwonym.
3. Oznakowanie poziome i pionowe
Poziome: Białe pasy na jezdni (malowane farbą lub termoplastyczne).
Pionowe: Znaki D-6 („przejście dla pieszych”), czasem dodatkowe oznaczenia LED.
4. Oświetlenie
Lampy LED oświetlające przejście i jego najbliższe otoczenie.
Czasem stosuje się oświetlenie wbudowane w nawierzchnię.

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Bezpieczeństwo pieszych – Obszar ten jest intensywnie użytkowany przez mieszkańców, w tym dzieci, osoby starsze oraz osoby z ograniczoną mobilnością. Tradycyjne przejście dla pieszych nie zapewnia dostatecznej ochrony.
Ograniczenie prędkości pojazdów – Podniesione przejście działa jako naturalny próg zwalniający, co skłania kierowców do zmniejszenia prędkości.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1koszt budowy podwyższonego przejścia na 18 000 zł, a instalację sygnalizacji aktywnego przejścia na 50 000 zł, co łącznie wynosi 68 000 zł68000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 68000 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy