Poprawa bezpieczeństwa pieszych poprzez doświetlenie i zabezpieczenie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Sopockiej, Podleśnej i Wzgórze Bernadowo
Skrócony opis projektu
Wspólnie poprawmy bezpieczeństwo pieszych przy ulicy Sopockiej. Ulica Sopocka jest ulicą, którą przecina ważne przejście dla pieszych dla mieszkańców Bernadowa i os. Sopocka Brama. Mieszkańcy dla załatwiania codziennych spraw takich jak pójście do szkoły, wizyta lekarska, czy zakupy muszą przechodzić na drugą stronę tej ulicy. Robią tak również wtedy, gdy udają się w podróż do innych dzielnic autobusami z przystanków ZKM, w szczególności przystanku Podleśna. Wśród tych osób nie brak dzieci (w szczególności obok szkoły), jak również seniorów.
Każdy z nas jest pieszym! Dlatego zachęcamy do głosowania!
Charakter projektu
Dzielnicowy, Mały Kack
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Skrzyżowanie Sopocka/Podleśna/Wzg. BernadowoLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Skrzyżowanie Sopocka/Podleśna/Wzg. BernadowoNumery i obręby działek
2654, 2655 - obr. Wielki KackWłasność działek
M. Gdynia, Skarb PaństwaSzczegółowy opis projektu
Ulica Sopocka jest ulicą, którą przecina ważne przejście dla pieszych dla mieszkańców Bernadowa i os. Sopocka Brama. Mieszkańcy dla załatwiania codziennych spraw takich jak pójście do szkoły, wizyta lekarska, czy zakupy muszą przechodzić na drugą stronę tej ulicy. Robią tak również wtedy, gdy udają się w podróż do innych dzielnic autobusami z przystanków ZKM, w szczególności przystanku Podleśna. Wśród tych osób nie brak dzieci (w szczególności obok szkoły), jak również seniorów.
Jednocześnie mury oporowe i ogrodzenia zasłaniają widoczność kierowcom wyjeżdżającym w szczególności ze Wzg. Bernadowa. Wzdłuż ulicy Sopockiej zaś nie ma żadnych uspokojenia ruchu, stąd dochodzi tam do licznych przekroczeń prędkości. Stąd wymagane w tym miejscu jest uspokojenie ruchu w postaci wyniesienia przejścia dla pieszych.
W efekcie kierowcy będą zmuszeni do zredukowania swojej prędkości do 50 km/h, a w okolicy przejść dla pieszych - do 30 km/h. Ze względu na bliskość przystanków ZKM wyniesienie przejść nie wpłynie na czas podróży ZKM, ponieważ pojazdy komunikacji publicznej w tych miejscach zwalniają dojeżdżając/ruszając z przystanków. Wizja zero (zero wypadków, zero kolizji, zero zabitych i rannych) może spełnić się na Dąbrowie. Każdy z nas jest pieszym, każdy z nas potrzebuje od czasu do czasu dostać się do punktów w pobliżu Sopockiej i Karwin PKM. Dlatego zachęcamy do głosowania!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa pieszych oraz komfortu kierowców wyjeżdżających z podporządkowanych ulic (Podleśna, Wzg. Bernadowo). Ulica Sopocka to miejsce, gdzie kierowcy nagminnie przekraczają prędkość ignorując znaki, stąd niezbędne jest fizyczne uspokojenie ruchu.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Wyniesienie przejścia dla pieszych | 200000 zł |
2 | Dokumentacja projektowa (20%) | 40000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 240000 zł |