Poprawa bezpieczeństwa pieszych poprzez doświetlenie i zabezpieczenie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Sopockiej, Podleśnej i Wzgórze Bernadowo

Wycofany przez Wnioskodawcę
bogdynia2022
projektodawca

Skrócony opis projektu

Wspólnie poprawmy bezpieczeństwo pieszych przy ulicy Sopockiej. Ulica Sopocka jest ulicą, którą przecina ważne przejście dla pieszych dla mieszkańców Bernadowa i os. Sopocka Brama. Mieszkańcy dla załatwiania codziennych spraw takich jak pójście do szkoły, wizyta lekarska, czy zakupy muszą przechodzić na drugą stronę tej ulicy. Robią tak również wtedy, gdy udają się w podróż do innych dzielnic autobusami z przystanków ZKM, w szczególności przystanku Podleśna. Wśród tych osób nie brak dzieci (w szczególności obok szkoły), jak również seniorów.

Każdy z nas jest pieszym! Dlatego zachęcamy do głosowania!


Charakter projektu

Dzielnicowy, Mały Kack

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

komunikacja i organizacja ruchu


Lokalizacja projektu - Adres

Skrzyżowanie Sopocka/Podleśna/Wzg. Bernadowo

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Skrzyżowanie Sopocka/Podleśna/Wzg. Bernadowo


Numery i obręby działek

2654, 2655 - obr. Wielki Kack

Własność działek

M. Gdynia, Skarb Państwa

Szczegółowy opis projektu

Ulica Sopocka jest ulicą, którą przecina ważne przejście dla pieszych dla mieszkańców Bernadowa i os. Sopocka Brama. Mieszkańcy dla załatwiania codziennych spraw takich jak pójście do szkoły, wizyta lekarska, czy zakupy muszą przechodzić na drugą stronę tej ulicy. Robią tak również wtedy, gdy udają się w podróż do innych dzielnic autobusami z przystanków ZKM, w szczególności przystanku Podleśna. Wśród tych osób nie brak dzieci (w szczególności obok szkoły), jak również seniorów.

Jednocześnie mury oporowe i ogrodzenia zasłaniają widoczność kierowcom wyjeżdżającym w szczególności ze Wzg. Bernadowa. Wzdłuż ulicy Sopockiej zaś nie ma żadnych uspokojenia ruchu, stąd dochodzi tam do licznych przekroczeń prędkości. Stąd wymagane w tym miejscu jest uspokojenie ruchu w postaci wyniesienia przejścia dla pieszych.

W efekcie kierowcy będą zmuszeni do zredukowania swojej prędkości do 50 km/h, a w okolicy przejść dla pieszych - do 30 km/h. Ze względu na bliskość przystanków ZKM wyniesienie przejść nie wpłynie na czas podróży ZKM, ponieważ pojazdy komunikacji publicznej w tych miejscach zwalniają dojeżdżając/ruszając z przystanków. Wizja zero (zero wypadków, zero kolizji, zero zabitych i rannych) może spełnić się na Dąbrowie. Każdy z nas jest pieszym, każdy z nas potrzebuje od czasu do czasu dostać się do punktów w pobliżu Sopockiej i Karwin PKM. Dlatego zachęcamy do głosowania!

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa pieszych oraz komfortu kierowców wyjeżdżających z podporządkowanych ulic (Podleśna, Wzg. Bernadowo). Ulica Sopocka to miejsce, gdzie kierowcy nagminnie przekraczają prędkość ignorując znaki, stąd niezbędne jest fizyczne uspokojenie ruchu.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Wyniesienie przejścia dla pieszych200000 zł
2Dokumentacja projektowa (20%)40000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 240000 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy