Zakup książek, komiksów, gier planszowych oraz wydarzenia literackie w Bibliotece Cisowa.
Skrócony opis projektu
Biblioteka Cisowa funkcjonuje w nowej lokalizacji już trzeci rok. Jest miejscem przyjaznym dla dzieci, dorosłych oraz seniorów. Zakup nowych gier planszowych z możliwością wypożyczenia oraz książek z szeroko pojętej literatury pozwoli na wzbogacenie oferty. Natomiast wydarzenia literackie dla dzieci oraz dorosłych w tym spotkania autorskie to doskonały sposób na promocje biblioteki oraz czytelnictwa. Takie urozmaicenie działalności biblioteki zachęci mieszkańców dzielnicy, nie będących jeszcze czytelnikami, do odwiedzin placówki.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Cisowa
Typ projektu
Projekt mały
Kategorie projektu
kultura, edukacja
Lokalizacja projektu - Adres
Chylońska 237, Gdynia CisowaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Filia nr 6 Biblioteka GdyniaNumery i obręby działek
Własność działek
---Szczegółowy opis projektu
Biblioteka cisowa funkcjonuje w swojej nowej lokalizacji już trzeci rok, współpracując z pobliskimi przedszkolami, szkołą, żłobkiem, Dzielnicowym Ośrodkiem Pomocy Społecznej czy Gdyńskim Centrum Sportu. Obecnie Biblioteka Cisowa udostępnia książki, audiobooki, gry planszowe, czasopisma oraz lekki sprzęt remontowy. Czytelnicy natomiast mogą korzystać ze stanowisk komputerowych, czytelni, studia do nagrywania podcastów czy multimedialnego magicznego dywanu.
Celem projektu jest przede wszystkim poprawa jakości zbiorów, promowanie czytelnictwa, integracja oraz aktywizacja mieszkańców w różnych grupach wiekowych. Projekt również realizuje ideę społeczeństwa lokalnego i świadomego swoich potrzeb. Cykle nieodpłatnych wydarzeń o charakterze kulturalno-edukacyjnym zaktywizują mieszkańców dzielnicy Cisowa. Dodatkowo miejsce realizacji projektu umożliwi popularyzację czytelnictwa i pozwoli na dotarcie do większej liczby mieszkańców. Projekt zakładałby spotkania autorskie oraz warsztaty skierowane do poszczególnych grup odbiorców.
4 spotkania autorskie – jedno spotkanie na kwartał
4 wydarzenia literackie dla dzieci – jedno spotkanie na kwartał
Zakup książek oraz gier planszowych odbywałby się w kilku etapach.
Etap 1 – zbieranie propozycji zakupowych od czytelników/mieszkańców (dotyczy książek i gier);
Etap 2 weryfikacja propozycji przez bibliotekarzy oraz ich zakup;
Etap 3 opracowanie oraz przygotowanie do wypożyczania;
Uwaga! Kalkulacje przygotowano w oparciu o koszty planowane. W trakcie realizacji projektu zaplanowane kwoty mogą zostać przesunięte pomiędzy poszczególnymi pozycjami budżetu przedsięwzięcia, w taki sposób, aby nie uległa zmianie ogólna kwota projektu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
- Wzbogacenie oferty Biblioteki Cisowa
- promowanie czytelnictwa i zachęcenie do czytania
- uświadomienie rodzicom roli książki i nawyku czytania w procesie edukacji i życiu dziecka
- rozwijanie zainteresowań dzięki stworzeniu odpowiednich warunków
- aktywizacja mieszkańców w różnych grupach wiekowych
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Zakup książek i komiksów | 8000 zł |
2 | Zakup gier planszowych | 2000 zł |
3 | Spotkania autorskie | 7500 zł |
4 | Wydarzenia literackie dla dzieci | 2300 zł |
5 | Promocja | 200 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 20000 zł |