Zakup książek, komiksów, gier planszowych oraz wydarzenia literackie w Bibliotece Cisowa.

W trakcie weryfikacji szczegółowej
Karolina Płotka (karolhannaina@gmail.com)
projektodawca

Skrócony opis projektu

Biblioteka Cisowa funkcjonuje w nowej lokalizacji już trzeci rok. Jest miejscem przyjaznym dla dzieci, dorosłych oraz seniorów. Zakup nowych gier planszowych z możliwością wypożyczenia oraz książek z szeroko pojętej literatury pozwoli na wzbogacenie oferty. Natomiast wydarzenia literackie dla dzieci oraz dorosłych w tym spotkania autorskie to doskonały sposób na promocje biblioteki oraz czytelnictwa. Takie urozmaicenie działalności biblioteki zachęci mieszkańców dzielnicy, nie będących jeszcze czytelnikami, do odwiedzin placówki.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Cisowa

Typ projektu

Projekt mały

Kategorie projektu

kultura, edukacja


Lokalizacja projektu - Adres

Chylońska 237, Gdynia Cisowa

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Filia nr 6 Biblioteka Gdynia

Numery i obręby działek


Własność działek

---

Szczegółowy opis projektu

Biblioteka cisowa funkcjonuje w swojej nowej lokalizacji już trzeci rok, współpracując z pobliskimi przedszkolami, szkołą, żłobkiem, Dzielnicowym Ośrodkiem Pomocy Społecznej czy Gdyńskim Centrum Sportu. Obecnie Biblioteka Cisowa udostępnia książki, audiobooki, gry planszowe, czasopisma oraz lekki sprzęt remontowy. Czytelnicy natomiast mogą korzystać ze stanowisk komputerowych, czytelni, studia do nagrywania podcastów czy multimedialnego magicznego dywanu.
Celem projektu jest przede wszystkim poprawa jakości zbiorów, promowanie czytelnictwa, integracja oraz aktywizacja mieszkańców w różnych grupach wiekowych. Projekt również realizuje ideę społeczeństwa lokalnego i świadomego swoich potrzeb. Cykle nieodpłatnych wydarzeń o charakterze kulturalno-edukacyjnym zaktywizują mieszkańców dzielnicy Cisowa. Dodatkowo miejsce realizacji projektu umożliwi popularyzację czytelnictwa i pozwoli na dotarcie do większej liczby mieszkańców. Projekt zakładałby spotkania autorskie oraz warsztaty skierowane do poszczególnych grup odbiorców.
4 spotkania autorskie – jedno spotkanie na kwartał
4 wydarzenia literackie dla dzieci – jedno spotkanie na kwartał
Zakup książek oraz gier planszowych odbywałby się w kilku etapach.
Etap 1 – zbieranie propozycji zakupowych od czytelników/mieszkańców (dotyczy książek i gier);
Etap 2 weryfikacja propozycji przez bibliotekarzy oraz ich zakup;
Etap 3 opracowanie oraz przygotowanie do wypożyczania;
Uwaga! Kalkulacje przygotowano w oparciu o koszty planowane. W trakcie realizacji projektu zaplanowane kwoty mogą zostać przesunięte pomiędzy poszczególnymi pozycjami budżetu przedsięwzięcia, w taki sposób, aby nie uległa zmianie ogólna kwota projektu.

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

- Wzbogacenie oferty Biblioteki Cisowa
- promowanie czytelnictwa i zachęcenie do czytania
- uświadomienie rodzicom roli książki i nawyku czytania w procesie edukacji i życiu dziecka
- rozwijanie zainteresowań dzięki stworzeniu odpowiednich warunków
- aktywizacja mieszkańców w różnych grupach wiekowych

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Zakup książek i komiksów8000 zł
2Zakup gier planszowych2000 zł
3Spotkania autorskie 7500 zł
4Wydarzenia literackie dla dzieci2300 zł
5Promocja200 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 20000 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy