Ciąg pieszo-rowerowy przy ul. Chabrowej - od ul. Żurawiej do Osiedla Zamek wraz z nasadzeniami zieleni
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada powstanie użytecznego dla pieszych i rowerzystów ciągu pieszo-rowerowego szerokości 3m z nawierzchni bitumicznej, stanowiącego połączenie z istniejącą częścią ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Chabrowej od ul. Żurawiej od stacji Mevo w stronę Osiedla Zamek (długość ok 150m). Ciąg pieszo-rowerowy będzie częścią bezpiecznej drogi zarówno pieszych, jak i rowerzystów w miejsce obecnego wąskiego chodnika. Zachowana zostanie część chodnika z kostki betonowej przy przystanku ZKM, a obok dołożona będzie część bitumiczna ciągu.
Ważną częścią projektu jest też estetyzacja zieleńców wzdłuż ciągu przez nasadzenia drzew ozdobnych, krzewów, bylin, kwiatów.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Pustki Cisowskie-Demptowo
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
przestrzeń publiczna
Lokalizacja projektu - Adres
ul. Chabrowa, do ul. Żurawiej do Osiedla Zamek, wzdłuż adresów ul. Malinowa 19 do 24Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
ul. Chabrowa, do ul. Żurawiej do Osiedla Zamek, wzdłuż adresów ul. Malinowa 19 do 24Numery i obręby działek
obręb Pustki Cisowskie działka 171, 176, 178, 185Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Projekt zakłada powstanie użytecznego dla pieszych i rowerzystów ciągu pieszo-rowerowego szerokości 3m z nawierzchni bitumicznej, stanowiącego połączenie z istniejącą częścią ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Chabrowej od ul. Żurawiej od stacji Mevo w stronę Osiedla Zamek (długość ok 150m). Ciąg pieszo-rowerowy będzie częścią bezpiecznej drogi zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów w miejsce obecnego wąskiego chodnika. Zachowana zostanie część chodnika z kostki betonowej przy przystanku ZKM, a obok dołożona będzie część bitumiczna ciągu pieszo-rowerowego, dzięki temu stworzy się bezpieczną przestrzeń zarówno na przystanku jak i na ciągu pieszo-rowerowym. Ścieżka na przełaj wydeptana przez pieszych między Chabrową a Żurawią również zostanie częścią ciągu pieszo-rowerowego. Odpowiednio wzdłuż ciągu pieszo-rowerowego nastąpi przesunięcie stacji Mevo.
Ważną częścią projektu jest też estetyzacja zieleńców wzdłuż ciągu między nim a ulicą przez nasadzenia drzew ozdobnych np. śliw wiśniowych, krzewów, bylin, kwiatów.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Powstanie użytecznego dla pieszych i rowerzystów ciągu pieszo-rowerowego szerokości 3m z nawierzchni bitumicznej, stanowiącego połączenie z istniejącą częścią ciągu pieszo-rowerowego od stacji mevo w stronę Osiedla Zamek. Estetyzacja zieleńców poprzez wzdłuż ciągu przez nasadzenia drzew ozdobnych, krzewów, bylin, kwiatów.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Budowa ciągu pieszo-rowerowego z nawierzchni bitumicznej, długości ok. 150m2, szerokości 3m, z obrzeżami, z rozbiórką i wywozem starego chodnika (bez części na wysokości przystanku) ok. 100m | 186480 zł |
2 | Zazielenienie rabat - byliny, krzewy, kwiaty ok. 150m2z 3-letnią pielęgnacją | 60000 zł |
3 | Drzewa 7 szt. z 3-letnią pielęgnacją | 24000 zł |
4 | Odpowiednie przesunięcie stacji Mevo wzdłuż ciągu pieszo-rowerowego | 7000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 277480 zł |