Montaż progów zwalniających na przejściach dla pieszych przy skrzyżowaniach ulicy Legionów/Syrokomli i Legionów/Ujejskiego
Skrócony opis projektu
Projekt dotyczy montażu progów zwalniających na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniach ulic Legionów/Syrokomli oraz Legionów/Ujejskiego, w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych oraz zmniejszenia prędkości pojazdów. Dodatkowo, w ramach projektu zaplanowano przebudowę kanalizacji deszczowej, aby zapewnić odpowiednie odwodnienie oraz doświetlenie przejść, co poprawi widoczność i bezpieczeństwo, szczególnie po zmroku.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Wzgórze Św. Maksymiliana
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Legionów/Syrokomli i Legionów/UjejskiegoLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Numery i obręby działek
Legionów - Ujejskiego: dz. 750, obr. Wzgórze Św. Maksymiliana,Syrokomli – Legionów: dz. 753, obr. Wzgórze Św. Maksymiliana
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Projekt polega na montażu progów zwalniających na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniach ulic Legionów/Syrokomli oraz Legionów/Ujejskiego w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych oraz zmniejszenia prędkości pojazdów w tych newralgicznych miejscach. Projekt obejmuje zaplanowanie i wykonanie prac związanych z budową oraz montażem progów, a także zapewnienie odpowiednich oznaczeń i dostosowanie infrastruktury do nowych wymagań. Dodatkowo, w ramach projektu przewidziano przebudowę kanalizacji deszczowej oraz doświetlenie przejść dla pieszych, aby zwiększyć komfort i bezpieczeństwo użytkowników dróg.
Elementy składające się na projekt:
Montaż progów zwalniających:
Progi zwalniające zostaną zamontowane na przejściu dla pieszych wzdłuż obu skrzyżowań (Legionów/Syrokomli oraz Legionów/Ujejskiego). Progi będą wykonane z materiałów takich jak asfalt, beton lub gumowa nawierzchnia, odpowiednich do zapewnienia trwałości oraz komfortu poruszania się pojazdów i pieszych. Zostaną zaprojektowane tak, aby były skuteczne w spowalnianiu pojazdów, jednocześnie nie powodując nadmiernych drgań ani uszkodzeń pojazdów.
Oznaczenia poziome:
Progi będą oznaczone odpowiednimi farbami drogowymi, które zapewnią widoczność zarówno w dzień, jak i w nocy. Oznaczenia będą wyraźnie wskazywały na obecność progów i zmieniające się warunki na drodze. Progi będą malowane w kontrastowych kolorach, takich jak biały, żółty lub pomarańczowy, aby zwiększyć ich widoczność, szczególnie w warunkach nocnych lub przy złych warunkach atmosferycznych.
Oznaczenia pionowe (znaki drogowe):
Wokół skrzyżowań i w rejonie przejść dla pieszych pojawią się znaki drogowe informujące kierowców o progach zwalniających. Znaki te będą jasno wskazywały konieczność zwolnienia prędkości przed przejściem, w celu zwiększenia ostrożności kierowców i zapobiegania wypadkom. Znaki mogą obejmować oznaczenie „Progi zwalniające” oraz ostrzeżenie o „Przejściu dla pieszych”.
Prace ziemne i przygotowanie nawierzchni:
Przed montażem progów zwalniających konieczne będzie przeprowadzenie prac ziemnych, które mogą obejmować usunięcie istniejącej nawierzchni, wyrównanie terenu oraz przygotowanie podłoża pod montaż progów. W przypadku użycia materiałów betonowych lub innych trwałych nawierzchni, będą musiały zostać wykonane odpowiednie prace instalacyjne.
Przebudowa kanalizacji deszczowej:
W miejscach montażu progów zwalniających zostanie przeprowadzona przebudowa kanalizacji deszczowej, aby zapewnić odpowiednie odwodnienie jezdni oraz przejść dla pieszych. Nowa kanalizacja pozwoli na skuteczne odprowadzenie wód opadowych, zapobiegając ich gromadzeniu się na jezdni oraz przy przejściu dla pieszych. Prace te obejmą m.in. instalację nowych rur, studzienek oraz dostosowanie istniejących elementów infrastruktury kanalizacyjnej do nowych warunków.
Doświetlenie przejść dla pieszych:
W rejonie przejść dla pieszych, na których zamontowane będą progi zwalniające, zostaną zamontowane dodatkowe lampy oświetleniowe. Doświetlenie tych przejść poprawi widoczność pieszych, zwłaszcza w godzinach wieczornych oraz w trudnych warunkach atmosferycznych (np. mgła, deszcz). Dodatkowe oświetlenie wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa pieszych, szczególnie dzieci i osób starszych.
Bezpieczeństwo i organizacja ruchu:
W czasie realizacji projektu, w obrębie skrzyżowań i przejść dla pieszych, zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, aby zapewnić bezpieczeństwo zarówno dla pieszych, jak i kierowców. Wykonawcy muszą zadbać o odpowiednie zabezpieczenie terenu budowy oraz informowanie kierowców o zmianach w organizacji ruchu.
Badania i analiza ruchu drogowego:
Przed montażem progów zostaną przeprowadzone badania natężenia ruchu drogowego w rejonach skrzyżowań, aby dopasować liczbę i rozmieszczenie progów do rzeczywistych potrzeb. Po zakończeniu instalacji progów zwalniających będą również przeprowadzone analizy, aby ocenić skuteczność projektu, w tym zmiany w prędkości pojazdów oraz bezpieczeństwie pieszych.
Monitorowanie i konserwacja:
Po zakończeniu montażu, system progów zwalniających oraz infrastruktura towarzysząca (kanalizacja deszczowa, doświetlenie) będą podlegały regularnej konserwacji i kontroli, aby zapewnić ich sprawność przez długie lata. Konserwacja obejmie m.in. malowanie progów, naprawy ewentualnych uszkodzeń nawierzchni oraz monitorowanie stanu technicznego całej infrastruktury.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest montaż progów zwalniających na przejściach dla pieszych przy skrzyżowaniach ulicy Legionów/Syrokomli oraz Legionów/Ujejskiego. Instalacja progów ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa pieszych, zmniejszenie prędkości pojazdów w rejonach przejść oraz poprawę komfortu poruszania się osób w obrębie tych skrzyżowań.
Uzasadnienie potrzeby realizacji
*Zwiększenie bezpieczeństwa
*Wzrost świadomości kierowców
*Poprawa jakości życia
*Dostosowanie do przepisów i norm
*Mniej wypadków
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Progi w formie wyniesień x2 | 200000 zł |
2 | Przebudowa kanalizacji deszczowej | 70000 zł |
3 | Doświetlenie przejść dla pieszych | 12000 zł |
4 | Oznaczenia poziome i pionowe (znaki drogowe) | 12000 zł |
5 | Prace ziemne i przygotowanie nawierzchni | 30000 zł |
6 | Koszt organizacji ruchu i zabezpieczenia terenu budowy | 5000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 329000 zł |