Montaż progów zwalniających na przejściach dla pieszych przy skrzyżowaniach ulicy Legionów/Syrokomli i Legionów/Ujejskiego.
Skrócony opis projektu
Projekt polega na zaprojektowaniu, zbudowaniu i wdrożeniu progów zwalniających w miejscach przejść dla pieszych przy skrzyżowaniach ulic Legionów/Syrokomli oraz Legionów/Ujejskiego. Składa się on z kilku etapów, takich jak montaż progów, oznaczenie poziome i pionowe, prace przygotowawcze, analiza ruchu oraz monitorowanie po zakończeniu realizacji. Projekt będzie miał na celu zwiększenie bezpieczeństwa pieszych, poprawę warunków ruchu drogowego oraz zmniejszenie liczby wypadków w tych newralgicznych punktach dzielnicy.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Wzgórze Św. Maksymiliana
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Legnioów/Syrokomli i Legionów/UjejskiegoLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Numery i obręby działek
Legionów - Ujejskiego: dz. 750, obr. Wzgórze Św. Maksymiliana,Syrokomli – Legionów: dz. 753, obr. Wzgórze Św. Maksymiliana
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Projekt polega na montażu progów zwalniających na przejściach dla pieszych przy skrzyżowaniach ulic Legionów/Syrokomli oraz Legionów/Ujejskiego w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych oraz zmniejszenia prędkości pojazdów w tych newralgicznych miejscach. Projekt obejmuje zaplanowanie i wykonanie prac związanych z budową oraz montażem progów, a także zapewnienie odpowiednich oznaczeń i dostosowanie infrastruktury do nowych wymagań.
Elementy składające się na projekt:
Montaż progów zwalniających:
Progi zwalniające będą zamontowane na przejściu dla pieszych wzdłuż obu skrzyżowań (Legionów/Syrokomli oraz Legionów/Ujejskiego). Progi będą wykonane z materiałów takich jak asfalt, beton lub gumowa nawierzchnia, odpowiednich do zapewnienia trwałości oraz komfortu poruszania się pojazdów i pieszych.
Zostaną zaprojektowane tak, aby były skuteczne w spowalnianiu pojazdów, jednocześnie nie powodując nadmiernych drgań ani uszkodzeń pojazdów.
Oznaczenia poziome:
Progi będą oznaczone odpowiednimi farbami drogowymi, które zapewnią widoczność zarówno w dzień, jak i w nocy. Oznaczenia będą wyraźnie wskazywały na obecność progów i zmieniające się warunki na drodze.
Progi będą malowane w kontrastowych kolorach, takich jak biały, żółty lub pomarańczowy, aby zwiększyć ich widoczność, szczególnie w warunkach nocnych lub przy złych warunkach atmosferycznych.
Oznaczenia pionowe (znaki drogowe):
Wokół skrzyżowań i w rejonie przejść dla pieszych pojawią się znaki drogowe informujące kierowców o progach zwalniających. Znaki te będą jasno wskazywały konieczność zwolnienia prędkości przed przejściem, w celu zwiększenia ostrożności kierowców i zapobiegania wypadkom.
Znaki mogą obejmować oznaczenie „Progi zwalniające” oraz ostrzeżenie o „Przejściu dla pieszych”.
Prace ziemne i przygotowanie nawierzchni:
Przed montażem progów zwalniających konieczne będzie przeprowadzenie prac ziemnych, które mogą obejmować usunięcie istniejącej nawierzchni, wyrównanie terenu oraz przygotowanie podłoża pod montaż progów.
W przypadku użycia materiałów betonowych lub innych trwałych nawierzchni, będą musiały zostać wykonane odpowiednie prace instalacyjne.
Bezpieczeństwo i organizacja ruchu:
W czasie realizacji projektu, w obrębie skrzyżowań i przejść dla pieszych, zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, aby zapewnić bezpieczeństwo zarówno dla pieszych, jak i kierowców.
Wykonawcy muszą zadbać o odpowiednie zabezpieczenie terenu budowy oraz informowanie kierowców o zmianach w organizacji ruchu.
Badania i analiza ruchu drogowego:
Przed montażem progów zostaną przeprowadzone badania natężenia ruchu drogowego w rejonach skrzyżowań, aby dopasować liczbę i rozmieszczenie progów do rzeczywistych potrzeb.
Po zakończeniu instalacji progów zwalniających będą również przeprowadzone analizy, aby ocenić skuteczność projektu, w tym zmiany w prędkości pojazdów oraz bezpieczeństwie pieszych.
Monitorowanie i konserwacja:
Po zakończeniu montażu, system progów zwalniających będzie podlegał regularnej konserwacji i kontroli, aby zapewnić ich sprawność przez długie lata. Konserwacja obejmie m.in. malowanie progów, naprawy ewentualnych uszkodzeń oraz monitorowanie stanu technicznego całej infrastruktury.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest montaż progów zwalniających na przejściach dla pieszych przy skrzyżowaniach ulicy Legionów/Syrokomli oraz Legionów/Ujejskiego. Instalacja progów ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa pieszych, zmniejszenie prędkości pojazdów w rejonach przejść oraz poprawę komfortu poruszania się osób w obrębie tych skrzyżowań.
Uzasadnienie potrzeby realizacji
*Zwiększenie bezpieczeństwa
*Wzrost świadomości kierowców
*Poprawa jakości życia
*Dostosowanie do przepisów i norm
*Mniej wypadków
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Progix4 (zakup 4 progów) | 16000 zł |
2 | Montaż progów (usługa, przygotowanie terenu, transport i instalacja) | 8000 zł |
3 | Oznaczenia pionowe 2x2 i poziome 2x2 (malowanie, oznaczenie, zakup, montaż) | 6000 zł |
4 | Prace przygotowawcze (usunięcie istniejącej nawierzchni, wyrównanie terenu oraz przygotowanie podłoża pod progi zwalniające) | 8000 zł |
5 | Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, ustawienie barier ochronnych, oznakowania tymczasowego | 8000 zł |
6 | Koszt projektu i administracji | 5000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 51000 zł |