Dwa filmy 360° z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, ukazujące Gdynię w okresie pradziejowym oraz II wojny światowej na tarasie widokowym przy ulicy Zawiszy Czarnego 1
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada stworzenie dwóch filmów w technologii 360° i wirtualnej rzeczywistości, przedstawiających Gdynię w okresie pradziejowym, kiedy ustępował lądolód oraz w okresie II wojny światowej, które będą prezentowane z wykorzystaniem gogli VR w ogólnodostępnej przestrzeni tarasu w budynku Muzeum Miasta Gdyni z widokiem Śródmieście, Kamienną Górę, Kępę Oksywską, plażę miejską i port. Projekt jest rozbudową zeszłorocznej inwestycji w ramach JBO, zakładającej stworzenie stanowisk VR oraz przygotowanie pierwszego filmu 360° i wirtualnej rzeczywistości o Gdyni z 1926 roku. Nowoczesny sposób popularyzacji historii pozwoli również na porównanie ze współczesnym widokiem z tej samej perspektywy.
Charakter projektu
Miejski w ramach Jubileuszowego Budżetu Obywatelskiego (JBO)
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
przestrzeń publiczna, kultura, edukacja
Lokalizacja projektu - Adres
Muzeum Miasta Gdyni, ul. Zawiszy Czarnego 1A, 81-374 GdyniaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Taras widokowy na drugim piętrze budynku Muzeum Miasta Gdyni z widokiem na Śródmieście, Kamienną Górę, Kępę Oksywską, plażę miejską i port.Numery i obręby działek
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Projekt zakłada stworzenie dwóch filmów w technologii 360° z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, przedstawiających Gdynię w okresie pradziejowym, kiedy ustępował lądolód, Morze Bałtyckie było cofnięte, a na terenie miasta pojawiali się pierwsi ludzie oraz w okresie II wojny światowej, prezentujące miasto pod okupacją, po nalotach aliantów i port zmieniony w bazę niemieckiej Marynarki Wojennej Kriegsmarine. Filmy nawiązują do dwóch pierwszych tomów Monografii Gdyni – „Niepoznana” i „Heroiczna”, które opisują te okresy w historii miasta. Rezultaty projektu prezentowane będą w ogólnodostępnej przestrzeni zewnętrznego tarasu na drugim piętrze budynku Muzeum Miasta Gdyni z widokiem na otoczenie, w tym Śródmieście, Kamienną Górę, Kępę Oksywską, plażę miejską i port. Projekt jest rozbudową zeszłorocznej inwestycji w ramach JBO, która zakładała stworzenie stanowisk VR oraz przygotowanie pierwszego filmu 360° z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości o Gdyni z 1926 roku.
Taki sposób popularyzacji historii w nowoczesny sposób pozwoli również na bezpośrednie porównanie stworzonego w technologii VR filmu oraz współczesnego widoku z tej samej perspektywy. Projekt jest skierowany zarówno do mieszkańców, jak i turystów, w tym grup szkolnych powyżej 10 roku życia.
Głównym założeniem projektu jest możliwe jak najwierniejsze pod kątem historycznym odwzorowanie z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości zabudowy miasta Gdyni w okresie II wojny światowej, po alianckich bombardowaniach oraz naturalnego otoczenia późniejszego miasta w okresie pradziejowym. Kilkuminutowe filmy będą ukazywać miasto z podobnej perspektywy, z jakiej będzie można oglądać współczesną Gdynię na ogólnodostępnym tarasie przy ulicy Zawiszy Czarnego 1, gdzie udostępniane będą gogle VR. Zostaną na nich zaprezentowane zabudowania miasta, w tym nieistniejące obecnie budynki, port zamieniony w bazę morską Kriegsmarine oraz życie codzienne w okupowanej Gdyni (Gotenhafen), a także lasy i puszcza porastająca Gdynię w okresie ustępowania lądolodu i pojawienia się pierwszych mieszkańców. Charakter projektu będzie spójny z wcześniejszymi realizacjami w budynku Muzeum Miasta Gdyni, w tym powstałymi w ramach współpracy przy warsztatach VR i modelach wirtualnej rzeczywistości z Centrum Wirtualnych Rekonstrukcji oraz gdyńskim Stowarzyszeniem Wiatr od Morza, a także poprzednim, wygranym projektem Jubileuszowego Budżetu Obywatelskiego realizowanego na tarasie w budynku Muzeum Miasta Gdyni. Film wraz z obsługą gogli VR będzie udostępniany wszystkim mieszkańcom i turystom w godzinach otwarcia Muzeum Miasta Gdyni, na terenie którego znajduje się taras widokowy. Do realizacji projektu zostanie wykorzystany sprzęt zakupiony w poprzedniej edycji Jubileuszowego Budżetu Obywatelskiego. Projekt poza walorem edukacyjnym dla mieszkańców i turystów będzie również istotnym rozszerzeniem oferty kulturalnej oraz turystycznej miasta.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest popularyzacja historii miasta w nowoczesny sposób, z użyciem filmu w technologii 360° i wirtualnej rzeczywistości, w setną rocznicę otrzymania praw miejskich. Projekt ma przypomnieć dzieje miasta i prezentować zmiany, jakie zaszły w nim różnych okresach jego historii. Poza walorem edukacyjnym dla mieszkańców i turystów, istotne będzie również rozszerzenie oferty kulturalnej oraz turystycznej Gdyni, rozszerzając projekt, który zwyciężył w poprzedniej edycji JBO o nowe filmy.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | WYKONANIE FILMU 360° W TECHNOLOGII WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI (VR) – GDYNIA W OKRESIE PRADZIEJOWYM | 30000 zł |
2 | WYKONANIE FILMU 360° W TECHNOLOGII WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI (VR) – GDYNIA W OKRESIE II WOJNY ŚWIATOWEJ | 70000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 100000 zł |