Budowa ostatniego brakującego odcinka drogi rowerowej wzdłuż Zielonej - od Błękitnej do Dąbka

W trakcie weryfikacji szczegółowej
Wojciech Kukla
projektodawca

Skrócony opis projektu

Czas na wygodny i bezpieczny system tras rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby zyskać ostatni brakujący odcinek drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej (od Błękitnej do Dąbka), oraz wykonanie kompletu przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu Zielona/Dąbka.

Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację.
Grupą odbiorców projektu są wszyscy mieszkańcy Gdyni.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Oksywie

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

sport i rekreacja, komunikacja i organizacja ruchu


Lokalizacja projektu - Adres

ul. Zielona od Błękitnej do Dąbka

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

ul. Zielona od Błękitnej do Dąbka


Numery i obręby działek

Obręb Oksywie:
Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej od Błękitnej do Dąbka (strona zachodnia ulicy) wraz z przejazdem rowerowym przez ul. Dąbka: 121, 2, 324/2, 132, 134, 821, 825, 399 i 400 wł. Gdynia i 2240 obręb Obłuże

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie rozpocznijmy działania na rzecz bezpiecznych i wygodnych tras rowerowych na Oksywiu!

Projekt zakłada realizację poniższych zadań:
1. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej od Błękitnej do Dąbka (strona zachodnia ulicy) - 106 m
2. Komplet 4 przejazdów rowerowych wokół skrzyżowania Dąbka/Zielona (oznakowanie, zmiany w sygnalizacji, projekt organizacji ruchu) wraz z 4 wlotami/wylotami z/do jezdni (wlot z ul. Dąbka od strony zachodniej, wylot w ul. Dąbka w stronę wschodnią, wlot z ul. Dąbka od strony wschodniej, wylot w ul. Dąbka w stronę zachodnią)

Ulica Zielona stanowi ważne połączenie dla Oksywia, jest to jedna z głównych dróg dojazdu do centrum oraz pozostałych dzielnic, między innymi do Babich Dołów.
Niestety niedawno zbudowana droga rowerowa na Zielonej urywa się zaraz za skrzyżowaniem z Błękitną, w związku z czym brakuje około 100 metrów drogi rowerowej wzdłuż Zielonej od Błękitnej do Dąbka, żeby zakończyć budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej. Razem uzupełnijmy tę dziurę! Nie pozwólmy na tworzenie teleportów rowerowych!

Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój i remonty sieci dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.

Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Celem projektu jest budowa dróg rowerowych oraz wykonanie przejazdów rowerowych, dzięki czemu wygodniej oraz bezpieczniej będzie poruszać się na rowerze.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej - 106 mb po 2255 zł/mb razem z projektem239030 zł
2Komplet 4 przejazdów rowerowych wokół skrzyżowania Dąbka/Zielona (oznakowanie, sygnalizacja, projekt organizacji ruchu) i wloty/wyloty z/na jezdnię50000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 289030 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy