Budowa ostatniego brakującego odcinka drogi rowerowej wzdłuż Zielonej - od Błękitnej do Dąbka
Skrócony opis projektu
Czas na wygodny i bezpieczny system tras rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby zyskać ostatni brakujący odcinek drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej (od Błękitnej do Dąbka), oraz wykonanie kompletu przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu Zielona/Dąbka.
Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację.
Grupą odbiorców projektu są wszyscy mieszkańcy Gdyni.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Oksywie
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
sport i rekreacja, komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
ul. Zielona od Błękitnej do DąbkaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
ul. Zielona od Błękitnej do DąbkaNumery i obręby działek
Obręb Oksywie:Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej od Błękitnej do Dąbka (strona zachodnia ulicy) wraz z przejazdem rowerowym przez ul. Dąbka: 121, 2, 324/2, 132, 134, 821, 825, 399 i 400 wł. Gdynia i 2240 obręb Obłuże
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie rozpocznijmy działania na rzecz bezpiecznych i wygodnych tras rowerowych na Oksywiu!
Projekt zakłada realizację poniższych zadań:
1. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej od Błękitnej do Dąbka (strona zachodnia ulicy) - 106 m
2. Komplet 4 przejazdów rowerowych wokół skrzyżowania Dąbka/Zielona (oznakowanie, zmiany w sygnalizacji, projekt organizacji ruchu) wraz z 4 wlotami/wylotami z/do jezdni (wlot z ul. Dąbka od strony zachodniej, wylot w ul. Dąbka w stronę wschodnią, wlot z ul. Dąbka od strony wschodniej, wylot w ul. Dąbka w stronę zachodnią)
Ulica Zielona stanowi ważne połączenie dla Oksywia, jest to jedna z głównych dróg dojazdu do centrum oraz pozostałych dzielnic, między innymi do Babich Dołów.
Niestety niedawno zbudowana droga rowerowa na Zielonej urywa się zaraz za skrzyżowaniem z Błękitną, w związku z czym brakuje około 100 metrów drogi rowerowej wzdłuż Zielonej od Błękitnej do Dąbka, żeby zakończyć budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej. Razem uzupełnijmy tę dziurę! Nie pozwólmy na tworzenie teleportów rowerowych!
Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój i remonty sieci dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.
Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest budowa dróg rowerowych oraz wykonanie przejazdów rowerowych, dzięki czemu wygodniej oraz bezpieczniej będzie poruszać się na rowerze.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej - 106 mb po 2255 zł/mb razem z projektem | 239030 zł |
2 | Komplet 4 przejazdów rowerowych wokół skrzyżowania Dąbka/Zielona (oznakowanie, sygnalizacja, projekt organizacji ruchu) i wloty/wyloty z/na jezdnię | 50000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 289030 zł |