„Ognik – Sala edukacyjna dla najmłodszych”
Skrócony opis projektu
Edukacja dzieci i młodzieży, a także dorosłych w zakresie bezpieczeństwa pożarowego i nie tylko, w Sali edukacyjnej „Ognik”.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Śródmieście
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
edukacja
Lokalizacja projektu - Adres
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gdyniul. Władysława IV 12/14
81-353 Gdynia
Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Symulator zagrożeń pożarowych i edukacji znajdować się będzie w Sali „Ognik” stanowiącej element szkoleniowy dla najmłodszych dzieci zlokalizowanej w siedzibie Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni.Numery i obręby działek
Własność działek
---Szczegółowy opis projektu
Sala edukacyjna Ognik to inicjatywa prowadzona przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni. Celem funkcjonowania powyższej salki jest edukacja dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa pożarowego oraz przeciwdziałania zagrożeniom. Program ten jest ukierunkowany na zwiększenie świadomości wśród dzieci, a zajęcia teoretyczne i praktyczne prowadzone są z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych i sprzętu pożarniczego.
W ramach projektu chcielibyśmy uruchomić dodatkowe stanowisko Symulatora Zagrożeń Pożarowych i Edukacji Ekologicznej, które w sposób realny przedstawi najmłodszym zagrożenia, którą mogą czyhać na nich podczas codziennych czynności.
Symulator to nowoczesne urządzenie edukacyjne, które pozwala na wizualizację i symulację realnych zagrożeń pożarowych, wzbogaconych o efekty specjalne, takie jak dym oraz efekty dźwiękowe i wizualne.
Urządzenie zaprojektowano w formie kompaktowego modelu budynku w skali 1:14, stylizowanego na nowoczesną budowle, co łączy elegancję z funkcjonalnością. Dzięki sterowaniu za pomocą tabletu oraz wbudowanym kamerom HD, symulator zapewnia interaktywne i angażujące doświadczenia dla użytkowników.
Zakres symulowanych zagrożeń pożarowych: Pożar kominka w salonie, Pożar oleju na patelni na płycie indukcyjnej, Pożar ładującej się hulajnogi w garażu, Pożar paneli fotowoltaicznych, Pożar ładującego się telefonu komórkowego, Pożar sadzy w kominie, Pożar spalonych rzeczy na desce do prasowania.
Pozostałe zagrożenia ( na przykład symulowane diodami LED i elementami makiety) m.in.: Uszkodzone gniazdka i listwa prądowa, nagromadzenie materiałów palnych w garażu oraz niebezpieczne przechowywanie substancji łatwopalnych, zagrożenie wynikające z przypalonego kabla urządzenia AGD, substancje niebezpieczne codziennego użytku rozlane na podłodze, zaklejone wloty w wentylacji, świeczki ustawione przy materiałach łatwopalnych, iskrząca suszarka, mikrofalówka czy falownik, uszkodzona stacja ładowania samochodu elektrycznego, niedbała instalacja falownik – magazyn energii, uszkodzony piec gazowy, pęknięta szyba piekarnika, zastawiony dostęp do podręcznego sprzętu gaśniczego oraz wiele innych zagrożeń.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Projekt ma na celu edukację dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa pożarowego oraz promowanie właściwych postaw w sytuacjach zagrożenia. Głównym założeniem projektu jest zwiększenie świadomości najmłodszych obywateli na temat zagrożeń pożarowych, a także nauczenie ich, jak postępować w przypadku pożaru czy innej sytuacji kryzysowej.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Symulator Zagrożeń Pożarowych i Edukacji Ekologicznej | 62000 zł |
2 | Przygotowanie stanowiska pod symulator | 8000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 70000 zł |