Budowa odcinków dróg rowerowych wzdłuż ulicy Morskiej omijających przystanki ZKM "Chylonia Centrum" oraz "Wiejska" (kier. Cisowa)
Skrócony opis projektu
Omińmy wygodnie przystanki Wiejska i Chylonia Centrum! Czas na wygodny i bezpieczny system ścieżek rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby mieć lepszy dojazd do Śródmieścia!
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez budowę lub wyznaczenie nowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Morskiej – najważniejszej arterii północno-zachodniej Gdyni. Dzięki projektowi powstanie bezpieczna i wygodna dla użytkowników droga rowerowa na wysokości kluczowych przystanków ZKM: Wiejska oraz Chylonia Centrum.
Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Chylonia
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Ulica Morska, przystanek Wiejska, przystanek Chylonia Centrum (kier. Cisowa)Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Ulica Morska, główne przystanki ZKM Wiejska, Chylonia Centrum (kier. Cisowa)Numery i obręby działek
2494, 2493, 2492, 2491, 2490, 2489, 2488, 2019, 2007, 2004, 2003, 2021obr. Chylonia
Własność działek
M. Gdynia, Skarb PaństwaSzczegółowy opis projektu
Omińmy wygodnie przystanki Wiejska i Chylonia Centrum! Czas na wygodny i bezpieczny system ścieżek rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby mieć lepszy dojazd do Śródmieścia!
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez budowę lub wyznaczenie nowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Morskiej – najważniejszej arterii północno-zachodniej Gdyni. Dzięki projektowi powstanie bezpieczna i wygodna dla użytkowników droga rowerowa na wysokości kluczowych przystanków ZKM: Wiejska oraz Chylonia Centrum.
Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację.
Ulica Morska stanowi kręgosłup komunikacyjny północno-zachodniej Gdyni. Pozwala na sprawne dotarcie dla około 60 tys. mieszkańców Gdyni (Cisowej, Chyloni, Pustek, Leszczynek i Grabówka) do Śródmieścia. Atutem tej ulicy jest także to, że biegnie ona po płaskim terenie. Wzdłuż tej ulicy zlokalizowanych jest wiele punktów docelowych: sklepów, usług, czy instytucji.
Pomimo tego na ulicy Morskiej porusza się mniej rowerzystów niż np. po alei Zwycięstwa. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest niska jakość dróg rowerowych wzdłuż tej ulicy. Mieszkańcy Chyloni wybierający rower w swoich podróżach zmuszeni są do uciążliwych mijanek na wysokości przystanków ZKM, co w konsekwencji powoduje straty czasowe i zniechęca do jazdy rowerem. To wszystko sprawia, że ruch rowerowy wzdłuż ulicy Morskiej jest mniejszy niż wskazywałby jego potencjał, choć wg danych z liczników powoli rośne.
Projekt przewiduje budowę dwóch krótkich odcinków dróg rowerowych (75 i 65 m) na wysokości dwóch przystanków ZKM Chylonia Centrum i Wiejska (kier. Cisowa). Dzięki temu rowerzysta nie będzie na torze kolizyjnym wobec pieszych czekających lub wsiadających/wysiadających z trolejbusów, np. kluczowej w tym rejonie linii 25. Wyraźnie wyznaczony tor jazdy rowerzystów jest sygnałem dla nich którędy mają się poruszać, zaś dla pieszych: gdzie mogą spodziewać się rowerzystów. To poprawi komfort i bezpieczeństwo obu tych grup.
Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im. Więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.
Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez budowę odcinków dróg rowerowych wzdłuż ulicy Morskiej omijających przystanki ZKM "Chylonia Centrum" oraz "Wiejska" w kierunku Cisowej. Ulica Morska stanowi główny ciąg komunikacyjny w północno-zachodniej części Gdyni. Ma ona ogromny potencjał – w bezpośrednim sąsiedztwie mieszka około 60 tys. gdynianek i gdynian.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Budowa drogi rowerowej omijająca przystanek Wiejska (kier. Cisowa) – odcinek około 80 m | 160000 zł |
2 | Budowa drogi rowerowej omijająca przystanek Chylonia Centrum (kier. Cisowa) – odcinek około 70 m | 140000 zł |
3 | Dokumentacja projektowa (20% kosztów budowy) | 60000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 360000 zł |