Remont jednokierunkowej drogi rowerowej i chodnika wzdłuż alei Zwycięstwa na odc. Świętopełka-Balladyny
Skrócony opis projektu
Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie kontynuujmy działania na rzecz kolejnego etapu tworzenia infrastruktury rowerowej wzdłuż alei Zwycięstwa na odc. Świętopełka-Balladyny!
Powoduje to obniżenie komfortu przejazdu rowerem.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Orłowo
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Aleja Zwycięstwa na odc. Świętopełka-Balladyny (strona wschodnia)Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Numery i obręby działek
3279, 3280, 2904, 2971, 2950 – obr Gdynia (pas drogowy)Własność działek
M. Gdynia, Skarb PaństwaSzczegółowy opis projektu
Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie kontynuujmy działania na rzecz kolejnego etapu tworzenia infrastruktury rowerowej wzdłuż alei Zwycięstwa na odc. Świętopełka-Balladyny!
Aleja Zwycięstwa stanowi część najważniejszej w skali Gdyni trasy rowerowej. Zgodnie ze wskazaniem liczników rowerowych rocznie porusza się tędy 410 tys. rowerzystów rocznie. Mimo to droga ta jest w złym stanie: wykonana jest z fazowanej kostki Bauma, która generuje większe opory toczenia niż nawierzchnia asfaltowa. Z biegiem lat kostka ta została wypaczona, wytworzyły się poprzeczne uskoki. Jakość tego połączenia zdecydowanie kontrastuje z nową nawierzchnią drogi rowerowej na odcinku Sopockim.
Projekt przewiduje kompleksowy remont istniejącej drogi rowerowej i chodnik na odcinku około 240 metrów tj. Świętopełka-Balladyny. Zakładamy, że byłby to kolejny etap prac (po zwycięstwie w BO 2022 i 2024), który z czasem doprowadziłby to wymiany nawierzchni i uzyskania takiego samego standardu drogi, jaki oferuje miasto Sopot.
Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im. Więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców. Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez remont drogi rowerowej wzdłuż alei Zwycięstwa. W założeniach projekt stanowi kolejny etap poprawy jakości odcinka najważniejszej trasy rowerowej w Gdyni, jaką jest ciąg rowerowy wzdłuż alei Zwycięstwa. Na odcinku Świętopełka-Balladyny droga rowerowa jest zbudowana z fazowanej kostki Bauma, która z czasem została wypaczona. Powoduje to obniżenie komfortu przejazdu rowerem.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Remont jednokierunkowej drogi rowerowej i chodnika wzdłuż alei Zwycięstwa na odc. Świętopełka-Balladyny | 383000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 383000 zł |