Festiwal sztuki w przestrzeni publicznej - tymczasowa, przenośna galeria sztuki, instalacje i warsztaty w otwartej przestrzeni Kamiennej Góry (6)
Skrócony opis projektu
Festiwal Sztuki na ulicach miasta dla wszystkich mieszkańców Gdyni, pokazujący piękno dzielnicy. Festiwal ‘przenośnej galerii sztuki’ odbędzie się na Kamiennej Górze i będzie związana z tematyką morską. Artyści dla mieszkańców przygotują prace artystyczne, które będą zdobiły dzielnicę. Dodatkowo jest to szansa dla gdyńskich artystów, którzy będą mogli wysyłać swoje prace artystyczne i brać udział w otwartym konkursie. Efektywnie podświetlone budynki, dzieła sztuki, zajęcia dla rodzin z dziećmi, spacery z przewodnikiem, warsztaty z artystami i kameralne koncerty. W przypadku powodzenia festiwalu, koncepcja mogłaby być kontynuowana przez miasto Gdynia, wydarzenie ma przygotować mieszkańców d
Charakter projektu
Ogólnomiejski
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
kultura
Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Dzielnica Kamienna GóraNumery i obręby działek
Własność działek
---Szczegółowy opis projektu
Projekt polega na stworzeniu dwudniowego, letniego festiwalu sztuki w przestrzeni miasta – wydarzenia otwartego, dostępnego dla wszystkich. Temat festiwalu będzie poświęcony morzu- tematyka morska.
Projekt odpowiada na potrzebę zwiększenia dostępu mieszkańców Gdyni do sztuki współczesnej w różnej formie np. wizualizacje - efektowne oświetlenie terenów zielonych, budynków, dźwiękowe opowieści, instalacje interaktywne. Festiwal umożliwi bezpośredni kontakt uczestników z artystami np. poprzez warsztaty artystyczne.
Oferta festiwalu skierowana jest głównie do mieszkańców Gdyni, a program będzie konsultowany z mieszkańcami dzielnicy, w której festiwal będzie miał miejsce.
Artyści – wystawcy zostaną wybrani w otwartym konkursie przez komisję składającą się z instytucji organizujących wydarzenie.
Festiwal zakłada organizację:
• 10 prac artystycznych/instalacji w przestrzeni dzielnicy (w tym jedna przygotowana przez jednego z artystów wspólnie z mieszkańcami)
• 4 warsztaty artystyczne dla uczestników festiwalu
• 6 spacerów z przewodnikami
• 1 punktu organizacyjnego – biura festiwalowego z pełną informacją i mapką festiwalu
• 1 kameralny koncert – zakończenie festiwalu na scenie na tarasie Kamiennej Góry
W organizacji festiwalu będą uczestniczyć wolontariusze (ok. 20 osób) wyłonieni w otwartym naborze.
Sugerowani partnerzy: Wydział Kultury, Muzeum Miasta Gdyni, Stowarzyszenie Halo Kultura, Art in Public Space, TuBaza, zewnętrzni sponsorzy.
Załącznikiem do projektu jest koncepcja kuratorska artystki Natalii Zalewskiej, która objęta jest prawami autorskimi i również przygotuje prace pod kontem festiwalu.
W przypadku powodzenia festiwalu, koncepcja mogłaby być kontynuowana przez miasto Gdynia –festiwalu wędrującego, gdzie co roku odbywałby się w innej dzielnicy Gdyni, będzie dzięki temu prezentował walory dzielnicy, pokazywał ją oczami artystów, eksponował charakter miejsca.
W 2026 roku będziemy obchodzić 100-lecie uzyskania praw miejskich przez Gdynię. W przypadku sukcesu Festiwalu w 2020 roku, mógłby stanowić cykl wydarzeń artystycznych poświęconych naszemu miastu, będących częścią obchodów jubileuszu i przygotowaniem do wspólnego świętowania przez mieszkańców.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Realizacja 10 punktów – interwencji artystycznych (materiały, realizacji, honoraria, licencje) | 50000 zł |
2 | Przeprowadzenie artystycznych warsztatów z mieszkańcami podczas których powstanie jeden z punktów – instalacji (3x6 godz.) | 3000 zł |
3 | Koszty pobytu artystów w Gdyni | 15000 zł |
4 | Przeprowadzenie warsztatów artystycznych podczas festiwalu | 2000 zł |
5 | Materiały na warsztaty | 1000 zł |
6 | Wynagrodzenia dla przewodników spacerów | 1200 zł |
7 | Druk materiałów informacyjno-promocyjnych | 500 zł |
8 | Projekty materiałów informacyjno-promocyjnych | 1000 zł |
9 | Reklama w mediach społecznościowych | 1000 zł |
10 | Wynajem namiotów do punktu informacyjnego (2 sztuki) | 3000 zł |
11 | Ochrona imprezy | 1000 zł |
12 | Ubezpieczenie imprezy | 200 zł |
13 | Ubezpieczenie wolontariuszy | 500 zł |
14 | Technika sceniczna | 4000 zł |
15 | Honorarium dla zespołu muzycznego | 5000 zł |
16 | Koncepcja kuratorska ( w tym dodatkowa promocja wydarzenia grafiki, marketing) | 12000 zł |
17 | Koordynacja | 10000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 110400 zł |
Cyprian Ożóg-Orzegowski
2019-04-10 09:59:37
Fajny pomysł. Ja składałem mały projekt na Park Performance-Pamięć Chwili. Też w parku na Kamiennej Górze i trochę z myślą o kontynuowaniu go w przyszłości. Bardzo się cieszę, że taki pomysł j
kultura1
- Autor projektu2019-05-24 12:58:39