Naukowy Plac Zabaw na Wzgórzu

Zweryfikowany negatywnie (niemożliwy do realizacji)
Magdalena Sołohub-Sienkiewcz (magda.ss@op.pl)
projektodawca

Skrócony opis projektu

"Przy Szkole Podstawowej nr 23 chcemy stworzyć naukowy plac zabaw dla wszystkich mieszkańców Gdyni. Naszym celem jest zaciekawienie najmłodszych fizyką i muzyką. Starsi uczniowie mogliby poprzez eksperymenty na świeżym powietrzu poznać to, o czym uczą się z podręczników.
Fizyka pozwala zrozumieć otaczający nas świat. Dzięki nauce fizyki poznajemy piękno i mądrość przyrody, której jesteśmy częścią. Postanowiliśmy ułatwić naszym dzieciom zdobycie wiedzy- połączyć naukę z zabawę, tworząc naukowy plac zabaw na świeżym powietrzu.
Zaciekawienie, zaangażowanie, eksperymentowanie – to wszystko sprawi, że nauka będzie przygodą, a odwiedzające nas rodziny z dziećmi również zaciekawią się zgłębiani


Charakter projektu

Dzielnicowy, Wzgórze Św. Maksymiliana

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

sport i rekreacja, przestrzeń publiczna, edukacja


Lokalizacja projektu - Adres

ul.Artura Grottgera 19 81-589 Gdynia

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Naukowy Plac Zabaw na Wzgórzu miałby powstać na terenach Szkoły Podstawowej nr 23 w Gdyni.


Numery i obręby działek

nr działki 1090, obręb Redłowo

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

"Przy Szkole Podstawowej nr 23 chcemy stworzyć naukowy plac zabaw dla wszystkich mieszkańców Gdyni. Naszym celem jest zaciekawienie najmłodszych fizyką i muzyką. Starsi uczniowie mogliby poprzez eksperymenty na świeżym powietrzu poznać to, o czym uczą się z podręczników.
Fizyka pozwala zrozumieć otaczający nas świat. Dzięki nauce fizyki poznajemy piękno i mądrość przyrody, której jesteśmy częścią. Postanowiliśmy ułatwić naszym dzieciom zdobycie wiedzy- połączyć naukę z zabawę, tworząc naukowy plac zabaw na świeżym powietrzu.
Zaciekawienie, zaangażowanie, eksperymentowanie – to wszystko sprawi, że nauka będzie przygodą, a odwiedzające nas rodziny z dziećmi również zaciekawią się zgłębianiem tajników nauki.
Nasz projekt ma również pomagać w kształtowaniu wrażliwości muzycznej, gdyż muzyka rozwija wiele umiejętności: logiczne myślenie, uważne słuchanie i integrację wszystkich zmysłów. Dowiedziono, że muzyka aktywizuje do pracy obie półkule mózgowe i umożliwia im stan równowagi.
Ćwiczy także małą motorykę dłoni oraz precyzję. Wpływa na rozwój emocjonalno-społeczny, a dzięki wielu instrumentom w naszym panelu muzycznym dzieci miały by okazję poćwiczyć współpracę w grupie i komunikację.
Urządzenia, które chcemy zainstalować na naszym terenie to : głuchy telefon, kołyska Newtona, naukowy Hex z iluzjami, pisanie lustrzane, wir wodny, wielokrążek, zegar słoneczny, eko-memory, panel muzyczny i bębny. Wszystkie te urządzenia posiadają podstawowe wymogi bezpieczeństwa zapewnione poprzez zgodność z normami PN-EN 1176-1:2009, a kolorowa estetyka urządzeń uatrakcyjni otoczenie.
Miejsce dedykowane będzie nie tylko uczniom, ale także wszystkim chętnym rodzinom z dziećmi, które będą chciały w nietypowy sposób spędzić czas na świeżym powietrzu.

Opis urządzeń:
a) naukowy Hex ( zestaw zawiera dwa koła optyczne, krzywe zwierciadła, „kogo widzisz?” i tablice z zagadkami optycznymi)
b) film animowany (jak tworzy się bajka? Po wprawieniu w ruch cylindra można zaobserwować zasadę tworzenia animacji poklatkowej)
c) głuchy telefon (możemy przekazać sobie sekretną wiadomość na odległość. To prototyp telefonu, w którym zaobserwujemy zjawisko rozchodzenia się dźwięku)
d) kołyska Newtona ( zaobserwować można zasadę zachowania energii i zachowania pędu)
e) wielokrążek (urządzenie pozwala podnieść duży ciężar, używając małej siły. To również przykład działania maszyn prostych)
f) eko- memory (to doskonałe narzędzie do ćwiczenia pamięci wzrokowej, a także poznania różnych ciekawostek z zakresu przyrody)
g) wir wodny ( w prosty sposób wyjaśnia i obrazuje siłę Coriolisa)
h) pisanie lustrzane ( Bądź jak Leonardo da Vinci i spróbuj swoich sił w pisaniu lustrzanym. Urządzenie jest dwustronne. To świetna zabawa dla każdej grupy wiekowej, również dla dorosłych!)
i) zegar słoneczny ( zegar, który odmierza czas na podstawie zmiany pozycji Słońca)
j) panel muzyczny ( to wieloelementowa orkiestra na świeżym powietrzu, umożliwia zabawę kilku osobom na raz)
k) bębny (urządzenie uczy rytmu, rozwija pracę ręka-ucho)

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Urządzenia edukacyjne (10 urządzeń + tabliczki informacyjne oraz z regulaminem120171 zł
2Transport oraz montaż urządzeń edukacyjnych 15144 zł
3Przegląd gwarancyjny urządzeń edukacyjnych wykonywany co roku przez producenta (2 lata)7680 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 142995 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy