Warsztaty dla rodziców dzieci i młodzieży uwrażliwiające na niepełnosprawność (1)
Skrócony opis projektu
Zajęcia warsztatowe adresowane do rodziców dzieci i młodzieży w pełni sprawnej mające na celu pokazanie jak rozmawiać z dzieckiem o różnych rodzajach niepełnosprawności, ale także o tolerancji wobec osób z niepełnosprawnościami. Podczas teoretyczno-praktycznych zajęć zostanie przedstawione m.in. prawidłowe i nieprawidłowe zachowania osób w pełni sprawnych wobec osób z niepełnosprawnościami i odwrotnie
Charakter projektu
Dzielnicowy, Działki Leśne
Typ projektu
Projekt mały
Kategorie projektu
edukacja
Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Numery i obręby działek
Własność działek
---Szczegółowy opis projektu
Poprzez teoretyczno-praktyczne zajęcia z udziałem rodziców dzieci i młodzieży w pełni sprawnej zostanie pokazane w jaki sposób rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o niepełnosprawności, tolerancji wobec osób z niepełnosprawnościami fizycznymi czy intelektualnymi i jak uczyć zarówno dzieci, jak i młodzież wrażliwości na potrzeby osób z niepełnosprawnościami.
Podczas poszczególnych spotkań prowadzone będą ćwiczenia praktyczne oraz pogadanki dla uczestników warsztatów prezentujące zarówno zachowania osób w pełni sprawnych wobec osób z niepełnosprawnościami i zachowania osób z niepełnosprawnościami wobec osób w pełni sprawnych (te właściwe i niewłaściwe).
Będą to warsztaty prowadzone 4 razy w miesiącu (1 raz w miesiącu przez 120 minut dla jednej grupy 15-20 osobowej - w zależności od ilości chętnych).
Każda grupa spotykać się będzie w cyklu 10 spotkań (1 spotkanie w miesiącu) w wynajętej do tego celu sali.
Projekt uwzględnia działania promocyjne warsztatów w postaci plakatów oraz płatnej promocji w Internecie
Tematyka spotkań:
1. Niepełnosprawność widoczna i niepełnosprawność ukryta
2. Jak rozmawiać z dzieckiem o niepełnosprawności?
3. Jak rozmawiać z nastolatkiem o niepełnosprawności?
4. Jak rozmawiać z osobą dorosłą o niepełnosprawności?
5. Savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami w teorii i praktyce
6. Co osoby w pełni sprawne myślą o osobach z niepełnosprawnościami?
7. Co osoby z niepełnosprawnościami myślą o osobach w pełni sprawnych?
8. Kryzysy życiowe i ich pokonywanie
9. Stereotypy o osobach z niepełnosprawnościami
10. Spotkanie ze znaną osobą z niepełnosprawnością
Scenariusz spotkania:
12:05-12:25 - poznanie problemów uczestników projektu i część teoretyczna tematu spotkania
12:25-13:00 - ćwiczenia praktyczne do omówionej części teorii
13:00-13:10 - przerwa kawowa
13:10-13:30 - druga część teoretyczna spotkania
13:30-13:55 - ćwiczenia praktyczne do omówionej części teorii
13:55-14:00 - przedstawienie zadania domowego dla rodziców i pożegnanie
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Głównym celem projektu jest uwrażliwienie i zwiększenie świadomości rodziców dzieci i młodzieży w pełni sprawnej na potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Oprócz tego zostanie pokazane rodzicom w jaki sposób należy rozmawiać z dziećmi o tym czym jest niepełnosprawność, jakie mogą być jej rodzaje.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | przeprowadzenie warsztatów | 1000 zł |
2 | promocja projektu | 1000 zł |
3 | materiały pomocnicze do prowadzenia zajęć | 1500 zł |
4 | wynajem sali na terenie dzielnicy (w razie potrzeby) | 1500 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 5000 zł |