Zaaranżowanie zieleni przy ul. Morskiej, w okolicy skrzyżowania z ulicą J. Montwiłła-Mireckiego (2)
Skrócony opis projektu
Masz dość widoku samochodów przy ul. Morskiej? Chciałbyś poczekać na swój autobus siedząc na ławce? Dzięki realizacji tego projektu zostaną posadzone wysokie, kwitnące krzewy, które osłonią nas - pieszych, biegaczy i rowerzystów od ruchu na ul. Morskiej, uprzyjemnią naszą codzienną drogę i dadzą wytchnienie w latem.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Grabówek
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
sport i rekreacja, zieleń i ochrona środowiska, przestrzeń publiczna
Lokalizacja projektu - Adres
ul. Morska na odcinku od ul. Przybyszewskiego do ul. GrabowoLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Ciąg przydrogowy wzdłuż ul. Morskiej na odcinku od ul. Przybyszewskiegodo ul. Grabowo
Numery i obręby działek
Obszar w częściach przynależy do drogi wojewódzkiej nr 468 oraz działek nr: 314, 670, 671, 676, 677, 682, 712, 720, 736, 737, 746Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Głównym celem projektu jest posadzenie wysokich krzewów przy skrzyżowaniu ul. Morskiej i ul. Mireckiego oraz zaaranżowanie tego obszaru tak, aby stworzyć przyjazną przestrzeń dla przechodniów. Jest to jedno z najbardziej ruchliwych skrzyżowań na Grabówku, tuż przy węźle przesiadkowym i szeregu lokali usługowych. Pas zieleni w postaci wysokich (ok. 3 m) krzewów i krzaczków róż pozwoliłby na dodatkowe oddzielenie przestrzeni dla rowerzystów w atrakcyjnej formie i stworzyłoby przyjemne miejsce do oczekiwania na komunikację miejską.
Wzdłuż ul. Morskiej planowane jest także dosadzenie wysokich krzewów w istniejącym pasie zieleni w kierunku ul. Grabowo oraz krzewów w kierunku ul. Przybyszewskiego na przedłużeniu obecnego w tamtym miejscu pasa zieleni. Wysokie krzewy będą stanowić naturalną barierę pomiędzy samochodami a pozostałymi uczestnikami ruchu drogowego. Uporządkują też przestrzeń w pasie pieszo-rowerowym, co zwiększy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Są też bardzo efektywnymi filtrami powietrza, co jest niezwykle istotne przy ogromnym ruchu samochodowym w tej okolicy. Nieoceniona jest też wartość estetyczna zieleni, która z pewnością uprzyjemni życie zarówno przechodniom, jak i mieszkańcom.
Dlaczego warto zrealizować ten projekt?
- wreszcie droga będzie „lepsza dla nas” spacerowiczów, biegaczy i rowerzystów
- skrzyżowanie z ul. Mireckiego stanie się przyjaznym miejscem oczekiwania na transport
- przyjemniej będzie iść ul. Morską do sklepu, szkoły, czy pracy
- stworzą się miejsca zachęcające do odpoczynku na ławkach
- zieleń poprawia nastrój, więc korzyści będą dla wszystkich...
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Skrzyżowanie ul. Mireckiego z ul. Morską, to bardzo ruchliwe miejsce na Grabówku. To duży węzeł przesiadkowy, a wzdłuż ul. Morskiej na tym odcinku zlokalizowanych jest wiele sklepów handlowo-usługowych. Projekt został pomyślany tak, aby na odcinku od ul. Grabowo do ul. Przybyszewskiego dosadzić zieleń i uporządkować istniejącą. Rośliny wspomagają małą retencję i oczyszczają powietrze, a drzewa i ławki przy samym skrzyżowaniu z ul. Mireckiego stworzyłyby swoiste małe centrum Grabówka.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Wykonanie projektów | 30000 zł |
2 | Tablica informacyjna | 1000 zł |
3 | Ławki z oparciem i podłokietnikami (x5 szt., metal + drewno) ustawione w sposób integracyjny | 10000 zł |
4 | Demontaż i wywóz istniejących ławek | 520 zł |
5 | Wywóz kamieni i betonu przy przystanku (misy pod drzewa) 10szt. x 0.75mH x 2mSZER | 4500 zł |
6 | Wywóz kamieni i betonu przy przystanku (pozostały teren) 0.35mH x 2mSZER | 4900 zł |
7 | Betonowe obrzeże drzew przy przystanku (niewystające ponad, tylko wykończenie) | 5200 zł |
8 | Grys ozdobny wokół drzew przy przystanku (50mDŁ x 2mSZER) | 5000 zł |
9 | Wywóz kamieni i betonu po drugiej stronie Mireckiego (140mDŁ x 2mSZER - kontynuacja obecnego pasa zieleni), (w kier. ul. Przybyszewskiego) | 19600 zł |
10 | Grys ozdobny po drugiej stronie (w kier. ul. Przybyszewskiego) (dopasowanie ciągu do przejść dla pieszych przez ścieżkę rowerową) | 14000 zł |
11 | Obrzeże betonowe zieleni po drugiej stronie (w kier. ul. Przybyszewskiego) | 14200 zł |
12 | Zasadzenie wysokich krzewów (ok. 3 m) (w miejsce planowanych drzew) | 40000 zł |
13 | Ziemia + rozplantowanie przy przystanku (50mDŁx2mSZERx0.35mH - 10 mis 2mSZERx0.75mH) | 8460 zł |
14 | Zasadzenie dużych krzewów (przyjęto 30 szt.) | 2160 zł |
15 | Zasadzenie średnich krzewów (przyjęto 400 szt.) | 20000 zł |
16 | Ziemia + rozplantowanie po drugiej stronie (w kier. ul. Przybyszewskiego) | 17640 zł |
17 | Pielęgnacja | 34278 zł |
18 | Niskie ogrodzenie terenów zielonych (koszt dla odcinka: 190m) | 38000 zł |
19 | Zasadzenie cebul kwiatowych | 20000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 289458 zł |