Zaaranżowanie zieleni przy ul. Morskiej, w okolicy skrzyżowania z ulicą J. Montwiłła-Mireckiego (2)

Projekt wybrany w głosowaniu
Marta Konik (martakonik9@gmail.com)
projektodawca

Skrócony opis projektu

Masz dość widoku samochodów przy ul. Morskiej? Chciałbyś poczekać na swój autobus siedząc na ławce? Dzięki realizacji tego projektu zostaną posadzone wysokie, kwitnące krzewy, które osłonią nas - pieszych, biegaczy i rowerzystów od ruchu na ul. Morskiej, uprzyjemnią naszą codzienną drogę i dadzą wytchnienie w latem.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Grabówek

Typ projektu

Projekt duży

kategorie projektu

sport i rekreacja, zieleń i ochrona środowiska, przestrzeń publiczna


Lokalizacja projektu - Adres

ul. Morska na odcinku od ul. Przybyszewskiego do ul. Grabowo

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Ciąg przydrogowy wzdłuż ul. Morskiej na odcinku od ul. Przybyszewskiego
do ul. Grabowo


Numery i obręby działek

Obszar w częściach przynależy do drogi wojewódzkiej nr 468 oraz działek nr: 314, 670, 671, 676, 677, 682, 712, 720, 736, 737, 746

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Głównym celem projektu jest posadzenie wysokich krzewów przy skrzyżowaniu ul. Morskiej i ul. Mireckiego oraz zaaranżowanie tego obszaru tak, aby stworzyć przyjazną przestrzeń dla przechodniów. Jest to jedno z najbardziej ruchliwych skrzyżowań na Grabówku, tuż przy węźle przesiadkowym i szeregu lokali usługowych. Pas zieleni w postaci wysokich (ok. 3 m) krzewów i krzaczków róż pozwoliłby na dodatkowe oddzielenie przestrzeni dla rowerzystów w atrakcyjnej formie i stworzyłoby przyjemne miejsce do oczekiwania na komunikację miejską.
Wzdłuż ul. Morskiej planowane jest także dosadzenie wysokich krzewów w istniejącym pasie zieleni w kierunku ul. Grabowo oraz krzewów w kierunku ul. Przybyszewskiego na przedłużeniu obecnego w tamtym miejscu pasa zieleni. Wysokie krzewy będą stanowić naturalną barierę pomiędzy samochodami a pozostałymi uczestnikami ruchu drogowego. Uporządkują też przestrzeń w pasie pieszo-rowerowym, co zwiększy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Są też bardzo efektywnymi filtrami powietrza, co jest niezwykle istotne przy ogromnym ruchu samochodowym w tej okolicy. Nieoceniona jest też wartość estetyczna zieleni, która z pewnością uprzyjemni życie zarówno przechodniom, jak i mieszkańcom.

Dlaczego warto zrealizować ten projekt?
- wreszcie droga będzie „lepsza dla nas” spacerowiczów, biegaczy i rowerzystów
- skrzyżowanie z ul. Mireckiego stanie się przyjaznym miejscem oczekiwania na transport
- przyjemniej będzie iść ul. Morską do sklepu, szkoły, czy pracy
- stworzą się miejsca zachęcające do odpoczynku na ławkach
- zieleń poprawia nastrój, więc korzyści będą dla wszystkich...

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Skrzyżowanie ul. Mireckiego z ul. Morską, to bardzo ruchliwe miejsce na Grabówku. To duży węzeł przesiadkowy, a wzdłuż ul. Morskiej na tym odcinku zlokalizowanych jest wiele sklepów handlowo-usługowych. Projekt został pomyślany tak, aby na odcinku od ul. Grabowo do ul. Przybyszewskiego dosadzić zieleń i uporządkować istniejącą. Rośliny wspomagają małą retencję i oczyszczają powietrze, a drzewa i ławki przy samym skrzyżowaniu z ul. Mireckiego stworzyłyby swoiste małe centrum Grabówka.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Wykonanie projektów30000 zł
2Tablica informacyjna1000 zł
3Ławki z oparciem i podłokietnikami (x5 szt., metal + drewno) ustawione w sposób integracyjny10000 zł
4Demontaż i wywóz istniejących ławek520 zł
5Wywóz kamieni i betonu przy przystanku (misy pod drzewa) 10szt. x 0.75mH x 2mSZER4500 zł
6Wywóz kamieni i betonu przy przystanku (pozostały teren) 0.35mH x 2mSZER4900 zł
7Betonowe obrzeże drzew przy przystanku (niewystające ponad, tylko wykończenie)5200 zł
8Grys ozdobny wokół drzew przy przystanku (50mDŁ x 2mSZER)5000 zł
9Wywóz kamieni i betonu po drugiej stronie Mireckiego (140mDŁ x 2mSZER - kontynuacja obecnego pasa zieleni), (w kier. ul. Przybyszewskiego)19600 zł
10Grys ozdobny po drugiej stronie (w kier. ul. Przybyszewskiego) (dopasowanie ciągu do przejść dla pieszych przez ścieżkę rowerową)14000 zł
11Obrzeże betonowe zieleni po drugiej stronie (w kier. ul. Przybyszewskiego)14200 zł
12Zasadzenie wysokich krzewów (ok. 3 m) (w miejsce planowanych drzew)40000 zł
13Ziemia + rozplantowanie przy przystanku (50mDŁx2mSZERx0.35mH - 10 mis 2mSZERx0.75mH)8460 zł
14Zasadzenie dużych krzewów (przyjęto 30 szt.)2160 zł
15Zasadzenie średnich krzewów (przyjęto 400 szt.)20000 zł
16Ziemia + rozplantowanie po drugiej stronie (w kier. ul. Przybyszewskiego)17640 zł
17Pielęgnacja34278 zł
18Niskie ogrodzenie terenów zielonych (koszt dla odcinka: 190m)38000 zł
19Zasadzenie cebul kwiatowych20000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 289458 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy